افزایش ظرفیت باعث افزایش درآمد و کاهش CASM می شود

مکزیکوسیتی، 22 اکتبر 2020 / PRNewswire / – Volaris * (NYSE: VLRS و BMV: VOLAR) ، هواپیمایی فوق العاده ارزان قیمت مکزیک، ایالات متحده و آمریکای مرکزی ، امروز نتایج مالی خود را برای سه ماهه سوم 2020 اعلام می کند.

اطلاعات مالی زیر ، مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد ، مطابق با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) ارائه می شود.

نکات برجسته سه ماهه سوم 2020

در سه ماهه سوم سال 2020 ، Volaris همچنان با موفقیت در عدم اطمینان ناشی از همه گیری SARS-CoV-2 (COVID-19) پیمایش می کرد. این شرکت بسیاری از ظرفیت حاصل از COVID-19 را که توسط مایل های صندلی موجود (ASMs) اندازه گیری شده است ، حاصل یک مدل تجاری قوی بسیار کم هزینه با تمرکز بر VFR (بازدید از دوستان و اقوام) و بخشهای اوقات فراغت در بازارهای داخلی و مرزی ایالات متحده.

از آنجا که این شرکت توانسته است خدمات خود را بازیابی کرده و مسیرهای جدیدی اضافه کند ، مدیریت همچنان متمرکز بر اطمینان از رفاه حال خدمه ، پرسنل و مسافران خود است. Volaris پس از اجرای موفقیت آمیز پروتکل ایمنی زیستی در ، بیش از 4.5 میلیون مسافر جابجا کرده است آوریل 2020. Volaris با مهر “سفرهای ایمن” توسط شورای جهانی سفر و جهانگردی و همچنین گواهینامه های بهترین شیوه های امنیت زیستی توسط دولت های یوکاتان و مکزیکوسیتی.

این شرکت توانست خدمات را در ماه جولای به 63 درصد از سال گذشته برساند و در ماه آگوست به 79 درصد از سال قبل افزایش دهد. سپتامبر معمولاً یک ماه مسافرت کم است ، بنابراین مدیریت با احتیاط ظرفیت خود را به 84٪ از سال قبل افزایش می دهد در حالی که تمرکز خود را روی افزایش درآمد کل مایل صندلی موجود (TRASM) قرار داده است. برای کل دوره ، Volaris 75٪ ASM را در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 اداره می کرد. بازار داخلی منجر به بهبود ظرفیت شد ، جایی که Volaris 85٪ ASM را در مقابل مدت مشابه سال 2019 کار می کرد. در بازار بین المللی ، Volaris 54٪ ASM کار می کرد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019. عملیات آمریکای مرکزی همچنان بسته بود.

تأثیرات اصلی بهبود مداوم تقاضا و ظرفیت در پایان سه ماهه سوم به شرح زیر است:

  • کل درآمد عملیاتی برای سه ماهه سوم 4،724 میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته 50.3 درصد کاهش داشت.
  • کل درآمد جانبی برای سه ماهه سوم 2.131 میلیون PS بود که نسبت به سال گذشته 29.7 درصد کاهش داشت. کل درآمد جانبی به ازای هر مسافر برای سه ماهه سوم به Ps.614 رسید که 13.9٪ افزایش نسبت به سال دیگر دارد. با این حال ، کل درآمد های جانبی 45.1٪ از کل درآمد عملیاتی سه ماهه سوم 2020 را نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.2 درصد افزایش می یابد.
  • کل درآمد عملیاتی به ازای هر مایل صندلی موجود (TRASM) برابر با 102/10 بود.8 سنت برای سه ماهه سوم ، 31.6٪ کاهش نسبت به سال دیگر.
  • در سه ماهه سوم سال 2020 ، این شرکت یک بار شارژ 746 میلیون Ps.
  • هزینه های عملیاتی در هر مایل صندلی موجود (CASM) برابر با 149 بود.2 سنت برای سه ماهه سوم ، 20.9٪ افزایش نسبت به سال دیگر ؛ با متوسط ​​هزینه سوخت اقتصادی به ازای هر گالن Ps.40.2 برای سه ماهه سوم ، 10.5 درصد کاهش نسبت به سال دیگر. بدون احتساب شارژ یکبار مصرف ، CASM Ps.133 بود.5 سنت.
  • هزینه های عملیاتی در هر مایل صندلی موجود به استثنای سوخت (CASM سوخت قبلی) Ps.111 بود.3 سنت برای سه ماهه سوم ، 43.6٪ افزایش نسبت به سال دیگر ؛ با متوسط ​​استهلاک نرخ ارز پزوی مکزیک در برابر دلار آمریکا 13.9٪ نسبت به سال گذشته. بدون احتساب شارژ یکبار مصرف ، سوخت قبلی CASM 95. P بود.7 سنت.
  • ضرر عملیاتی برای سه ماهه سوم 2222 میلیون PS بود که در مقایسه با درآمد عملیاتی مربوط به دوره 7070 میلیون Ps برای مدت مشابه سال گذشته کاهش قابل توجهی داشت. حاشیه عملکرد برای سه ماهه سوم منفی 47.1 درصد بود که نسبت به سال گذشته 65.0 واحد درصد کاهش یافته است. به استثنای اتهام یکبار مصرف ، ضرر عملیاتی Ps.1481 میلیون ، حاشیه عملیاتی منفی 31.4٪ بود.
  • خالص خالص 2.175 میلیون Ps (از دست دادن Ps.15.15 هر سهم / ایالات متحده) بود0.96 دلار از دست دادن هر ADS) ، حاشیه خالص منفی 46.0٪ برای سه ماهه سوم. به استثنای اتهام یکبار مصرف ، خالص خالص 1.429 میلیون Ps بود (Ps.1.41 ضرر هر سهم / ایالات متحده0.63 دلار از دست دادن هر ADS) ، حاشیه خالص منفی 30.3٪ است.
  • در اواخر سه ماهه سوم ، پزوی مکزیک با توجه به نرخ ارز در پایان سه ماهه قبلی (97/2/27 هر دلار آمریكا) 2.2٪ در برابر دلار آمریكا افزایش یافت (46/2 Ps.4 به ازای هر دلار آمریكا). این شرکت سود خالص ارزی 186.18 میلیون سود حاصل از موقعیت بدهی خالص پولی دلار آمریکا را رزرو کرد.
  • در خلال سه ماهه سوم سال 2020 ، جریان خالص وجه نقد مورد استفاده در فعالیت های عملیاتی 113 میلیون دلار بود. خالص جریان نقدی مورد استفاده در فعالیت های سرمایه گذاری به 179 میلیون دلار رسید. جریان نقدی خالص مورد استفاده در فعالیت های تأمین مالی 1 ، 357 میلیون PS بود که شامل 1،724 میلیون Ps پرداخت هزینه های اجاره هواپیما بود. اختلاف منفی ارز خالص ارز 163 میلیون Ps. بود ، بنابراین منجر به کاهش خالص وجه نقد و معادل آن در سه ماهه سوم PS 1،812 میلیون شد. از همان زمان 30 سپتامبر 2020، پول نقد و معادل های نقدی آن 8202 میلیون Ps.

کاهش قیمت سوخت و استهلاک پزو

  • کاهش قیمت سوخت: متوسط ​​هزینه سوخت اقتصادی هر گالن 10.5٪ در سه ماهه سوم سال 2020 کاهش یافته است ، سال به سال ، به 4.40.2 پوند در هر گالن رسیده است (ایالات متحده1.8 دلار)
  • استهلاک پزو: پزوی مکزیک در مقایسه با دلار آمریکا سال گذشته 13.9٪ کاهش داشت ، از میانگین نرخ ارز 19.42 Ps. در هر دلار آمریکا در سه ماهه سوم 2019 به Ps.22.11 هر دلار در سه ماهه سوم سال 2020. در در پایان سه ماهه سوم سال 2020 ، پزوی مکزیک (46.49.24 دلار به ازای هر دلار آمریکا) با توجه به نرخ ارز در پایان مدت مشابه سال گذشته 14.4٪ کاهش یافته است (P.19.64 به ازای هر دلار آمریکا).

انقباض ترافیک مسافر ، کاهش درآمد جانبی و TRASM کاهش می یابد

  • انقباض ترافیک مسافر: در سه ماهه سوم سال 2020 ، Volaris 3.4 میلیون مسافر رزرو کرده است که نسبت به سال گذشته 38.3 درصد کاهش داشته است. میزان ترافیک Volaris (براساس مایلهای مسافری یا RPM اندازه گیری می شود) 35.2٪ نسبت به سال کاهش یافته است. ضریب بار سیستم طی سه ماهه سوم سالانه 11.7 واحد درصد کاهش یافته و به سطح 73.4 درصد رسیده است.
  • كاهش درآمد جانبی كل: برای سه ماهه سوم سال 2020 ، درآمد كلی كاری 29.7٪ نسبت به سال كاهش یافته است. با این حال ، کل درآمد جانبی به ازای هر مسافر در سه ماهه سوم سال 2020 نسبت به سال دیگر 13.9 درصد افزایش یافته است. تولید کل درآمد جانبی همچنان با محصولات جدید و بالغ به رشد مشتریان ادامه می دهد که نیازهای مشتریان را جلب می کند و 45.1٪ از کل درآمد عملیاتی سه ماهه سوم را نشان می دهد که 13.2 درصد افزایش نسبت به سال نشان می دهد.
  • کاهش TRASM: برای سه ماهه سوم سال 2020 ، TRASM سال به سال 31.6٪ کاهش یافته است. در سه ماهه سوم سال 2020 ، ظرفیت کل ، اندازه گیری شده توسط ASM ، 24.9٪ نسبت به سال کاهش یافته است.

کل افزایش هزینه واحد و استهلاک پزو

  • سوخت CASM و CASM در سه ماهه سوم سال 2020 به 149.2 رسیده است (ایالات متحده6.64 دلار سنت) و Ps.111.3 سنت (ایالات متحده4.96 دلار)، به ترتیب. این نشان دهنده افزایش 20.9٪ برای CASM و افزایش 43.6٪ برای سوخت CASM است ، سال به سال. عمدتا توسط کاهش ظرفیت اندازه گیری شده توسط مایل های صندلی موجود (ASM) اندازه گیری می شود ، و استهلاک پزوی مکزیک در برابر دلار آمریکا 13.9٪ است. بدون احتساب شارژ یکبار مصرف ، CASM Ps.133 بود.5 سنت و سوخت قبلی CASM 95. P بود.7 سنت.

ناوگان جوان و کم مصرف

  • در سه ماهه سوم سال 2020 ، این شرکت یک فروند هواپیمای A320 پس داد و سه فروند هواپیمای جدید A320 NEO را به ناوگان خود وارد کرد. از همان زمان 30 سپتامبر 2020ناوگان Volaris شامل 84 هواپیما (7 فروند A319 ، 61 فروند A320 و 16 فروند A321) با میانگین سنی 5.4 سال بود. در پایان سه ماهه سوم سال 2020 ، ناوگان Volaris به طور متوسط ​​187 صندلی برای هر هواپیما داشت که 77٪ هواپیماهای ما مجهز به کوسه بود و 32٪ NEO بود.

طرح حفظ نقدینگی با جریان نقدی خالص تولید شده توسط فعالیت های عملیاتی

  • از زمان آغاز همه گیری COVID-19 ، هدف اصلی شرکت حفظ موقعیت نقدینگی آن بوده است. به طور خاص ، برای سه ماهه سوم ، طرح حفظ نقدینگی ما به ارمغان آورد 1.9 میلیارد دلار پزو در مزایا ؛ از کدام 406 میلیون دلار پزو کاهش هزینه بود.
  • در خلال سه ماهه سوم سال 2020 ، جریان خالص وجه نقد مورد استفاده در فعالیت های عملیاتی 113 میلیون دلار بود. جریان نقدی خالص مورد استفاده در فعالیت های سرمایه گذاری 179 میلیون دلار بود. جریان نقدی خالص مورد استفاده در فعالیت های تأمین مالی 1،357 میلیون PS بود که شامل 1،724 میلیون Ps پرداخت هزینه اجاره هواپیما بود. اختلاف منفی ارز خالص ارز 163 میلیون دلار بود. در نتیجه ، در سه ماهه سوم PS 1،812 میلیون کاهش خالص پول نقد و معادل آن وجود دارد. از همان زمان 30 سپتامبر 2020، پول نقد و معادل نقدی آن 8202 میلیون Ps. بود که 34.5 درصد از دوازده ماه گذشته درآمد عملیاتی را نشان می دهد. Volaris یک بدهی خالص منفی (یا یک موقعیت خالص مثبت نقدی) به مبلغ 2،387 میلیون Ps (به استثنای بدهی اجاره نامه که تحت تصویب IFRS16 شناخته شده است) ثبت کرد.

