3.9٪ حاشیه عملیاتی ، 3.5٪ افزایش و 2.1٪ TRASM نسبت به سال گذشته افزایش می یابد

مکزیکوسیتی، 23 آوریل 2020 / PRNewswire / – Volaris * (NYSE: VLRS و BMV: VOLAR) ، خدمات هواپیمایی فوق العاده کم هزینه مکزیک، ایالات متحده و آمریکای مرکزی ، امروز نتایج مالی خود را برای سه ماهه اول سال 2020 اعلام می کند.

اطلاعات مالی زیر ، مگر اینکه خلاف آن تصریح شده باشد ، مطابق با استاندارد های بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) ارائه می شود.

نکات برجسته سه ماهه اول 2020

  • کل درآمدهای عملیاتی برای سه ماهه اول 8/824 میلیون نفر بود که نسبت به سال گذشته 8.8 درصد افزایش داشته است.
  • کل درآمدهای جانبی برای سه ماهه اول 9.278 میلیون نفر بود که نسبت به سال گذشته 16.2 درصد افزایش داشته است. کل درآمدهای کمکی برای هر مسافر در سه ماهه اول به Ps.564 رسید که نسبت به سال گذشته 9.3٪ افزایش داشته است. کل درآمدهای فرعی 38.1 درصد از کل درآمدهای عملیاتی را برای سه ماهه اول سال 2020 تشکیل داده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5 درصد افزایش یافته است.
  • کل درآمد عملیاتی در هر مایل صندلی موجود (TRASM) Ps.128 بود.8 سنت برای سه ماهه اول ، افزایش 2.1٪ نسبت به سال گذشته.
  • هزینه های عملیاتی برای هر مایل صندلی موجود (CASM) Ps.124 بود.1 سنت برای سه ماهه اول ، کاهش 1.2٪ نسبت به سال گذشته. با متوسط ​​هزینه سوخت اقتصادی برای هر گالن Ps.41.4 در سه ماهه اول ، کاهش 10.1٪ نسبت به سال گذشته.
  • هزینه های عملیاتی برای هر مایل صندلی موجود به استثنای سوخت ، (سوخت قبلی CASM) به Ps.82 رسید.1 سنت برای سه ماهه اول ، 4.4 درصد افزایش نسبت به سال گذشته. با متوسط ​​استهلاک نرخ ارز پزو مکزیک در برابر دلار آمریكا 3.4٪ نسبت به سال گذشته.
  • درآمد عملیاتی برای سه ماهه اول 308 میلیون پوند بود که در مقایسه با درآمد عملیاتی Ps.26 میلیون برای مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. حاشیه بهره برای سه ماهه اول 3.9 درصد بود که نسبت به سال گذشته 3.5 درصد افزایش داشته است.
  • ضرر خالص Ps.1.493 میلیون (از دست دادن Ps.1.48 به ازای هر سهم / ایالات متحده) بود.0.63 دلار از دست دادن در هر ADS) ، برای حاشیه خالص منفی (19.1٪) برای سه ماهه اول.
  • در پایان سه ماهه اول ، پزو مکزیک 24.8٪ در برابر دلار آمریكا (PS.23.51 به ازای هر دلار آمریكا) با توجه به نرخ ارز در نزدیكی سه ماهه قبل (كاهش قیمت 35.18 دلار در هر دلار آمریكا) كاهش پیدا كرد. این شرکت ضرر خالص ارز خالص 1.834 میلیون دلاری ناشی از موقعیت بدهی پولی خالص ایالات متحده آمریکا را رزرو کرد.
  • در سه ماهه اول سال 2020 ، گردش خالص پول نقد ناشی از فعالیت های عملیاتی 28.2 میلیون و 819 میلیون نفر بود. گردش خالص پول نقد مورد استفاده در فعالیتهای سرمایه گذاری به 37 میلیون دلار رسید. گردش خالص پول نقد مورد استفاده در فعالیتهای تأمین مالی 8 هزار و 899 میلیون دلار بود که شامل 8.119 میلیون دلار از اجاره هواپیما بود. اختلاف خالص ارز خارجی مثبت 1/765 میلیون دلار بود ، بنابراین رشد خالص نقدی و معادل نقدی در سه ماهه اول Ps.2678 میلیون داشته است. همانطور که از 31 مارس 2020پول نقدی و معادل پول نقد 10،658 میلیون دلار بود.
  • در پایان مارس 2020این شرکت افت قابل توجهی در تقاضای مسافرت هوایی را تجربه کرد که به طور کلی بر کل صنعت حمل و نقل هوایی در نتیجه بیماری همه گیر ناشی از SARS-CoV-2 (COVID-19) تأثیر گذاشته است.
  • بر 24 مارس 2020این شرکت از کاهش ظرفیت اندازه گیری شده توسط مایل های صندلی موجود (ASMs) برای ماه های مارس و آوریل 2020 تقریباً 50٪ در مقابل برنامه ریزی شده در ابتدا منتشر شده است. بر 30 مارس 2020، دولت مکزیک از طریق شورای بهداشت عمومی (GHG) به دلیل بروز نیرو فوریت های پزشکی را اعلام کرد ، که تا زمان اجرا 30 آوریل 2020. در نتیجه ، در 31 مارس 2020 ولاریس از کاهش ظرفیت اضافی برای ماه گذشته داد آوریل 2020، که منجر به کاهش تقریباً 80٪ در مقابل ظرفیت اولیه برنامه ریزی شده می شود.
  • بر 21 آوریل 2020، GHG اعلام کرد مکزیک در “فاز 3” انتشار COVID-19 ، جدی ترین مرحله ، زیرا ویروس در حال تشدید است. مکزیک محدودیتهای دولتی را برای مهار COVID-19 تا زمان افزایش یافته است 30 مه سال 2020 و قصد دارد تا محدودیت ها را کاهش دهد اول ژوئن سال 2020 اگر اقدامات فعلی موفقیت آمیز باشد. در نتیجه ، Volaris کاهش ظرفیت را برای ماه ماه انجام خواهد داد مه 2020 تقریباً 90٪ در مقابل ظرفیت اولیه برنامه ریزی شده.
  • در حالی که از زمان شروع فعالیت تجاری و صنعت هواپیمایی ما به دلیل COVID-19 ، اثرات منفی ناشی از مواد را تجربه کرده اند ، هنوز نمی توان تعیین کرد که چه زمانی اثرات منفی COVID-19 کاهش می یابد و میزان آنها تا چه حد خواهد بود. کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی ، که می تواند به طور مادی و منفی بر کسب و کار ما ، نتایج عملیات و وضعیت مالی تأثیر بگذارد.

