ناسا طرح آرتمیس را برای فرود اولین زن ، مرد بعدی در ماه در سال 2024 منتشر کرد

واشنگتن، 21 سپتامبر 2020 / PRNewswire / – به دنبال مجموعه ای از جوایز مهم قرارداد و نقاط عطف سخت افزاری ، ناسا یک به روزرسانی در مورد برنامه آرتمیس خود به اشتراک گذاشته است ، از جمله آخرین برنامه های فاز 1 برای فرود آمدن اولین زن و مرد بعدی در سطح ماه در سال 2024.

در طی 18 ماه پس از آنکه ناسا یک چالش جسورانه را برای تسریع برنامه های اکتشافی خود بیش از چهار سال و ایجاد اکتشافات پایدار تا پایان دهه پذیرفته است ، آژانس برای اولین بار از زمان ادامه حرکت به سمت ارسال انسان به ماه ادامه داده است. آخرین ماموریت قمری آپولو در سال 1972.

مدیر ناسا گفت: “با حمایت دو جانبه از كنگره ، فشار قرن 21 ما به ماه بسیار در دسترس آمریكا است.” جیم برایدنستین. “همانطور که در ماههای اخیر بیشتر برنامه های اکتشافی خود را تحکیم کرده ایم ، همچنان به اصلاح بودجه و معماری خود ادامه داده ایم. ما برای کشف علمی ، منافع اقتصادی و الهام بخشیدن به نسل جدیدی از کاوشگران به ماه برمی گردیم همانطور که حضور پایدار ایجاد می کنیم ، در حال حرکت به سمت اولین قدمهای انسانی در سیاره سرخ هستیم. “

در طرح رسمی خود ، ناسا پیشرفت آرتمیس را تا به امروز شناسایی می کند ، با شناسایی مهمترین مأموریت های علمی ، فناوری و انسانی و همچنین مشارکت تجاری و بین المللی که به ما اطمینان می دهد که ما در اکتشاف و دستیابی به هدف بلند پروازانه خود برای فرود فضانوردان روی ماه ادامه خواهیم داد. .

موشک قدرتمند جدید آژانس ، سیستم پرتاب فضایی (SLS) و فضاپیمای Orion بیش از هر زمان دیگری به اولین پرتاب یکپارچه خود نزدیک هستند. این فضاپیما در حالی کامل است که مرحله اصلی و چهار موتور متصل به آن در حال انجام یک سری آزمایشات نهایی هستند که در یک آزمایش آتش گرم داغ در پاییز امسال به اوج خود می رسد.

ماموریت های اولیه آرتمیس

پس از یک آزمایش آتش گرم داغ ، مرحله اصلی به آژانس حمل می شود مرکز فضایی کندی که در فلوریدا برای ادغام با فضاپیما. ناسا برای بررسی عملکرد ، پشتیبانی از زندگی و قابلیت های ارتباطی ، یک SLS و یک Orion را با هم در دو آزمایش پرواز در اطراف ماه پرتاب خواهد کرد. اولین مأموریت – معروف به آرتمیس I – در سال 2021 بدون فضانوردان در راه است و آرتمیس دوم با خدمه در سال 2023 پرواز می کند.

در طرح فاز 1 ، ناسا جزئیات بیشتری را درباره انجام آزمایش جدید در طول مأموریت آرتمیس II – یک نمایش عملیات مجاورت – یادداشت می کند. اندکی پس از جدا شدن اوریون از مرحله پیشرانه برودتی موقت ، فضانوردان با نزدیک شدن و دور شدن از صحنه ، اوریون را به صورت دستی هدایت می کنند. این نمایش کیفیت هندل Orion و سخت افزار و نرم افزار مربوطه را ارزیابی می کند تا داده های عملکردی و تجربه عملیاتی را فراهم کند که به راحتی در زمین برای آماده سازی برای قرار ملاقات ، عملیات مجاورت و اتصال به زمین و همچنین عملیات لنگر انداختن در مدار ماه که از Artemis III شروع می شود ، به دست نمی آید. .

