تجزیه و تحلیل صنعت و ADAS جهانی و چین 2019-2020

DUBLIN، 7 سپتامبر 2020 / PRNewswire / – گزارش “ADAS and AD Industry Chain Report، 2019-2020 – LiDAR” به گزارش اضافه شد ResearchAndMarkets.com ارائه.

چگونه پنج نقشه راه فناوری در میان تولید انبوه آینده LiDAR با کانال بالا توسعه می یابد؟

در طی سالهای 2020-2025 ، رانندگی مستقل بالاتر از L3 تجاری خواهد شد ، که LiDAR به عنوان گزینه مهمی تبدیل خواهد شد. فروشندگان LiDAR گلوگاه های فنی را شکسته و با OEM ها همکاری نزدیک می کنند تا در اسرع وقت انبوه LiDAR با کانال بالا را نصب کنند. امروز ، آئودی با Valeo / Luminar همکاری کرده است ، BMW با Innoviz همکاری کرده است ، ولوو با Luminar همکاری کرده است ، Great Wall Motors با Ibeo همکاری کرده و هیوندای با Velodyne همکاری کرده است. حتی Mobileye ، طرفدار ADAS تصویری ، در حال توسعه فناوری LiDAR خود است.

در اوایل سال 2020 ، بوش اعلام کرد که در حال ساخت سنسورهای دوربرد LiDAR برای اولین سیستم LiDAR (تشخیص نور و دامنه) مناسب برای استفاده در خودرو است. کانتیننتال یک سنسور LiDAR فلاش سه بعدی با طول 50 متر ارائه می دهد که انتظار می رود در سال 2020 کاربرد بیشتری در وسایل نقلیه تجاری و ماشین آلات خارج از بزرگراه پیدا کند. 16 کانال SCALA 2 والئو ، که می تواند اجسام را تا فاصله 150 متر تشخیص دهد ، موفق به دریافت سفارشات شده است از برخی مدلهای خودروی تولیدی انتظار می رود که SOP آن در سال 2021 پیش بینی شود. این نشان می دهد که LiDAR با کانال بالا در آستانه تولید انبوه است.

هنوز هم نبرد برای نقشه راه های فناوری در زمینه LiDAR ادامه دارد. در حال حاضر نقشه راه های فناوری LiDAR خودرو شامل مکانیکی ، MEMS ، FLASH ، OPA و FMCW وجود دارد که در میان آنها FMCW یک فناوری تشخیص منسجم است در حالی که بقیه فناوری های تشخیص ToF پالسی هستند.

LiDAR مکانیکی

LiDAR مکانیکی اولین محصول پیشرفته و بالغ است. Honeycomb LiDAR Waymo همچنین مبتنی بر فناوری مکانیکی است. اگرچه انتقادات زیادی به آن وارد شده است ، اما LiDAR مکانیکی همچنان جریان اصلی بازار است. شرکتهای نمایندگی LiDAR مکانیکی شامل Velodyne، Valeo، Ouster، Waymo، RoboSense، Hesai Tech، SureStar، LeiShen Intelligent System و غیره هستند.

اکثر فروشندگان مکانیکی LiDAR همزمان دو استراتژی را پیش می برند. از یک طرف ، آنها خط تولید مکانیکی LiDAR را بهبود می بخشند ، سعی می کنند هزینه ها را کاهش دهند و عملکرد را افزایش دهند. از طرف دیگر ، آنها به طور فعال سبد محصولات LiDAR با حالت جامد (MEMS ، FLASH ، OPA و غیره) را گسترش می دهند.

به عنوان مثال ، ولودین Velarray LiDAR کاملاً جامد و VelaDome LiDAR کوتاه برد را برای کاربردهای خودرو مانند نظارت بر نقاط کور ارائه داده است. Velodyne برای توسعه سریعتر نرم افزار Vella ، Mapper.ai ، استارتاپ نقشه HD با تیمی متشکل از 25 استعداد را خریداری کرده است. که در ژانویه 2020، ولودین از Velabit LiDAR ارزان قیمت رونمایی کرد که تنها با قیمت 100 .

ولودین با تهاجمی به ADAS و سایر زمینه ها منشعب می شود. امروزه ، تجارت رانندگی مستقل فقط یک چهارم درآمد Velodyne را تأمین می کند ، در حالی که باقیمانده درآمد حاصل از ADAS ، رباتیک ، نقشه برداری و نقشه برداری ، شهرهای هوشمند ، شاتل ها و توزیع بدون سرنشین است که از جمله تحویل بدون سرنشین ، Robotaxi و ADAS به اصلی ترین درآمد درآمد تبدیل می شوند برای ولودین در چهار سال آینده. تخمین زده می شود که ولودین 8 میلیون دستگاه تا سال 2025 ارسال کند.

MEMS LiDAR

تامین کنندگان معمولی MEMS LiDAR شامل Innoviz ، Innovusion ، Pioneer ، Blickfeld ، RoboSense ، Hesai Tech و غیره هستند. با استفاده از میکرو گالوانومتر ، اندازه MEMS LiDAR از نظر اندازه ، قابلیت اطمینان ارتعاش و دامنه دمای عملیاتی محدود است.

با توجه به آینه های MEMS ، شرکت های خارجی در صف مقدم هستند ، مانند Innoluce خریداری شده توسط Infineon مستقر در آلمان، آینه و MicroVision در ایالات متحده، هاماماتسو در ژاپن، و STMicroelectronics در سوئیس. همتایان چینی آنها شامل Xi’an ZhiSensor ، Taiwan Opus ، Silicon Vision Microsystem و غیره هستند. چند شرکت LiDAR آینه های MEMS را از طریق اتحاد یا توسعه مستقل تهیه می کنند. به عنوان مثال ، RoboSense برای استقرار MEMS LiDAR در Silicon Vision Microsystem سرمایه گذاری کرده است. Hesai Tech PandarGT 3.0 از آینه های MEMS خود ساخته استفاده می کند.

MEMS LiDAR در اوایل سال های 2020-2021 توسط اکثر فروشندگان تخم ریزی می شود.

Innoviz ، که نقشه راه فناوری MEMS را به عنوان یک ارائه دهنده معمولی تصویب می کند ، بیش از دریافت کرده است 210 میلیون دلار در تأمین مالی تنها در مدت چهار سال از زمان تأسیس آن. Innoviz تا به امروز توانایی تولید انبوه را دارد و سفارشاتی را از OEM ها دریافت کرده است. BMW از سال 2021 Innoviz را برای تولید سری وسایل نقلیه مستقل خود انتخاب کرده است. علاوه بر این ، Innoviz با تأمین کنندگان Tier1 ، Harman ، HiRain Technologies و Aptiv متحد شده است. دامنه جدیدترین Innoviz One دارای ردیابی 0/2 – 250 متر است و در سال 2021 در مقیاس وسیعی تولید می شود.

Zvision ، یک شرکت چینی MEMS LiDAR ، امنیت را تأمین کرد 70 میلیون RMB در سری A + دور بودجه در آوریل 2020.

Flash LiDAR

فروشندگان نمونه Flash LiDAR عبارتند از: LeddarTech ، Sense Photonics ، Continental ، IBEO ، Benewake ، Xenomatix و Ouster.

Sense Photonics به عنوان اولین کسی که برای غلبه بر چالش های فنی Osprey را معرفی کرده است ، اولین FLASH LiDAR مدولار خود است که در بازار به فروش رسید ژانویه 2020 با قیمت 3200 دلار. Flash LiDAR ، HFL110 قاره ای که دارای 1064nm لیزر و آرایه صفحه کانونی InGaas / CMOS ترکیبی است ، انتظار می رود در سال 2020 تولید شود. NEXT LiDAR IBEO در آستانه نصب در Great Wall VV7 در سال 2021 است.

یک شرکت دیگر LeddarTech برای ساخت اکوسیستم Leddar برجسته است. که در جولای 2020، LeddarTech VayaVision ، یک شرکت نرم افزاری ادغام و درک حسگر را خریداری کرد. راه حل مشترک آنها همجوشی دوربین ، رادار و LiDAR را برای زمان سریعتر در بازار امکان پذیر می کند و امکان همجوشی حداکثر 15 سنسور مختلف را برای برنامه های رانندگی مستقل از سطح 2 تا سطح 4 فراهم می کند. دو فروشنده مشهور سنسور First Sensor و Sunny Optical Technology نیز به اکوسیستم LeddarTech Leddar می پیوندند.

OPA LiDAR

برای OPA LiDAR ، Quanergy قبلا S3 را منتشر کرد اما هنوز موفق به فروش آن نشده است. برخی از بازیکنان مانند Analog Photonics و Shenzhen Litra Technology در مرحله توسعه و اکتشاف هستند. انتظار می رود بیش از 5 سال طول بکشد تا این فناوری را به دست آورند.

OPA LiDAR بدون استفاده از دستگاه های اینرسی ، پایداری دقیق و کنترل جهت صحیح را امکان پذیر می کند. هنوز مشکلات فنی مانند زاویه ، روند ، دقت و دامنه اسکن هنوز حل نشده است. به دلیل پیچیدگی ، مصرف زیاد انرژی یا بازده نوری کم ، فناوری OPA یکپارچه فعلی قادر به ارائه دیافراگم بزرگ مورد نیاز LiDAR میان برد و دوربرد نیست. که در آگوست 2020، محققان در دانشگاه کلرادو بولدر یک تراشه آرایه فاز نوری مارپیچ (SOPA) تولید کرده است که می تواند دیافراگم نوری را برای LiDAR بزرگ کند.

FMCW LiDAR

LiDAR منسجم در مقایسه با پالس هنوز در ابتدای راه است. فناوری پیشرو برای LiDAR موج مداوم مدولاسیون فرکانس (FMCW) است که حدود 10 بازیکن در سراسر جهان شامل آن می شوند ، از جمله Aeva (سرمایه گذاری پورشه) ، Blackmore (خریداری Aurora در 2019) ، Strobe (خریداری Cruise در 2017) ، SiLC Technologies (سرمایه گذاری شده توسط Dell) ، Bridger Photonics (سرمایه گذاری شده توسط کارل زایس) و AODTBJ.

دلیل اینکه BMW ، Toyota ، Porsche ، GM و Aurora FMCW LiDAR را انتخاب می کنند ، در لبه های FMCW بیش از ToF پالسی ، توانایی تشخیص مستقیم سرعت (اطلاعات 4 بعدی) و دامنه وضوح بالا و اجازه استفاده از آشکارسازهای فوتوالکتریک ارزان قیمت (به عنوان مثال ، PIN) نهفته است. بزرگترین چالش پیش روی فناوری FMCW نیاز به یکپارچه سازی با انبوهی از اجزای نوری ، به عنوان مثال ، لیزر ، تقویت کننده ، فتودیود با صدای کم کنترل شده با فاز و دامنه ، مبدل حالت و راهنمای موج نوری است که همه باید بیشتر در یک تجارت تجاری ادغام شوند. مقیاس مقیاس FMCW LiDAR.

از آخرین پیشرفت ها ، می توان دریافت که سیستم Aeries FMCW Aeva وابستگی بین حداکثر دامنه تشخیص و تراکم ابر نقطه را از بین می برد و چندین پرتو را بر روی تراشه ادغام می کند ، علاوه بر توانایی ، عملکرد کامل بیش از 300 متر برای اشیا را نیز به دست می آورد. برای اندازه گیری سرعت سریع برای هر نقطه با یک میدان دید 120 درجه. پیش بینی می شود این محصول با هزینه کمتر از سال 2020 برای استفاده در دسترس باشد 500 دلار پس از تولید انبوه

علاوه بر این ، FirstLight ، LiDAR که توسط Blackmore و Aurora ساخته شده است ، به راننده Aurora اجازه می دهد تا فراتر از 300 متر را حتی در اهدافی که نور زیادی منعکس نمی کنند ، مانند عابر پیاده که شب لباس تیره می پوشد ، ببیند. Aurora Driver Aurora خود را در شش وسیله نقلیه مختلف از سدان و مینی ون های کرایسلر Pacifica گرفته تا کامیون های خودران نصب کرده است. Aurora قصد دارد در سال 2020 از FirstLight LiDAR خود در ناوگان خودروهای توسعه دهنده خودران استفاده کند.

در واقع ، OEM ها تمایل به انتخاب بیش از یک فناوری دارند. به عنوان مثال ، آئودی با سرمایه گذاری Blackmore ، یک شرکت FMCW معمولی ، LiDAR مکانیکی 4 کاناله Valeo را در سال 2018 در آئودی A8 نصب کرد و همچنین برنامه ای برای بسته بندی اتومبیل های تولیدی در سال 2021 با LiDAR حالت جامد لومینار دارد.

عناوین اصلی پوشش داده شده

1 LiDAR
1.1 مقدمه ای در LiDAR
1.1.1 اصل عمل
1.1.2 ترکیب
1.1.3 محاسن و معایب
1.2 اصول تشخیص LiDAR
1.2.1 سه اصل تشخیص
1.2.2 اصل تشخیص ToF
1.2.3 اصل تشخیص FMCW
1.3 نوع LiDAR
1.3.1 انواع اصلی
1.3.2 مکانیکی LiDAR
1.3.3 MEMS LiDAR
1.3.4 OPA LiDAR
1.3.5 فلش LiDAR
1.3.6 FMCW LiDAR
1.3.7 مقایسه بین انواع LiDAR
1.4 زنجیره صنعت LiDAR
1.4.1 زنجیره صنعتی
1.4.2 بالادست: اجزای اصلی
1.4.3 پایین دست: ADAS / AD
1.5 نقش LiDAR در رانندگی خودمختار
1.5.1 وضعیت LiDAR در سیستم AD
1.5.2 LiDAR برای سناریوهای مختلف از راه دور و متنوع در نظر گرفته شده است
1.5.3 LiDAR نقش حیاتی در استقلال L3 دارد

2 وضعیت موجود و روند بازار LiDAR خودرو
2.1 بررسی اجمالی بازار
2.1.1 نقشه راه فناوری و جدول زمانی برای اجرا
2.1.2 سناریوها و پیش بینی های کاربردی
2.1.3 شرکت در یک نگاه
2.1.4 روند قیمت
2.1.5 فرصت ها و چالش های بازار
2.2 مسیرهای فنی و محصولات
2.2.1 فناوری TOF پالسی در بازار حاضر غالب است
2.2.2 نوع مکانیکی هنوز غالب است ، کاهش قیمت و رشد چند کانال
2.2.3 بسیاری از شرکت ها در حالت جامد LiDAR به رقابت می پردازند و برای تولید انبوه آماده هستند
2.2.4 راه اندازی متوالی MEMS LiDAR حالت جامد
2.2.5 اولین مدل LiDAR Flash Modular راه اندازی شد ژانویه 2020
2.2.6 فروشندگان متعدد FMCW LiDAR را هدف قرار می دهند
2.3 سناریوهای کاربردی
2.3.1 اتومبیل مسافری ADAS
2.3.2 Robotaxi
2.3.3 وسیله نقلیه خودمختار با سرعت پایین
2.3.4 سیستم تعاونی زیرساخت وسایل نقلیه (VICS)
2.4 شرکت کنندگان در بازار

3 فروشنده جهانی LiDAR
3.1 ولدین
3.1.1 مشخصات
3.1.2 همکاری های تولیدی و فنی
3.1.3 طرح تجاری
3.1.4 سفارشات و درآمد
3.1.5 نقشه راه توسعه محصول Velodyne
3.1.6 ماتریس محصول Velodyne LiDAR
3.1.7 خط تولید Velodyne Mechnical LiDAR
3.1.8 محصول ولودین (I)
3.1.9 محصول ولودین (II)
3.1.10 محصول ولودین (III)
3.1.11 محصول ولودین (IV)
3.1.12 محصول ولودین (V)
3.1.13 ولودین LiDAR در سیلیکون
3.1.14 عملکرد و قیمت Velodyne LiDAR
3.1.15 لیست درب پشتی Velodyne
3.1.16 پویایی شناسی
3.2 والئو
3.3 بوش
3.4 قاره ای
3.5 Aptiv
3.6 Veoneer
3.7 ZF
3.8 Quanergy
3.9 LeddarTech
3.10 IBEO
3.11 Innoviz
3.12 اوستر
3.13 لومینار
3.14 ویمو
3.15 نوآوری
3.16 آیه
3.17 حسگر فوتونیک
3.18 دیگران
3.18.1 Cepton
3.18.2 آوا
3.18.3 بینش LiDAR
3.18.4 Bridger Photonics
3.18.5 باراجه
3.18.6 پیشگام
3.18.7 Blickfeld

4 شرکت چینی LiDAR
4.1 RoboSense
4.1.1 مشخصات
4.1.2 دوره توسعه
4.1.3 محصولات عمده
4.1.4 LiDAR حالت جامد خودرو
4.1.5 الگوریتم های ادراک
4.1.6 راه حل درک LiDAR
4.1.7 راه حل های LiDAR
4.1.8 شرکای LiDAR
4.1.9 موارد کاربردی LiDAR
4.1.10 پویایی شناسی
4.2 فناوری Hesai
4.3 فناوری VanJee
4.4 Benewake
4.5 SureStar
4.6 سیستم های هوشمند LeiShen
4.7 Livox
فناوری 4.8 LITRA
4.9 Lorentech (پکن)
4.10 LiuShen Optoelectronic
4.11 ZVISION Technologies
4.12 دیگران
4.12.1 تانوی
4.12.2 جوانب مثبت
4.12.3 یخ نوشیدنی
4.12.4 هواوی

برای اطلاعات بیشتر در مورد این گزارش به https://www.researchandmarkets.com/r/1u5ltd مراجعه کنید

Research and Markets همچنین خدمات تحقیق سفارشی را با ارائه تحقیق متمرکز ، جامع و متناسب ارائه می دهد.

تماس با رسانه:

تحقیقات و بازارها
لورا وود، مدیر ارشد
[email protected]

برای ساعات اداری E.S.T با شماره 1-917-300-0470 + تماس بگیرید
برای U.S./CAN می توانید با شماره تلفن رایگان + 1-800-526-8630 تماس بگیرید
برای ساعات اداری GMT ​​با +353-1-416-8900 + تماس بگیرید

نمابر ایالات متحده: 646-607-1907
نمابر (خارج از ایالات متحده): +353-1-481-1716

SOURCE تحقیق و بازارها

لینک های مربوطه

http://www.researchandmarkets.com