دایملر نتایج سه ماهه اول سال 2020 را گزارش می کند

STUTTGART، آلمان، 29 آوریل 2020 / PRNewswire / –

  • فروش واحد گروهی 644،300 وسیله نقلیه (Q1 2019: 773،800)
  • درآمد 37.2 میلیارد یورو (Q1 2019: 39.7 میلیارد یورو)
  • گروه EBIT 617 میلیون یورو (Q1 2019: 2،798 میلیون یورو)
  • سود خالص گروه 168 میلیون یورو (Q1 2019: 2،149 میلیون یورو)
  • گردش نقدی رایگان مشاغل صنعتی منفی 2.3 میلیارد یورو (Q1 2019: منهای 2.0 میلیارد یورو)
  • نقدینگی خالص صنعتی 9.3 میلیارد یورو (پایان سال 2019: 11.0 میلیارد یورو)
  • فروش واحدهای گروهی ، درآمد و EBIT انتظار می رود در سال 2020 کمتر از سال قبل باشد

دایملر AG (نماد تیک: DAI) امروز نتایج خود را برای سه ماهه اول به پایان رسید گزارش داد 31 مارس 2020. کل فروش واحدهای این گروه 17 درصد کاهش یافته و به 644300 اتومبیل مسافری و وسایل نقلیه تجاری (Q1 2019: 773،800) به دلیل شیوع جهانی ویروس تاج کاهش یافته است. درآمدهای اندکی با 6٪ کاهش به 37.2 میلیارد یورو (Q1 2019: 39.7 میلیارد یورو) رسید. سه ماهه اول EBIT 617 میلیون یورو (Q1 2019: 2،798 میلیون یورو) بود. EBIT تنظیم شده ، منعکس کننده مشاغل اساسی ، 719 میلیون یورو بود (Q1 2019: 2،310 میلیون یورو).

اولا کولینیوس ، رئیس هیئت مدیره Daimler AG و مرسدس بنز AG: “همه گیر COVID-19 اثرات قابل توجهی در اقتصاد جهانی – و شرکت ما دارد. ما تصمیم پیشگیرانه ای برای متوقف کردن تولید در ماه مارس گرفتیم و خیلی سریع وارد حالت حفظ پول و مدیریت هزینه شدیم. به همین ترتیب دایملر اول را پایان داد. سه ماهه با یک نتیجه مثبت و نقدینگی قوی. اکنون ما با یک مرحله به مرحله تدریجی از تولید خود شروع کرده ایم.در عین حال ، ما در حال سرمایه گذاری در فن آوری های کلیدی ، از جمله برق و دیجیتالی شدن هستیم و عناصر غیر قابل مذاکره هستند آینده ما.”

در سه ماهه اول سال 2020 ، سود خالص 168 میلیون یورو (Q1 2019: 2،149 میلیون یورو) بود. سود خالص قابل انتساب به سهامداران Daimler AG بالغ بر 94 میلیون یورو (Q1 2019: 2،095 میلیون یورو) ، که منجر به کاهش سود هر سهم به 0.09 یورو (Q1 2019: 1.96 €) شد.

سرمایه گذاری ، جریان آزاد پول و نقدینگی

سرمایه گذاری این گروه در دارایی ، کارخانه و تجهیزات در سه ماهه اول بالغ بر 1.6 میلیارد یورو (Q1 2019: 1.7 میلیارد یورو). هزینه تحقیق و توسعه 2.4 میلیارد یورو (Q1 2019: 2.4 میلیارد یورو) بود. گردش نقدی رایگان مشاغل صنعتی منفی 2.3 میلیارد یورو (Q1 2019: منهای 2.0 میلیارد یورو) بود و به ویژه تحت تأثیر تأثیرات جهانی این بیماری قرار گرفت. گردش آزاد واریز شده آزاد تجاری در صنعت منهای 1.9 میلیارد یورو بود (Q1 2019: منهای 2.0 میلیارد یورو) ، که هنوز تحت تأثیر سرمایه گذاری های پیش رو در محصولات آینده است.

دایملر به کاهش موقت تقاضا ناشی از این بیماری همه گیر با جلوگیری از توقف تولید در مارس و آوریل پاسخ داد و به این ترتیب قدرت مالی گروه را تضمین کرد. نقدینگی خالص تجارت صنعتی در پایان سه ماهه اول به 9.3 میلیارد یورو کاهش یافته است ، در حالی که در پایان سال 2019 به 11.0 میلیارد یورو کاهش یافته است. این کاهش به ویژه به دلیل جریان نقدی آزاد منفی تجارت تجاری است.

در اوایل ماه آوریل ، دایملر AG انعطاف پذیری مالی خود را با یک توافق تسهیلات وام بیشتر در 12 میلیارد یورو افزایش داد. این علاوه بر تسهیلات اعتباری گردان 11 میلیارد یورویی موجود ، که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است ، و تا سال 2025 مدت آن شامل گزینه های تمدید است. تسهیلات وام اضافی با یک سندیکای بانکی بین المللی توافق شده است و می تواند در یک دوره 12 ماهه با دو گزینه تمدید شش ماهه مورد استفاده قرار گیرد.

نتایج تقسیم شده است

اثرات همه گیر ویروس و در نتیجه کاهش در فروش واحد منجر به رکود قابل توجهی در مرسدس بنز اتومبیل و وانت و همچنین کامیون ها و اتوبوس های دایملر شد. درآمد در دیملر تحرک نیز با هزینه های اضافی برای مقررات ریسک اعتباری در ارتباط با همه گیری تحت تأثیر منفی قرار گرفت.

فروش توسط بخش مرسدس بنز Cars & Vans با 16٪ کاهش به 546.700 دستگاه خودرو در سه ماهه اول (Q1 2019: 652.400). درآمد 23.2 میلیارد یورو بود (Q1 2019: 24.1 میلیارد یورو). EBIT مبلغ 510 میلیون یورو (Q1 2019: 1،143 میلیون یورو) و بازده فروش 2.2٪ (Q1 2019: 4.8٪) بود. EBIT تنظیم شده 603 میلیون یورو بود (Q1 2019: 1،372 میلیون یورو) و بازده تنظیم شده فروش 2.6٪ (Q1 2019: 5.7٪) بود. جریان نقدی قبل از بهره و مالیات (CFBIT) منهای 1،729 میلیون یورو بود (Q1 2019: منهای 835 میلیون یورو). CFBIT تعدیل شده منهای 1،281 میلیون یورو (Q1 2019: منهای 756 میلیون یورو) بود. نرخ تبدیل نقدی تعدیل شده (CCR) منهای 2.1 (Q1 2019: منهای 0.6).

میزان فروش خودروهای مرسدس بنز در سه ماهه اول 15٪ کاهش یافت و به 470،600 دستگاه رسید (Q1 2019: 555.300). میزان فروش وانت مرسدس بنز با 22 درصد کاهش به 76200 دستگاه (Q1 2019: 97،000) رسید.

بخش دامیلر کامیون ها و اتوبوس ها میزان فروش واحدهای 20٪ به 97.600 دستگاه خودرو را در سه ماهه اول نشان داد (Q1 2019: 121،400) درآمد 8.7 میلیارد یورو (Q1 2019: 10.2 میلیارد یورو) بود. EBIT مبلغ 247 میلیون یورو (Q1 2019: 553 میلیون یورو) و بازده فروش 2.8٪ (Q1 2019: 5.4٪) بوده است. جریان نقدی قبل از بهره و مالیات (CFBIT) منهای 85 میلیون یورو (Q1 2019: منهای 232 میلیون یورو) بود که منجر به نرخ تبدیل نقدی (CCR) منهای 0.3 (Q1 2019: منهای 0.4) شد.

فروش شرکت کامیون های دایملر در سه ماهه اول (٪ Q1 2019: 115،900) با 20٪ کاهش به 92.500 دستگاه رسید. اتوبوس های دایملر 5،100 دستگاه خودرو فروخته اند (Q1 2019: 5،500) – کاهش 8٪.

در دایملر تحرک ، تجارت جدید 7 درصد کاهش یافت و به 16.2 میلیارد یورو در سه ماهه اول (Q1 2019: 17.3 میلیارد یورو) رسید. حجم قرارداد در پایان سه ماهه 159.6 میلیارد یورو بود (31 دسامبر 2019: 162.8 میلیارد یورو). درآمد 7.1 میلیارد یورو بوده است (Q1 2019: 6.9 میلیارد یورو). مبلغ EBIT این بخش 58 میلیون یورو (Q1 2019: 1،209 میلیون یورو) بود. در 1.6٪ بازده سهام كمتر از رقم 35.7٪ در دوره قبل بود. EBIT تعدیل 58 میلیون یورو (Q1 2019: 491 میلیون یورو) و بازده تعدیل شده حقوق صاحبان سهام 1.6٪ (Q1 2019: 14.5٪) بود.