ضمن آماده سازی و انجام این مأموریت های آزمایشی پرواز ، ناسا از قبل رباتیک به ماه برمی گردد – با استفاده از خدمات تحویل تجاری برای ارسال ده ها تحقیق علمی جدید و نمایش فناوری دو بار در سال از سال 2021 به ماه.

در سال 2024 ، آرتمیس III بازگشت بشریت به سطح ماه خواهد بود. پس از پرتاب در SLS ، فضانوردان حدود 240،000 مایل را طی می کنند تا به مدار ماه روی Orion بروند ، در آن زمان آنها مستقیماً وارد یکی از سیستم های جدید فرود انسانی تجاری می شوند یا به Gateway می روند تا آن را بازرسی کنند و قبل از سوار شدن به سیستم فرود برای جمع آوری وسایل ، اکتشاف آنها به سطح

فضانوردان با پوشیدن لباس فضایی مدرن که امکان انعطاف پذیری و حرکت بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود از آپولو را دارند ، نمونه هایی را جمع آوری می کنند و طی مدت زمان نزدیک به هفت روز طیف وسیعی از آزمایش های علمی را انجام می دهند. با استفاده از ناو هواپیمابر ، آنها قبل از اینکه سرانجام به سمت زمین سوار بر Orion شوند ، به مدار ماه برمی گردند.

کار در Gateway به سرعت در حال پیشرفت است. ناسا دو م componentsلفه اول برای راه اندازی – عنصر نیرو و نیروی محرکه و پایگاه مسکونی و تدارکات – را در سال 2023 ادغام خواهد کرد. این بنیاد برای Gateway قادر خواهد بود که به طور مستقل عمل کند و آزمایش های علمی از راه دور را در هنگام حضور فضانوردان انجام دهد. ناسا دو مجموعه ابزار علمی اول را برای انجام تحقیقات آب و هوایی فضایی در مدار ماه قبل از بازدید خدمه انتخاب کرده است.

در حالی که ناسا تصمیم نهایی را در مورد استفاده از Gateway برای Artemis III اتخاذ نکرده است ، اما Artemis IV و فراتر از آن ، خدمه را از طریق Orion برای پهلو گرفتن به Gateway می فرستد ، جایی که دو نفر از خدمه می توانند در حالی که دو نفر به سطح زمین می روند ، در داخل کشتی بمانند. با گذشت زمان ، این پایگاه توسعه می یابد و ماژول های جدیدی توسط شرکای بین المللی اضافه می شود و به اعضای خدمه اجازه می دهد مأموریت های ماه بیشتری را انجام دهند.

همانطور که در مفهوم آژانس برای پایداری سطح در اوایل سال جاری به تفصیل شرح داده شده است ، تجمع فزاینده زیرساخت ها در سطح زمین در اواخر این دهه دنبال می شود و امکان انجام عملیات طولانی مدت با خدمه بیشتر را فراهم می کند. این مفهوم نیاز به اردوگاه پایه آرتمیس دارد که شامل کاوشگرهای جدید ، سیستم های قدرت ، زیستگاه ها و موارد دیگر در سطح زمین برای اکتشاف طولانی مدت در ماه است.

در طول برنامه آرتمیس ، روبات ها و انسان منابعی مانند آب را که می توانند به سایر منابع قابل استفاده از جمله اکسیژن و سوخت تبدیل شوند ، جستجو و استخراج می کنند. با تنظیم دقیق فن آوری های فرود دقیق و همچنین ایجاد قابلیت های جدید تحرک ، فضانوردان مسافت بیشتری را طی کرده و مناطق جدیدی از ماه را کشف می کنند.

درباره برنامه آرتمیس ناسا در اینجا بیشتر بیاموزید:

www.nasa.gov/artemis