ناسا پیشنهادهایی را برای ماموریت های جدید در فضای فضایی انتخاب می کند

واشنگتن، 28 آگوست 2020 / PRNewswire / – ناسا پنج پیشنهاد برای مطالعات مفهومی در مورد مأموریت ها را انتخاب کرده است تا به بهبود درک پویایی خورشید و محیط فضایی که به طور مداوم در حال تغییر است و با آن در اطراف زمین تعامل دارد ، کمک کند. این اطلاعات درک در مورد جهان را بهبود می بخشد و همچنین اطلاعات کلیدی را برای کمک به محافظت از فضانوردان ، ماهواره ها و سیگنال های ارتباطی – مانند GPS – در فضا ارائه می دهد.

هر یک از این پیشنهادات کلاس متوسط ​​Explorer دریافت می شود 1.25 میلیون دلار برای انجام یک مطالعه مفهوم نه ماهه پس از دوره مطالعه ، ناسا دو پیشنهاد را برای پیشبرد اجرای برنامه انتخاب می کند. هر مأموریت بالقوه فرصت و بازه زمانی جداگانه ای دارد.

توماس زوربوچن ، مدیر دستیار مدیر ماموریت علوم ناسا در گفت: “ما دائماً به دنبال مأموریت هایی هستیم که از فن آوری های نوین و رویکردهای نوین برای پیشبرد مرزهای علم استفاده کنند.” واشنگتن. “هرکدام از این پیشنهادها فرصتی را برای مشاهده چیزهایی که قبلاً ندیده ایم و یا ارائه بینش های بی سابقه ای در زمینه های کلیدی تحقیق ، ارائه می دهد ، همگی برای کشف بیشتر جهان که در آن زندگی می کنیم ارائه می دهد.”

برنامه هلیوفیزیک ناسا ، سیستم غول پیکر و متصل انرژی ، ذرات و میدان های مغناطیسی را پر می کند که فضای بین سیاره ای را پر می کند ، سیستمی که بر اساس خروج از خورشید و تعامل آن با فضا و جو اطراف زمین ، دائماً تغییر می کند.

وی گفت: “خواه به دنبال فیزیک ستاره ما باشد ، و یا به مطالعه شفق قطبی ، و یا به مشاهده نحوه حرکت میدان های مغناطیسی در فضا بپردازد ، جامعه هلیوفیزیک به دنبال کشف سیستم فضایی اطراف ما از نقاط مختلف است.” نیکی فاکسمدیر بخش هلیوفیزیک در اداره ماموریت علوم ناسا. “ما ماموریت هایی را برای ارائه سنسورهای کاملاً مناسب در منظومه شمسی انتخاب می کنیم ، هرکدام یک چشم انداز کلیدی را برای درک فضایی که فناوری انسانی و انسان به طور فزاینده ای از آن عبور می کنند ارائه می دهند.”

هرکدام از این پیشنهادات جدید به دنبال اضافه کردن یک قطعه جدید از پازل برای درک این سیستم بزرگتر هستند ، برخی با نگاه به خورشید و برخی با نزدیکتر کردن مشاهدات به خانه.

پیشنهادات بر اساس ارزش علمی بالقوه و امکان سنجی برنامه های توسعه انتخاب شدند. هزینه تحقیقاتی که در نهایت برای پرواز انتخاب شده است ، محدود خواهد شد 250 میلیون دلار و توسط برنامه هلیوفیزیک کاوشگران ناسا تأمین می شود.

پیشنهادات انتخاب شده برای مطالعات مفهومی عبارتند از:

مشاهدهگر خورشیدی- زمینی برای واکنش مگنتوسفر (STORM)

STORM اولین منظره جهانی سیستم هوای وسیع ما را فراهم می کند که در آن جریان ثابت ذرات از خورشید – معروف به باد خورشیدی – با سیستم میدان مغناطیسی زمین موسوم به مگنتوسفر تعامل دارد. STORM با استفاده از ترکیبی از ابزارهای مشاهده که امکان مشاهده از راه دور میدانهای مغناطیسی زمین را فراهم می کند و هم چنین در محل نظارت بر باد خورشیدی و میدان مغناطیسی بین سیاره ای را امکان پذیر می کند ، نحوه جریان انرژی به داخل و در کل فضای نزدیک زمین را ردیابی می کند. با توجه به برخی از سؤالات بسیار مهم در علم مغناطیس ، این مجموعه داده جامع می تواند منظره ای از رویدادهای موجود در مگنتوسفر را برای مشاهده چگونگی تأثیر یک منطقه بر منطقه ، فراهم کند تا به چگونگی گردش پدیده های هوا در فضای اطراف سیاره ما کمک کند. STORM توسط هدایت می شود دیوید سیبک در مرکز پرواز فضایی گادارد ناسا در گرینبلت ، مریلند.