چشم انداز دایملر و تقسیمات

پس از آنکه اقتصاد جهانی در دوره سه ماهه نخست بار سنگین شده بود ، توسعه آن همچنان در طول بقیه سال تحت کنترل همه گیر کرونا قرار داشت. فاکتورهای تعیین کننده این خواهد بود که چه زمانی همه گیر در سراسر جهان تحت کنترل باشد ، چه مدت فعالیت اقتصادی تا آن زمان محدود است و کدام الگوی بهبودی پس از آن رخ خواهد داد. از منظر امروز ، کاهش چشمگیر در تولید اقتصادی جهانی باید برای کل سال 2020 پیش بینی شود.

با توجه به ادامه اثرات بیماری همه گیر ، دایملر معتقد است که پیش بینی اولیه برای سال مالی 2020 ، همانگونه که در رابطه با گزارش سالانه 2019 فاش شده است ، دیگر معتبر نیست.

بنابراین همانطور که قبلاً فاش شده بود ، دایملر انتظار دارد که برای گروه و برای مرسدس بنز اتومبیل ، مرسدس بنز وانت ، دایملر کامیون و دایملر اتوبوس در سال 2020 به زیر سطح سال گذشته برسد. دایملر تحرک انتظار دارد برای سال مالی 2020 حجم تجارت جدید کمتری نسبت به سال 2019 داشته باشد.

با توجه به پیش بینی توسعه بازار و ارزیابی تقسیمات ما ، دایملر انتظار دارد که درآمد گروه و گروه EBIT برای سال مالی 2020 زیر سال قبل باشد. از آنجا که EBIT بخش Mercedes Benz Benz Cars & Vans در سال 2019 تحت تأثیر وسایل ویژه قابل توجهی قرار گرفت ، EBIT برای این بخش علی رغم تأثیرات همه گیر ، بالاتر از سطح سال قبل پیش بینی شده است. بازده تعدیل شده سهام دیملر تحرک برای سال مالی 2020 به سطح سال قبل نخواهد رسید. کاهش پیش بینی شده در نتایج باید به کاهش گردش نقدی رایگان صنعتی گروه برای سال 2020 منجر شود.

دیملر با اجرای مجموعه ای از اقدامات محافظت از پول نقد و افزایش انعطاف پذیری مالی ، اطمینان دارد که به خوبی در زمینه مدیریت مشاغل چه در طول و چه در پس از همه گیری قرار دارد. به عنوان بخشی از اقداماتی که قبلاً برای تأمین نقدینگی و کاهش هزینه ها آغاز شده است ، دایملر همچنین هزینه های خود را برای املاک ، کارخانه ها و تجهیزات و همچنین تحقیق و توسعه در مقایسه با سال گذشته کاهش می دهد. با این حال ، دایملر سرمایه گذاری های مقدماتی را که برای تأمین امنیت آینده شرکت ضروری است ، حفظ خواهد کرد.

اطلاعات بیشتر از دایملر در:
www.media.daimler.com و www.daimler.com

این سند حاوی جملات آینده نگر است که منعکس کننده دیدگاه های فعلی ما در مورد رویدادهای آینده است. کلمات “پیش بینی” ، “فرض” ، “باور” ، “برآورد” ، “انتظار” ، “قصد” ، “ممکن” ، “می تواند” ، “می تواند” ، “برنامه ریزی” ، “پروژه” ، “باید” و عبارات مشابه برای شناسایی عبارات آینده نگر به کار می روند. این اظهارات در معرض بسیاری از خطرات و عدم قطعیت ها ، از جمله توسعه نامطلوب شرایط اقتصادی جهانی ، به ویژه کاهش تقاضا در مهمترین بازارهای ما است. وخیم شدن امکانات پیمانکاری ما در بازارهای اعتباری و مالی. رویدادهای فورس ماژور از جمله بلایای طبیعی ، همه گیری ها ، اقدامات تروریستی ، ناآرامی های سیاسی ، درگیری های مسلحانه ، حوادث صنعتی و تأثیرات آنها بر فعالیت های فروش ، خرید ، تولید یا خدمات مالی ما. تغییر در نرخ ارز و مقررات تعرفه؛ تغییر در تنظیمات مصرف کننده به وسایل نقلیه با حاشیه پایین تر و کوچکتر. عدم پذیرش احتمالی محصولات یا خدمات ما که توانایی ما در دستیابی به قیمت ها و استفاده مناسب از ظرفیت های تولیدی ما را محدود می کند. افزایش قیمت سوخت یا مواد اولیه؛ اختلال در تولید به دلیل کمبود مواد ، اعتصابات کارگری یا ورشکستگی تأمین کنندگان؛ کاهش قیمت فروش مجدد وسایل نقلیه استفاده شده؛ اجرای مؤثر اقدامات کاهش و هزینه و بهینه سازی کارایی؛ چشم انداز کسب و کار برای شرکت هایی که در آن ما سهام عادی قابل توجهی داریم. اجرای موفقیت آمیز تعاونی های استراتژیک و سرمایه گذاری های مشترک؛ تغییر در قوانین ، مقررات و سیاست های دولت ، به ویژه موارد مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای ، اقتصاد سوخت و ایمنی. تصویب رسیدگی به تحقیقات دولت یا تحقیقات مربوط به درخواست دولت ها و نتیجه گیری روند رسیدگی قانونی در آینده یا تهدید. و سایر خطرات و ابهامات ، که برخی از آنها را با عنوان “گزارش خطر و فرصت” در گزارش سالانه فعلی شرح می دهیم. اگر هر یک از این خطرات و ابهامات تحقق یابد یا اگر فرضیاتی که در زیر هرکدام از گفته های آینده نگر ما وجود دارد ، نادرست باشد ، ممکن است نتایج واقعی با آنچه که ما بیان می کنیم متفاوت است یا خیر. ما قصد نداریم و یا هیچ تعهدی برای به روزرسانی این اظهارات آینده نگر از آنجایی که آنها فقط بر اساس شرایط موجود در تاریخ انتشار بنا شده اند ، نمی پذیریم.

دایملر در یک نگاه
دایملر AG یکی از موفق ترین شرکت های خودروسازی جهان است. این گروه با داشتن بخش های مرسدس بنز Cars & Vans ، Daimler Trucks & Buses و Daimler Mobility ، یکی از پیشروترین تامین کنندگان جهانی خودروهای پریمیوم و یکی از بزرگترین تولید کننده وسایل نقلیه تجاری در جهان است. Daimler Mobility خدمات مالی ، لیزینگ ، مدیریت ناوگان ، سرمایه گذاری ، کارت اعتباری و کارگزاری بیمه و همچنین خدمات تحرک نوآورانه را ارائه می دهد. بنیانگذاران شرکت ، Gottlieb Daimler و کارل بنزدیملر به عنوان پیشگام مهندسی خودرو ، شکل دادن به آینده تحرک به روشی ایمن و پایدار ، هم انگیزه و هم وظیفه را می داند. بنابراین تمرکز این شرکت بر فناوریهای نوآورانه و سبز و همچنین بر روی وسایل نقلیه ایمن و برتر است که جذاب و الهام بخش هستند. دایملر همچنان سرمایه گذاری منظم در توسعه پیشرانه های کارآمد – از موتورهای احتراق پیشرفته و وسایل نقلیه هیبریدی گرفته تا پیشرانه های تمام الکتریکی با باتری یا سلول سوختی – با هدف ایجاد امکان رانندگی محلی بدون انتشار در بلند مدت امکان پذیر است. تلاشهای این شرکت همچنین بر اتصال هوشمند وسایل نقلیه آن ، رانندگی خودمختار و مفاهیم جدید تحرک متمرکز شده است. دایملر آن را به عنوان آرزو و تعهد خود برای تعهد به مسئولیت خود در برابر جامعه و محیط زیست می داند. دایملر تقریباً در هر کشور دنیا وسایل نقلیه و خدمات خود را می فروشد و امکانات تولیدی در آن دارد اروپا، شمال و آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا. علاوه بر مرسدس بنز ، با ارزش ترین مارک برتر خودروی جهان (منبع: مطالعه بین برندی ، 17 اکتبر 2019) و Mercedes-AMG ، Mercedes-Maybach و Mercedes me ، سبد برند آن شامل هوشمند ، EQ ، Freightliner ، وسترن استار ، BharatBenz ، FUSO ، Setra و Thomas Buuses Buses و همچنین مارک های Daimler Mobility است: مرسدس بنزخدمات مالی مرسدس بنز و کامیون مالی دایملر. این شرکت در لیست ذکر شده است فرانکفورت و اشتوتگارت بورس کالا (نماد تیک DAI). در سال 2019 ، این گروه دارای نیروی کار حدود 298.700 بود و 3.3 میلیون دستگاه خودرو فروخت. درآمد گروه 172.7 میلیارد یورو و گروه EBIT 4.3 میلیارد یورو بود.

ارقام مربوط به سه ماهه اول سال 2020













گروه دایملر

Q1

Q1

تغییر دادن


سال 2020

2019

20/19

فروش ، در واحدها

644،316

773،796

-17٪

درآمد ، در میلیون ها یورو

37،223

39،698

-6٪

EBIT ، در میلیون ها یورو

617

2،798

-78٪

EBIT در میلیون ها یورو تعدیل شد

719

2،310

-69٪

سود خالص ، به میلیون ها یورو

168

2،149

-92٪

درآمد هر سهم (EPS) ، به یورو

0.09

1.96

-95٪

کارمندان (31 مارس)

298،611

299،956

-0٪

نقدینگی خالص (تجارت صنعتی ، 31 مارس) ، به میلیون ها یورو

9،262

11،346

-18٪

گردش نقدی رایگان (تجارت صنعتی) ، به میلیون ها یورو

-2،316

-2،039

جریان آزاد پول نقد (تجارت صنعتی) در میلیون ها یورو تنظیم شد

-1،862

-1.960













اتومبیل و وانت مرسدس بنز

Q1

Q1

تغییر دادن


سال 2020

2019

20/19

فروش ، در واحدها

546،742

652،350

-16٪

فروش اتومبیل های مرسدس بنز ، در واحدها

470،581

555،312

-15٪

وانتهای مرسدس بنز را به صورت واحد

76،161

97،038

-22٪

درآمد ، در میلیون ها یورو

23196

24،063

-4٪

EBIT ، در میلیون ها یورو

510

1،143

-55٪

EBIT در میلیون ها یورو تعدیل شد

603

1،372

-56٪

RoS ، در٪

2.2٪

4.8٪

-2.6٪ تعداد

تنظیم RoS ، در٪

2.6٪

5.7٪

-3.1 p امتیاز

CFBIT ، در میلیون ها یورو

-1،729

-835

CFBIT در میلیون ها یورو تعدیل شد

-1،281

-756

نرخ تبدیل نقدی تنظیم شد

-2.1

-0.6

















کامیون ها و اتوبوس های دایملر

Q1

Q1

تغییر دادن


سال 2020

2019

20/19

فروش ، در واحدها

97،574

121،446

-20٪

فروش کامیون های دایملر ، در واحدها

92،468

115،920

-20٪

اتوبوس های فروش دایملر ، در واحدها

5،106

5،526

-8٪

درآمد ، در میلیون ها یورو

8،744

10،174

-14٪

EBIT ، در میلیون ها یورو

247

553

-55٪

EBIT در میلیون ها یورو تنظیم شد

247

553

-55٪

RoS ، در٪

2.8٪

5.4٪

-2.6٪ تعداد

تنظیم RoS ، در٪

2.8٪

5.4٪

-2.6٪ تعداد

CFBIT ، در میلیون ها یورو

-85

-232

CFBIT در میلیون ها یورو تعدیل شد

-85

-232

نرخ تبدیل نقدی تنظیم شد

-0.3

-0.4













تحرک دایملر

Q1

Q1

تغییر دادن


سال 2020

2019

20/19

درآمد ، در میلیون ها یورو

7،101

6،881

+ 3٪

تجارت جدید ، به میلیون ها یورو

16،174

17324

-7٪

حجم قرارداد (31 مارس) ، به میلیون ها یورو

159،628

157،367

+ 1٪

EBIT ، در میلیون ها یورو

58

1،209

-95٪

EBIT در میلیون ها یورو تنظیم شد

58

491

-88٪

RoE ، در٪

1.6٪

35.7٪

-34.1 p امتیاز

تنظیم RoE ، در٪

1.6٪

14.5٪

٪ -12.9٪

منبع دایملر آمریکای شمالی – ارتباطات شرکت

پاسخی بگذارید