ابزارهای مالی غیر مشتقه

  • در طول سال 2019 ، شرکت با استفاده از بدهی های اجاره نامه به دلار آمریکا به عنوان یک ابزار پرچین ، درآمد حاصل از دلار آمریکا را از طریق یک ابزار مالی غیر مشتق ، تثبیت کرد. این رابطه مصون سازی به عنوان یک پرچین جریان نقدی درآمد پیش بینی شده تعیین شد تا نوسانات تغییرات ارزی ناشی از تجدید ارزیابی بدهی های اجاره را کاهش دهد. در سه ماهه سوم سال 2020 ، تأثیر این پرچین ها 171 میلیون دلار بود که به عنوان بخشی از کل درآمد عملیاتی در نظر گرفته شده است.
  • علاوه بر این ، در طول سال 2019 ، شرکت در بخشی از هزینه سوخت پیش بینی شده خود ، از طریق یک ابزار مالی غیر مشتق ، با استفاده از ابزار پرچین بخشی از دارایی های پولی دلاری خود در ایالات متحده ، پرچین تأسیس کرد. این رابطه مصون سازی به عنوان یک پرچین جریان نقدی هزینه سوخت پیش بینی شده تعیین شد تا نوسانات نرخ ارز خارجی ناشی از تجدید ارزیابی این بخش از دارایی های پولی دلار آمریکا را کاهش دهد. در سه ماهه سوم سال 2020 ، تأثیر این پرچین ها 154 میلیون دلار بود که به عنوان بخشی از کل هزینه سوخت ارائه شده است.
  • برای روابط هجینگ توصیف شده ، بخش موثر تغییر ابزار منعقده در ارزش منصفانه در سایر درآمد جامع یا OCI شناخته می شود. سوابق حسابداری مربوط به بازیافت OCI مطابق با IFRS 9 صورت می گیرد. طبق این استاندارد ، بخشی که در OCI ثبت شده است در نتایج همان دوره شناسایی می شود که در آن پوشش احتمالی جریان های نقدی بر نتیجه دوره تأثیر می گذارد . از همان زمان 30 سپتامبر 2020، OCI شامل یک اثر منفی ارز خارجی است که 5،265 میلیون Ps. از همان زمان 31 دسامبر 2019، OCI شامل یک اثر مثبت مثبت ارز 14 میلیون دلاری است.

از سرمایه گذاران خواسته می شود گزارشات دوره ای شرکت را که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت شده یا به آنها ارائه شده است ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت ، به دقت مطالعه کنند.

جزئیات تماس کنفرانسی / پخش اینترنتی:

ارائه دهندگان شرکت:

تاریخ:

آقای انریکه بلتراننا ، رئیس جمهور و مدیر عامل شرکت

آقای هولگر بلانکنشتاین ، شرکت هواپیمایی تجاری و عملیاتی EVP

آقای خیمه پوس ، معاون ارشد رئیس دفتر حقوقی و امور شرکت ها و مدیر مالی موقت

جمعه 23 اکتبر 2020

زمان:

10:00 صبح EDT ایالات متحده (9:00 صبح به وقت مکزیکو سیتی)

شماره گیری ایالات متحده (رایگان):

1-877-830-2576

شماره گیری مکزیک به صورت رایگان (شماره گیری رایگان):

001-800-514-6145

شماره گیری برزیل (رایگان):

0800-891-6744

شماره گیری بین المللی در:

+ 1-785-424-1726

رمز عبور شرکت کننده:

VOLARIS

پخش وب در:

https://services.choruscall.com/links/vlrs201023S5hzfKlM.html

درباره Volaris:
* Controladora Vuela Compañía de Aviación ، S.A.B. de C.V. (“Volaris” یا “Company”) (NYSE: VLRS و BMV: VOLAR) ، یک هواپیمای فوق العاده کم هزینه است ، با عملیات نقطه به نقطه ، مکزیک، ایالات متحده و آمریکای مرکزی. Volaris برای ایجاد بازار خود ، با ارائه خدمات با کیفیت و انتخاب گسترده مشتری ، نرخ پایه پایین را ارائه می دهد. از زمان شروع عملیات در مارس 2006، Volaris مسیرهای خود را از پنج به بیش از 142 و ناوگان خود را از چهار به 84 هواپیما افزایش داده است. Volaris بیش از 300 بخش پرواز روزانه را در مسیرهایی ارائه می دهد که 44 شهر را به یکدیگر متصل می کند مکزیک و 20 شهر در ایالات متحده و آمریکای مرکزی با جوانترین ناوگان در مکزیک. Volaris مسافرانی را که به ملاقات دوستان و اقوام خود می روند ، مسافران با اوقات فراغت و کار با هزینه صرف می کنند مکزیک، ایالات متحده و آمریکای مرکزی. Volaris یازده سال متوالی جایزه ESR برای مسئولیت شرکت های اجتماعی را دریافت کرده است. برای اطلاعات بیشتر ، لطفاً به این سایت مراجعه کنید: www.volaris.com.

اظهارات رو به جلو:
بیانیه های این نسخه شامل بیانیه های مختلف آینده نگرانه به معنای بند 27A قانون اوراق بهادار 1933 ، با اصلاحیه ، و بند 21E قانون بورس اوراق بهادار 1934 ، با اصلاحیه است که بیانگر انتظارات ، اعتقادات یا پیش بینی های شرکت در مورد رویدادهای آینده و روندهای مالی تأثیرگذار بر وضعیت مالی تجارت ما. وقتی در این نسخه استفاده می شود ، کلمات “انتظار می رود” ، “قصد دارد” ، “تخمین می زند” ، “پیش بینی می کند” ، “برنامه ریزی می کند” ، “پیش بینی می کند” ، “نشان می دهد” ، “معتقد است” ، “پیش بینی” ، “هدایت” ، “بالقوه” ، “” چشم انداز ، “” ممکن است “،” ادامه “،” اراده “،” باید “،” جستجو “،” اهداف “و عبارات مشابه برای شناسایی عبارات آینده نگر است. به همین ترتیب ، بیانیه هایی که اهداف ، برنامه ها یا اهداف شرکت یا اقداماتی را که شرکت در آینده می تواند توصیف کند ، اظهاراتی آینده نگر هستند. اظهارات رو به جلو شامل ، بدون محدودیت ، اظهارات در مورد اهداف و انتظارات شرکت در مورد برنامه تحویل هواپیما به سفارش ، مسیرهای جدید خدمات اعلام شده و برنامه های پس انداز مشتری است. اظهارات رو به جلو نباید به عنوان تضمین یا اطمینان از عملکرد یا نتایج آینده خوانده شود و لزوماً نشانه های دقیق زمان یا دستیابی به چنین عملکرد یا نتایج نخواهد بود. اظهارات رو به جلو براساس اطلاعات موجود در زمان اظهارات و / یا حسن نیت مدیریت از همان زمان با توجه به وقایع آینده است و در معرض خطرات و عدم اطمینان است که می تواند عملکرد واقعی یا نتایج متفاوت از آنچه در بیانیه های آینده نگر بیان شده یا پیشنهاد شده است. اظهارات رو به جلو تحت عواملی است که می تواند باعث شود نتایج واقعی شرکت با انتظارات شرکت تفاوت اساسی داشته باشد ، از جمله فضای رقابتی در صنعت هواپیمایی. توانایی شرکت در پایین نگه داشتن هزینه ها ؛ تغییر در هزینه های سوخت ؛ تأثیر شرایط اقتصادی جهان در رفتار مسافرت مشتری ؛ توانایی شرکت در تولید درآمدهای غیر بلیطی. و مقررات دولتی. اطلاعات اضافی در مورد این موارد و سایر عوامل در پرونده های کمیسیون بورس و اوراق بهادار شرکت موجود است. تمام اظهارات آینده نگرانه منتسب به ما یا افرادی که از طرف ما اقدام می کنند صریحاً در کل اظهارات احتیاط مندرج در بالا واجد شرایط هستند. اظهارات رو به جلو فقط از تاریخ این نسخه صحبت می کنند. شما نباید به هیچ یک از اظهارات آینده نگر اعتماد بیجا کنید. ما هیچ تعهدی برای به روزرسانی اظهارنظرهای آینده نگر برای انعکاس نتایج واقعی ، تغییر در فرضیات یا تغییر در سایر عوامل تأثیرگذار بر اطلاعات آینده نگر ، به جز در حد لازم توسط قانون قابل اجرا ، فرض نمی کنیم. اگر یک یا چند گزاره آینده نگر را به روز کنیم ، نباید استنباط شود که ما در مورد آن یا سایر گزاره های آینده نگر ، به روزرسانی های بیشتری انجام خواهیم داد.