کاهش قیمت سوخت و استهلاک پزو

  • کاهش قیمت سوخت: متوسط ​​هزینه سوخت اقتصادی در هر گالن در سه ماهه اول سال 2020 ، سال گذشته 10.1 درصد کاهش یافته است و در هر گالن به Ps.41.4 رسیده است (ایالات متحده).1.8 دلار)
  • استهلاک پزو: پزو مکزیک در مقایسه با دلار آمریکا نسبت به سال گذشته 3.4 درصد کاهش یافته است ، از میانگین نرخ ارز Ps.19.22 به ازای هر دلار آمریکا در سه ماهه اول سال 2019 تا Ps.19.88 به ازای هر دلار آمریکا در سه ماهه اول سال 2020. در پایان در سه ماهه اول سال 2020 ، پزو مکزیک (PS.23.51 به ازای هر دلار آمریکا) با توجه به نرخ ارز در پایان دوره مشابه سال گذشته 21.3 درصد کاهش یافته است (38/15 دلار در هر دلار آمریکا).

تحریک ترافیک مسافر ، گسترش درآمد کمکی و رشد مثبت TRASM

  • تحریک ترافیک مسافر: Volaris 5.3 میلیون مسافر در سه ماهه اول سال 2020 رزرو کرده است که نسبت به سال گذشته 6.3٪ افزایش داشته است. ترافیک ولاری (از نظر مایل مسافری با درآمد ، یا RPMs اندازه گیری شده) 8.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ضریب بار سیستم در سه ماهه اول سال گذشته 1.5 درصد افزایش داشته و به 84.7 درصد رسیده است.
  • کل رشد درآمد جانبی: برای سه ماهه اول سال 2020 ، کل درآمد کمکی نسبت به سال گذشته 16.2 درصد افزایش یافته است. کل درآمد کمکی به ازای هر مسافر در سه ماهه اول سال 2020 3.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. کل درآمد حاصل از فروش فرآورده با محصولات جدید و بالغ همچنان رو به رشد است و مورد توجه نیازهای مشتریان قرار گرفته و 38.1٪ از کل درآمد عملیاتی سه ماهه اول را نشان می دهد که نسبت به سال گذشته 2.5 درصد افزایش داشته است.
  • رشد مثبت TRASM: برای سه ماهه اول سال 2020 ، TRASM نسبت به سال گذشته 2.1٪ افزایش یافته است. در سه ماهه اول سال 2020 ، کل ظرفیت ، از نظر ASM ، 6.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

کاهش کل هزینه واحد با وجود استهلاک پزو

  • سوخت قبلی CASM و CASM در سه ماهه اول سال 2020 به Ps.124.1 رسید (ایالات متحده).5.28 دلار) و ص 82.1 سنت (ایالات متحده3.49 دلار)، به ترتیب. این به معنای کاهش 1.2٪ و 4.4٪ به ترتیب نسبت به سال گذشته است. به طور عمده توسط نظم و انضباط کنترل هزینه هدایت می شود ، میانگین استهلاک نرخ ارز پزو مکزیک در برابر دلار ایالات متحده 3.4٪ ، و میانگین هزینه سوخت اقتصادی برای هر گالن 10.1٪ کاهش یافته است.

ناوگان مصرفی جوان و سوخت

  • طی سه ماهه اول سال 2020 ، این شرکت هواپیماهای اضافی را به ناوگان خود وارد نکرد. همانطور که از 31 مارس 2020، ناوگان Volaris از 82 هواپیما (8 A319s ، 58 A320s و 16 A321s) تشکیل شده بود و میانگین سنی آنها 5.3 سال بود. در پایان سه ماهه اول سال 2020 ، ناوگان واریس به طور متوسط ​​187 صندلی در هر هواپیما ، 77 درصد هواپیماهای ما مجهز به کوسه و 28 درصد نیز NEO بودند.