HelioSwarm: ماهیت تلاطم در پلاسما فضایی

HelioSwarm به منظور تعیین فرایندهای اصلی فیزیک فضایی که انرژی را از حرکت در مقیاس بزرگ به آبشار به سمت مقیاسهای دقیق تر حرکت ذرات در پلاسما که فضای را پر می کند ، باد خورشیدی را در طیف وسیعی از مقیاس ها مشاهده می کند. گرم شدن چنین پلاسما. با استفاده از ازدحام 9 فضاپیمای SmallSat ، HelioSwarm اندازه گیری های چند نقطه ای را جمع آوری کرده و قادر به آشکار ساختن مکانیسم های سه بعدی خواهد بود که کنترل فرایندهای فیزیکی را برای درک محله ما در فضا بسیار مهم می کند. HelioSwarm توسط هدایت می شود هارلان اسپنس در دانشگاه نیوهمپشایر در دورهام.

چند شکاف خورشیدی اکسپلورر (MUSE)

MUSE مشاهدات بسیار مهمی از مکانیسم های هدایت مجموعه ای از فرآیندها و وقایع موجود در جو خورشید – تاج – از جمله آنچه باعث فوران های خورشیدی مانند شعله های خورشیدی می شود ، و همچنین آنچه تاج را گرم می کند تا دمای بسیار بالاتر از خورشید را فراهم می کند. سطح MUSE از تکنیک های طیف سنجی تصویربرداری دستیابی به موفقیت برای مشاهده حرکت شعاعی و گرمایش ده برابر وضوح فعلی – و 100 برابر سریعتر – یک قابلیت کلیدی هنگام تلاش برای مطالعه پدیده های رانندگی فرآیندهای گرمایش و فوران استفاده می کند ، که در مقیاس های زمانی کوتاه تر از طیف سنج های قبلی رخ می دهند. رعایت کنید. چنین داده هایی می توانند مدل سازی خورشیدی پیشرفته عددی را قادر سازند و به باز کردن سؤالات طولانی مدت در مورد گرم شدن تاج و پایه و اساس وقایع هواشناسی فضا که می توانند انبوهی از ذرات خورشیدی و انرژی به سمت زمین ارسال کنند ، کمک کند. موس توسط بارت د پونتیو در لاکهید مارتین در هدایت می شود پالو آلتو ، کالیفرنیا.

Auroral Reconstruction CubeSwarm (ARCS)

ARCS فرآیندهای کمک کننده به شفق در مقیاسهایی را که به ندرت مورد مطالعه قرار می گیرند بررسی می کند: در مقیاس میانی بین پدیده های کوچکتر و محلی که مستقیماً به شفقهای مرئی منتهی می شوند و پویایی جهانی و بزرگتری از سیستم آب و هوایی فضایی که از طریق یونوسفر کشف می شود و ترموسفر با افزودن اطلاعات مهم برای درک فیزیک در مرز بین جو و فضا ، این مشاهدات می توانند بینشی از کل سیستم مغناطیسی کره اطراف زمین فراهم کنند. این مأموریت با بکارگیری 32 CubeSats و 32 رصدخانه مبتنی بر زمین از مجموعه حسگرهای توزیع شده و توزیع شده استفاده می کند. ترکیبی از ابزارها و توزیع فضایی ، تصویری جامع از درایورها و پاسخ سیستم شفق به و از مغناطیس را ارائه می دهد. ARCS توسط کریستینا لینچ در دانشگاه دارتموث در هانوفر ، نیوهمپشایر.

سولاریس: پرده از اسرار قطب های خورشید

سولاریس به سؤالات اساسی در مورد فیزیک خورشیدی و ستاره ای می پردازد که فقط با دید قطب های خورشید می توان به آنها پاسخ داد. Solaris سه چرخش خورشیدی را بر روی هر قطب خورشیدی مشاهده می کند تا مشاهدات مربوط به نور ، میدان های مغناطیسی و حرکت در سطح خورشید یعنی فتوسفر را بدست آورد. محققان فضایی هرگز تصاویر قطب های خورشید را جمع آوری نکرده اند ، اگرچه مدارگرد خورشیدی ESA / NASA برای اولین بار در سال 2025 نماهای مورب زاویه ای ارائه می دهد. برای درک پویایی جهانی کل ، شناخت بهتر فرآیندهای فیزیکی قابل مشاهده از قطب لازم است. خورشید ، از جمله چگونگی تکامل و حرکت میدان های مغناطیسی در سراسر ستاره ، منجر به دوره هایی از فعالیت شدید خورشید و تقریباً هر 11 سال فوران می کند. سولاریس هدایت می شود دونالد هاسلر در موسسه تحقیقات جنوب غربی در بولدر ، کلرادو.

برای کسب اطلاعات در مورد ناسا و علوم فضایی ، مراجعه کنید: