گزارش IDTechEx آینده تحرک در آخرین مایل را نشان می دهد

شاتل های خودمختار وسایل نقلیه ایستاده ، جعبه ای ، 8-20 نفره هستند که دارای تقارن هستند بنابراین هرگز چرخش ندارند. ردپای کوچک ، دید همه جانبه ، درهای بزرگ ، ساکت و کم صدا ، آنها می توانند به داخل خانه و بیش از میدان ها و جاده ها بروند و قادر به انجام کارهای مختلف حتی در یک روز هستند. در وهله اول برای استفاده فشرده در شهرها ، آنها دارای دروازه هستند تا هرگز از سرعت تعیین شده فراتر نروند ، معمولاً در محدوده 50 کیلومتر در ساعت – 60 کیلومتر در ساعت.

همه اینها به یک شکل جدید حمل و نقل اضافه می شود که توسط شرکت های بزرگی مانند تویوتا و بایدو و شرکت های نوپا پشتیبانی می شود. آزمایشات آنها بسیاری از برنامه های ممکن را بررسی می کند ، از توانمندسازی افراد فقیر و معلول ، تا پر کردن خلأ در شبکه حمل و نقل و جایگزینی وسایل نقلیه بسیار کم مصرف مانند اتوبوس های مدرسه و اتومبیل های شخصی ، کاهش ازدحام و هزینه. در گزارش جدید IDTechEx “اتوبوس های الکتریکی ، هیبریدی و سوختی 2021-2040” بازیکنان اصلی که شاتل های مستقل را توسعه می دهند ، نمایه شده اند. ما در زیر مجموعه ای از این شرکت ها را خلاصه می کنیم. در حالی که استقلال واقعی سطح 4 در حال حاضر وجود ندارد ، اکثر شرکتهای مورد بحث در مناطق “دارای سطح حصارکشی یا کنترل شده” در “سطح 4” هستند.

NAVYA

NAVYA یک شرکت فرانسوی است که در سال 2014 با بیش از 270 کارمند در سال تاسیس شد فرانسه و ایالات متحده این شرکت برای IPO در Euronext پاریس ثبت نام کرد جولای 2018 با 80 میلیون یورو (94 میلیون دلار) تأمین مالی و شرکت به دست آورد 19 میلیون یورو (22 میلیون دلار) درآمد در سال 2018. AUTONOM SHUTTLE ، که در سال 2015 راه اندازی شد ، برای محیطی با سرعت کم طراحی شده است که در آن تعداد دفعات سفر زیاد است. در حال حاضر در مکان هایی که اپراتورهای ایمنی داخل هواپیما مورد نیاز هستند ، هنوز در سطح 3 استقلال عمل می کند. شاتل به حمل و نقل اولین و آخرین مایل اختصاص دارد و می تواند تا 15 نفر را حمل کند. شاتل برای مناطق کم محصولی مناسب است که ممکن است اتوبوس های اندازه کامل از نظر سواری توجیه نشوند ، یا مناطقی که برای تردد بسیار تنگ هستند. شاتل ها می توانند در جاده های باز در شهرها یا سایت های خصوصی مانند پردیس ها ، پارک های تجاری ، فرودگاه ها ، پارک های صنعتی و بیمارستانها – در هر جایی که مردم از نیم مایل تا دو مایل سفرهای زیادی می کنند ، کار کنند. استراتژی NAVYA ساخت شاتل های کوچک خودمختار با قیمت 300000 دلار + است که می تواند به مرور توسط شهرداری ها ، پردیس ها و پارک های بزرگ شرکتی که در پروژه های شهر هوشمند کار می کنند ، استهلاک شود.

EasyMile

EasyMile یک شرکت نوپای با تکنولوژی پیشرفته فرانسوی است که در سال 2014 با بیش از 180 کارمند تاسیس شد. محصول اصلی ، EZ10 ، برای رانندگی خودمختار (بدون فرمان) از زمین طراحی شده است. EZ10 در سال 2015 به بازار عرضه شد و تاکنون 110 دستگاه از آن فروخته شده است. این شرکت از فروش شاتل ها درآمد (نسبتاً کمی) کسب می کند. این شرکت به غیر از فروش شاتل های EZ10 ، نرم افزار رانندگی مستقل داخلی خود را به شرکت های دیگر نیز مجوز می دهد.

2 آنجا

2getthere یک شرکت انحصاری Frog Navigation Systems است که در سال 1984 برای تحویل خودروهای هدایت شده خودکار (AGV) به کارخانه ها تاسیس شد. این شرکت در سال 2007 با داشتن دفتر مرکزی در هلند به یک شرکت مستقل متمرکز بر وسایل نقلیه خودمختار برای حمل و نقل مسافر تبدیل شد و توسط ZF Group ، سازنده قطعات خودرو آلمان ، در سال مارس 2019، که یکی از بزرگترین تامین کنندگان خودرو است. مدل تجاری آن فروش سیستم حمل و نقل کامل است: وسایل نقلیه و سیستم های عملیاتی از جمله سیستم نظارت برای مدیریت ناوگان ، رابط مسافر ، زیرساخت شارژ و زیرساخت های ارتباطی.

بایدو

غول فناوری چینی بایدو در سال 2000 تاسیس شد و در زمینه خدمات و محصولات مرتبط با اینترنت و هوش مصنوعی تخصص دارد. این شرکت در سال 2013 توسعه وسایل نقلیه مستقل را آغاز کرد. این شرکت با 50 شریک مذاکره کرده است تا برای توسعه و خرید اتوبوس های جدید مستقل Apolong ثبت نام کنند. حجم تولید مینی بوس خودمختار Apolong با مشارکت سازنده چینی خودرو است کینگ لانگ که وسیله نقلیه را طراحی و تولید می کند. که در جولای 2018، بایدو 100 مورد خود را اعلام کردهفتم Apolong ، نشانگر توانایی خود در تجاری کردن اتوبوس های شاتل مستقل خود است.

یوتونگ

یوتونگ یک تولید کننده چینی از وسایل نقلیه تجاری به ویژه اتوبوس های برقی است که دفتر مرکزی آن در ژنگژو ، هنان واقع شده است. از سال 2016 ، این بزرگترین تولید کننده اتوبوس در جهان از نظر میزان فروش بود. یوتونگ شاتل برقی خالص خود را به نمایش گذاشت مارس 2019 در طی یک گردهمایی در هاینان ، چین ، حمل و نقل شرکت کنندگان در محل کنفرانس. شاتل خودمختار پلت فرم U-Drive AI را که توسط UISEE توسعه یافته است ، یکپارچه می کند ، که از الگوریتم های همجوشی سنسور و یادگیری عمیق و همچنین سیستم مدیریت خودرو مبتنی بر ابر استفاده می کند. 5 مترشاتل طولانی دارای هشت صندلی است و در یک محیط بسته می تواند تا 40 کیلومتر در ساعت حرکت کند. شاتل مجهز به مجموعه ای از سنسورها شامل سه لیدار ، رادار ، دوربین و سونوگرافی است. که در مه 2019، یوتونگ یک پروژه آزمایشی را در زمینه حمل و نقل هوشمند 5G آغاز کرد و با همکاری چین Unicom و China Mobile پنج شاتل را در یک منطقه جزیره در ژنگ ژو اجرا کرد. منطقه آزمایش شده با 5G پوشانده شده و دارای یک خط اختصاصی برای شاتل های خودمختار است.

برای اطلاعات دقیق تر در مورد بازیکنان شاتل و پیش بینی های خودکار ، لطفاً به گزارش IDTechEx “شاتل های ربات و اتوبوس های مستقل 2020-2040” (www.IDTechEx.com/shuttle) مراجعه کنید.

IDTechEx تجزیه و تحلیل استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی ، روند باتری و تقاضا در زمین ، دریا و هوا است. این به طور خلاصه در گزارش اصلی خودروی الکتریکی موجود در www.IDTechEx.com/EV موجود است. تجزیه و تحلیل عمیق بیشتر را می توان در نمونه کامل تحقیقات وسایل نقلیه الکتریکی موجود در www.IDTechEx.com/research/EV یافت.

IDTechEx از طریق محصولات تحقیقاتی ، مشاوره ای و رویدادی ، تصمیمات استراتژیک تجاری شما را راهنمایی می کند و به شما کمک می کند از فناوری های نوظهور سود ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق و مشاوره IDTechEx ، با ما تماس بگیرید [email protected] یا به سایت www.IDTechEx.com مراجعه کنید.

تماس با رسانه:
ناتالی مورتون
مدیر بازاریابی دیجیتال
[email protected]
+44 (0) 1223 812300

منبع IDTechEx