جریان نقدی خالص ناشی از فعالیتهای عملیاتی

  • در سه ماهه اول سال 2020 ، گردش خالص پول نقد ناشی از فعالیت های عملیاتی 28.2 میلیون و 819 میلیون نفر بود. گردش خالص پول نقد مورد استفاده در فعالیتهای سرمایه گذاری به 37 میلیون دلار رسید. گردش خالص پول نقد مورد استفاده در فعالیتهای تأمین مالی 8 هزار و 899 میلیون دلار بود که شامل 8.119 میلیون دلار از اجاره هواپیما بود. اختلاف خالص ارز خارجی مثبت 1/765 میلیون دلار بود ، بنابراین رشد خالص نقدی و معادل نقدی در سه ماهه اول Ps.2678 میلیون داشته است. همانطور که از 31 مارس 2020وجوه نقدی و معادل پول نقد 10،658 میلیون دلار بود که 30.1٪ از دوازده ماه گذشته درآمد عملیاتی را نشان می داد. Volaris یک بدهی خالص منفی (یا یک موقعیت نقدی خالص مثبت) از PS.4.817 میلیون (به استثنای بدهی اجاره نامه که تحت تصویب IFRS16 به رسمیت شناخته شده است) به ثبت رساند.
  • در طی سال 2019 ، این شرکت از طریق یک ابزار مالی غیر مشتق ، با استفاده از بدهی های اجاره ای به ارزش دلار آمریكا به عنوان یك ابزار پرچین ، سود خود را با درآمد یك دلار آمریكایی ایجاد كرد. این روابط پرچینگری به عنوان یک جریان نقدی درآمدهای پیش بینی شده برای کاهش نوسانات تغییر نرخ ارز ناشی از تجدید ارزیابی بدهی های اجاره ای آن تعیین شده است. در سه ماهه اول سال 2020 ، تأثیر این پرچینها 27/4 میلیون دلار بود که به عنوان بخشی از کل درآمد عملیاتی ارائه شده است.
  • علاوه بر این ، در طول سال 2019 ، این شرکت از طریق یک ابزار مالی غیر مشتق ، بخشی از هزینه سوخت پیش بینی شده خود را با استفاده از ابزارهای پرچین ، بخشی از دارایی های پولی فرض شده در ایالات متحده را به عنوان ابزار پرچین به وجود آورد. این روابط پرچین به عنوان هجوم جریان پول از هزینه سوخت پیش بینی شده برای کاهش ناپایداری تغییرات ارزی ناشی از تجدید ارزیابی این بخش از دارایی پولی فرض شده در ایالات متحده تعیین شده است. در سه ماهه اول سال 2020 ، تأثیرات این پرچین ها 48 میلیون پوند بود که بعنوان بخشی از هزینه کل سوخت ارائه شده است.
  • برای روابط پرچینگری که قبلاً توضیح داده شد ، بخش مؤثر از تغییرات ابزار محافظت در ارزش منصفانه در سایر درآمد جامع یا OCI شناخته می شود. سوابق حسابداری مربوط به بازیافت OCI ، مطابق با IFRS 9 انجام می شود. این بدان معنی است که برای طبقه بندی مجدد OCI از طریق حساب نتایج در همان دوره که در آن انتظار می رود هزینه های نقدی انتظار برای جریان دوره تأثیر بگذارد. . همانطور که از 31 مارس 2020، OCI شامل یک تأثیر ارز منفی از 6/590 میلیون Ps.

از سرمایه گذاران خواسته می شود تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت ، گزارش های دوره ای شرکت را ارسال و یا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه دهند.

اطلاعات کنفرانس / جزئیات پخش کنفرانس:



ارائه دهندگان شرکت:



آقای Enrique Beltranena ، رئیس جمهور و مدیرعامل


آقای هولگر بلانکشتاین ، بازرگانی هواپیمایی و عملیات EVP


خانم سونیا جرز بوردیوس ، VP و CFO

تاریخ:

جمعه 24 آوریل 2020

زمان:

10:00 صبح ایالات متحده EDT (9:00 صبح زمان مکزیکو سیتی)

ایالات متحده در شماره گیری (رایگان):

1-877-830-2576

مکالمه مکزیکی (رایگان):

001-800-514-6145

شماره گیری برزیل (رایگان):

0800-891-6744

شماره گیری بین المللی در:

+ 1-785-424-1726

کد عبور شرکت کننده:

ولاریس

پخش وب در دسترس خواهد بود:

https://service.choruscall.com/links/vlrs2004246b1P1U0S.html

درباره Volaris:
* Controladora Vuela Compañía de Aviación ، S.A.B. د C.V. (“Volaris” یا “شرکت”) (NYSE: VLRS و BMV: VOLAR) ، یک شرکت حمل و نقل فوق العاده کم هزینه ، با انجام عملیات نقطه به نقطه ، در خدمت مکزیک، ایالات متحده و آمریکای مرکزی. Volaris برای ایجاد بازار خود ، ارائه خدمات با کیفیت و انتخاب گسترده مشتری ، کرایه های پایه ای را ارائه می دهد. از زمان شروع عملیات در مارس 2006، Volaris مسیرهای خود را از پنج به بیش از 98 و ناوگان آن را از چهار به 82 هواپیما افزایش داده است. Volaris بیش از 130 بخش پرواز روزانه را در مسیرهایی که 40 شهر را به هم وصل می کند ، ارائه می دهد مکزیک و 6 شهر در ایالات متحده و آمریکای مرکزی با جوانترین ناوگان داخل مکزیک. Volaris مسافرینی را که از دوستان و آشنایان خود بازدید می کنند ، مشاغل دارای آگاهی از هزینه و مسافرتهای اوقات فراغت را در آن بازدید می کند مکزیک، ایالات متحده و آمریکای مرکزی. ولاریس برای ده سال متوالی جایزه ESR را برای مسئولیت شرکتهای اجتماعی دریافت کرده است. برای اطلاعات بیشتر ، لطفاً به آدرس: www.volaris.com مراجعه کنید.

بیانیه های به جلو:
بیانیه های موجود در این نسخه حاوی بیانیه های مختلف آینده نگر به معنای بخش 27A قانون اوراق بهادار مصوب 1933 ، اصلاح شده و بخش 21E قانون بورس اوراق بهادار مصوب 1934 ، اصلاح شده است ، که بیانگر انتظارات ، اعتقادات یا پیش بینی های شرکت در رابطه با رویدادهای آینده و روندهای مالی مؤثر بر وضعیت مالی تجارت ما. هنگام استفاده در این نسخه ، کلمات “انتظار” ، “در نظر گرفته شده” ، “تخمین” ، “پیش بینی” ، “برنامه” ، “پیش بینی” ، “نشان می دهد” ، “اعتقاد” ، “پیش بینی” ، “هدایت” ، “پتانسیل” ، “” چشم انداز “،” ممکن است “،” ادامه “،” “خواست” ، “باید” ، “جستجو کند” ، “اهداف” و عبارات مشابه برای شناسایی جمله های آینده نگر در نظر گرفته شده است. به همین ترتیب ، بیانیه هایی که اهداف ، برنامه ها یا اهداف شرکت را توصیف می کند ، یا اقداماتی که شرکت در آینده ممکن است انجام دهد ، بیانیه های آینده نگر هستند. بیانیه های پیشرو ، بدون محدودیت ، اظهارات مربوط به اهداف شرکت و انتظارات در مورد برنامه تحویل هواپیما به سفارش ، مسیرهای جدید خدمات و برنامه های پس انداز مشتری را اعلام می کنند. گفته های رو به جلو نباید به عنوان ضمانت یا اطمینان از عملکرد یا نتایج آینده خوانده شود و لزوماً نشانه های دقیقی از زمان هایی نیست که چنین عملکردی یا نتیجه ای حاصل شود. بیانیه های پیشرو مبتنی بر اطلاعات موجود در زمان بیان این اظهارات و / یا اعتقاد به حسن نیت مدیریت نسبت به آن زمان با توجه به رویدادهای آینده است و در معرض خطرات و ابهاماتی است که می تواند باعث شود عملکرد واقعی یا نتایج متفاوت از نظر معناداری متفاوت باشد. جمله هایی که توسط بیانیه های آینده نگر بیان شده یا پیشنهاد شده اند. اظهارات پیشرو در معرض عوامل مختلفی است که می تواند نتایج واقعی شرکت را از نظر شرکت با انتظارات شرکت از جمله فضای رقابتی در صنعت هواپیمایی متفاوت کند. توانایی شرکت برای پایین نگه داشتن هزینه ها؛ تغییرات در هزینه سوخت؛ تأثیر شرایط اقتصادی جهان بر رفتار مسافرتی؛ توانایی شرکت در تولید درآمدهای غیر بلیت؛ و مقررات دولت. اطلاعات تکمیلی در مورد اینها و سایر عوامل در پرونده های کمیسیون بورس و اوراق بهادار شرکت موجود است. همه اظهارات آینده نگر به ما یا افرادی که از طرف ما عمل می کنند صریحاً در کل آنها با اظهارات احتیاط مندرج در بالا صلاحیت دارند. گفته های پیشرو فقط از تاریخ انتشار این نسخه صحبت می کنند. شما نباید به اظهارات آینده نگر اعتماد کنید. ما هیچ تعهدی برای به روزرسانی اظهارات آینده نگر برای منعکس کردن نتایج واقعی ، تغییر در فرضیات یا تغییر در سایر عوامل مؤثر بر اطلاعات آینده نگر نداریم ، مگر به میزان مورد نیاز قانون قابل اجرا. اگر یک یا چند جمله آینده نگر را به روز کنیم ، هیچ استنباطی حاصل نمی شود که ما با توجه به آن یا سایر اظهارات آینده نگر به روزرسانی های اضافی انجام دهیم.

ارتباط با سرمایه گذار:
ماریا النا رودریگز و آندره آ گونزولز / روابط سرمایه گذار / [email protected] / +52 55 5261 6444

تماس با رسانه:
گابریلا فرناندز / [email protected] / +52 55 5246 0100

Controladora Vuela Compañía de Aviación، S.A.B. د C.V. و شرکتهای تابعه

شاخص های مالی و عملیاتی






ناظر

سه ماه
31 مارس به پایان رسید
سال 2020

سه ماه
مارس به پایان رسید
31 ، 2020

سه ماه
پایان یافت

31 مارس 2019

واریانس

(در پزوهای مکزیکی ، به استثنای موارد دیگری که ذکر شده است)

(دلار آمریکا)*

(٪)

کل درآمد عملیاتی (میلیون ها دلار)

333

7،824

7192

8.8٪

کل هزینه های عملیاتی (میلیون ها دلار)

320

7،517

7،166

4.9٪

EBIT (میلیون ها نفر)

13

308

26

> 100٪

حاشیه EBIT

3.9٪

3.9٪

0.4٪

3/5 صفر

استهلاک و استهلاک

61

1،442

1،292

11.6٪

هزینه های اجاره متغیر هواپیما و موتور

16

375

227

65.0٪

درآمد خالص (ضرر) (میلیون ها)

(64)

(1،493)

519

NA

حاشیه درآمد خالص (ضرر)

(19.1٪)

(19.1٪)

7.2٪

(26.3) صص

(ضرر) درآمد هر سهم:





پایه (پزو)

(0.06)

(1.48)

0.51

NA

رقیق (پزو)

(0.06)

(1.48)

0.51

NA

(ضرر) درآمد در هر ADS:





پایه (پزو)

(0.63)

(14.76)

5.13

NA

رقیق (پزو)

(0.63)

(14.76)

5.13

NA

متوسط ​​وزن متوسط ​​سهام برجسته:





پایه ای

1،011،876،677

1،011،876،677

0.0٪

رقیق

1،011،876،677

1،011،876،677

0.0٪

مایل های صندلی موجود (ASM) (میلیون ها نفر) (1)

6،095

5،704

6.9٪

داخلی

4،253

3،971

7.1٪

بین المللی

1،842

1،733

6.3٪

مایل مسافر درآمد (RPMs) (میلیون ها نفر) (1)

5،166

4،744

8.9٪

داخلی

3،660

3،386

8.1٪

بین المللی

1،506

1،358

10.9٪

ضریب بار (2)

84.7٪

83.2٪

1.5 قطعه

داخلی

86.1٪

85.3٪

0.8 ص

بین المللی

81.7٪

78.6٪

3.1 ص

کل درآمد عملیاتی در هر ASM (TRASM) (سنت) (1) (5)

5.5

128.8

126.1

2.1٪

کل درآمد کمکی برای هر مسافر (4) (5)

24.0

564

517

9.3٪

کل درآمد عملیاتی در هر مسافر (5)

63.3

1،488

1،449

2.6٪

هزینه های عملیاتی برای هر ASM (CASM) (سنت) (1) (5)

5.28

124.1

125.7

(1.2٪)

هزینه های عملیاتی برای هر ASM (CASM) (سنت آمریکا) (3) (5)

6.24

6.54

(4.5٪)

سوخت قبلی CASM (سنت) (1) (5)

3.49

82.1

78.6

4.4٪

سوخت قبلی CASM (سنت آمریکا) (3) (5)

4.13

4.09

1.0٪

مسافر رزرو شده (هزاران نفر) (1)

5،277

4،962

6.3٪

عزیمتها (1)

33،661

32،198

4.5٪

ساعات بلوک (1)

86،638

82.848

4.6٪

گالن سوخت مصرفی (میلیون ها دلار)

61.9

58.3

6.1٪

متوسط ​​هزینه سوخت اقتصادی برای هر گالن (5)

1.8

41.4

46.0

(10.1٪)

هواپیما در پایان دوره

82

78

5.1٪

میانگین استفاده هواپیما (ساعت بلوک)

12.8

12.7

0.6٪

نرخ متوسط ​​ارز

19.88

19.22

3.4٪

پایان نرخ ارز دوره

23.51

19.38

21.3٪

* مبلغ پزو در پایان نرخ ارز فقط برای مقاصد راحتی به دلار آمریکا تبدیل شده است

(1) شامل برنامه و منشور است (3) مبلغ دلار با میانگین نرخ ارز هر دوره تبدیل می شد

(2) شامل برنامه است (4) شامل “سایر درآمدهای مسافر” و “درآمدهای غیر مسافر”

(5) ابزارهای مالی غیر مشتق را مستثنی نمی کند

Controladora Vuela Compañía de Aviación، S.A.B. د C.V. و شرکتهای تابعه

بیانیه تلفیق عملیات






ناظر

سه ماه
31 مارس به پایان رسید
سال 2020

سه ماه
پایان یافت

31 مارس

سال 2020

سه ماه

پایان یافت

31 مارس

2019

واریانس

(در میلیون ها پزو مکزیکی)

(دلار آمریکا) *

(٪)

درآمد عملیاتی:





درآمد مسافر

321

7،548

6،976

8.2٪

درآمد کرایه

207

4،874

4،629

5.3٪

سایر درآمدهای مسافر

114

2،675

2،347

14.0٪






درآمد غیر مسافر

13

304

216

40.4٪

سایر درآمدهای غیر مسافر

11

247

154

60.5٪

بار

2

56

62

(9.3٪)






ابزارهای مالی غیر مشتقات

(1)

(27)

> 100٪






کل درآمد عملیاتی

333

7،824

7192

8.8٪






سایر درآمد عملیاتی

(5)

(121)

> 100٪

هزینه سوخت ، خالص (1)

107

2،513

2،683

(6.3٪)

هزینه های فرود ، برخاستن و ناوبری

63

1،478

1232

19.9٪

استهلاک داراییهای حق استفاده

52

1234

1،156

6.8٪

حقوق و مزایا

40

940

852

10.4٪

هزینه های اجاره متغیر هواپیما و موتور

16

375

227

65.0٪

هزینه های فروش ، بازاریابی و توزیع

15

363

271

33.8٪

هزینه های نگهداری

10

234

353

(33.9٪)

سایر هزینه های عملیاتی

12

293

256

14.6٪

استهلاک و استهلاک

9

209

136

53.0٪

هزینه های اجرایی

320

7،517

7،166

4.9٪






درآمد عملیاتی

13

308

26

> 100٪






درآمد مالی

2

49

38

30.2٪

هزینه مالی

(28)

(656)

(503)

30.6٪

سود (ضرر) مبادله ، خالص

(78)

(1،834)

1،154

NA

نتیجه مالی جامع

(104)

(2،441)

689

NA






(ضرر) درآمد قبل از مالیات بر درآمد

(91)

(2،133)

715

NA

مزایای مالیات بر درآمد (هزینه)

27

640

(196)

NA

درآمد خالص (ضرر)

(64)

(1،493)

519

NA






* مبلغ پزو در پایان نرخ ارز فقط برای مقاصد راحتی به دلار آمریکا تبدیل شده است

(1) ارقام 1Q 2020 شامل سود 48. 2 میلیون دلاری از ابزارهای مالی غیر مشتق شده است

Controladora Vuela Compañía de Aviación، S.A.B. د C.V. و شرکتهای تابعه

آشتی کل درآمد کمکی برای هر مسافر


در جدول زیر جزئیات اضافی سه ماهه ای درباره مؤلفه های کل درآمد جانبی نشان داده شده است:






ناظر

سه ماه
31 مارس به پایان رسید
سال 2020

(دلار آمریکا)*

سه ماه
مارس به پایان رسید
31 ، 2020

سه ماه
مارس به پایان رسید
31، 2019

واریانس

(٪)

(در میلیون ها پزو مکزیکی)






سایر درآمدهای مسافر

114

2،675

2،347

14.0٪

درآمد غیر مسافر

13

304

216

40.4٪

کل درآمدهای کمکی

127

2،978

2،563

16.2٪






مسافر رزرو شده (هزاران نفر)

5،277

4،962

6.3٪






کل درآمد کمکی برای هر مسافر

24

564

517

9.3٪











* مبلغ پزو در پایان نرخ ارز فقط برای مقاصد راحتی به دلار آمریکا تبدیل شده است

Controladora Vuela Compañía de Aviación، S.A.B. د C.V. و شرکتهای تابعه

صورتحساب موضع مالی





(در میلیون ها پزو مکزیکی)

31 مارس 2020
ناظر

31 مارس 2020
ناظر

31 دسامبر 2019
حسابرسی شده

(دلار آمریکا)*

دارایی های




پول نقد و معادل

453

10،658

7،980

حسابهای دریافتنی

89

2،094

2،320

موجودی ها

12

291

302

هزینه های پیش پرداخت و سایر دارایی های جاری

35

823

781

ابزارهای مالی

8

134

تضمین سپرده ها

41

969

600

کل دارایی های جاری

631

14،843

12،117

قطعات یدکی قابل حمل ، مبلمان و تجهیزات ، شبکه

318

7،476

7385

حق استفاده از دارایی

1،407

33،072

34،129

داراییهای نامشهود ، خالص

7

165

167

ابزارهای مالی

2

3

مالیات بر درآمد معوق

118

2،775

1،543

تضمین سپرده ها

452

10،634

7،644

دارایی های دیگر

6

151

166

سایر دارایی های بلند مدت

7

176

141

کل داراییهای غیرجاری

2،316

54،450

51،178

کل دارایی

2،947

69،293

63،295

بدهی




درآمد حمل و نقل بی سابقه

190

4،465

3،680

حساب های قابل پرداخت

163

3،825

1،656

بدهی های تسویه شده

107

2،525

2،532

بدهی های اجاره ای

255

5،998

4،721

سایر مالیات ها و هزینه های قابل پرداخت

116

2،735

2،102

مالیات بر درآمد قابل پرداخت

2

141

ابزارهای مالی

73

1،706

بدهی مالی

123

2،885

2،086

سایر بدهی ها

12

288

407

کل بدهی های کوتاه مدت

1،039

24429

17324

ابزارهای مالی

2

43

بدهی مالی

126

2،957

2،890

بدهی های تسویه شده

3

73

91

بدهی های اجاره ای

1،846

43،406

35،797

سایر بدهی ها

89

2،101

1470

مزایای کارمندان

2

42

38

مالیات بر درآمد معوق

7

156

156

کل بدهی های بلند مدت

2،075

48،777

40،441

کل بدهی

3،114

73،205

57،765

انصاف




سهام انتشار نیافته شرکت تضامنی

126

2،974

2،974

سهام خزانه داری

(7)

(174)

(170)

کمک های سرمایه گذاری آینده افزایش می یابد

ذخیره حقوقی

12

291

291

اضافی پرداخت در پایتخت

79

1،862

1،880

درآمد (ضرر) حفظ شده

(45)

(1،055)

438

سایر درآمد عمومی (خسارات) جمع آوری شده (1)

(332)

(7،809)

116

مجموع حقوق صاحبان سهام

(166)

(3،912)

5،530

کل بدهی ها و حقوق صاحبان سهام

2،947

69،293

63،295





کل سهام برجسته کاملاً رقیق


1،011،876،677

1،011،876،677

* مبلغ پزو در پایان نرخ ارز فقط برای مقاصد راحتی به دلار آمریکا تبدیل شده است


(1) از 31 مارس 2020 ، این ارقام شامل یک اثر منفی ارزی 6/590 میلیون دلاری مربوط به ابزارهای مالی غیر مشتق شده است.

Controladora Vuela Compañía de Aviación، S.A.B. د C.V. و شرکتهای تابعه

بیانیه تلفیقی جریان نقدی – خلاصه داده های جریان نقدی





ناظر

سه ماه

31 مارس به پایان رسید
سال 2020

سه ماه

31 مارس به پایان رسید
سال 2020

سه ماه
31 مارس به پایان رسید
2019

(در میلیون ها پزو مکزیکی)

(دلار آمریکا)*





گردش خالص پول نقد ناشی از فعالیتهای عملیاتی

120

2،819

3،731

گردش خالص پول نقد که در فعالیتهای سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرد

(2)

(37)

(378)

گردش خالص پول نقد مورد استفاده در فعالیتهای تأمین مالی **

(79)

(1،869)

(2،063)

افزایش پول و معادل نقدی

39

913

1290

اختلاف ارز خالص

75

1765

(82)

نقدی و معادل نقدی در آغاز دوره

339

7،980

5،863

نقدی و معادل نقدی در پایان دوره

453

10،658

7،071





* مبلغ پزو در پایان نرخ ارز فقط برای مقاصد راحتی به دلار آمریکا تبدیل شده است


** شامل پرداخت اجاره هواپیما به مبلغ 1 میلیون و 819 میلیون و 1 میلیارد و 548 میلیون دلار برای سه ماه منتهی به 31 مارس ، 2020 و 2019 است.

منبع ولاری

لینک های مربوطه

http://www.volaris.com

پاسخی بگذارید