ارتباط با سرمایه گذاران:
ماریا النا رودریگز و آندره گونزالس / روابط سرمایه گذار /[email protected] +52 55 5261 6444

تماس با رسانه:
گابریلا فرناندز / [email protected] / +52 55 5246 0100

Controladora Vuela Compañía de Aviación ، S.A.B. de C.V. و شرکتهای تابعه

شاخص های مالی و عملیاتی


حسابرسی نشده

سه ماه به تاریخ 30 سپتامبر 2020 به پایان رسید

سه ماه
30 سپتامبر 2020 به پایان رسید

سه ماه
30 سپتامبر 2019 به پایان رسید

واریانس

(در پزوی مکزیک ، به جز موارد دیگری که مشخص شده باشد)

(دلار آمریکا)*

(٪)

کل درآمد عملیاتی (میلیون ها)

210

4،724

9502

(50.3٪)

کل هزینه های عملیاتی (میلیون ها)

310

6،951

7،799

(10.9٪)

EBIT (میلیون ها نفر)

(99)

(2،227)

1،703

NA

حاشیه EBIT

(47.1٪)

(47.1٪)

17.9٪

(65.0) ص

استهلاک و استهلاک

67

1509

1،363

10.7٪

هزینه اجاره متغیر هواپیما و موتور

24

537

226

> 100٪

درآمد خالص (ضرر) (میلیون ها دلار)

(97)

(2،175)

713

NA

حاشیه درآمد خالص (ضرر)

(46.0٪)

(46.0٪)

7.5٪

(53.5) ص

(ضرر) درآمد هر سهم:





پایه (پزو)

(0.10)

(2.15)

0.70

NA

رقیق شده (پزو)

(0.10)

(2.15)

0.70

NA

(ضرر) درآمد هر ADS:





پایه (پزو)

(0.96)

(21.50)

7.05

NA

رقیق شده (پزو)

(0.96)

(21.50)

7.05

NA

سهام متوسط ​​توزین شده:





پایه ای

1،011،876،677

1،011،876،677

0.0٪

رقیق شده

1،011،876،677

1،011،876،677

0.0٪

مایل های صندلی موجود (ASM) (میلیون ها نفر) (1)

4،763

6341

(24.9٪)

داخلی

3،685

4328

(14.9٪)

بین المللی

1078

2،014

(46.5٪)

مایل مسافر درآمد (دور در دقیقه) (میلیون) (1)

3،496

5398

(35.2٪)

داخلی

2711

3،785

(28.4٪)

بین المللی

785

1،613

(51.3٪)

ضریب بار (2)

73.4٪

85.1٪

(11.7) ص

داخلی

73.6٪

87.5٪

(13.9) ص

بین المللی

72.8٪

80.1٪

(7.3) ص

کل درآمد عملیاتی به ازای هر ASM (TRASM) (سنت) (1) (5)

4.6

102.8

150.3

(31.6٪)

کل درآمد جانبی به ازای هر مسافر (4) (5)

27.3

614

539

13.9٪

کل درآمد عملیاتی برای هر مسافر (5)

62.8

1،411

1،696

(16.8٪)

هزینه های عملیاتی برای هر ASM (CASM) (سنت) (1) (5)

64/6

149.2

123.4

20.9٪

هزینه های عملیاتی برای هر ASM (CASM) (سنت آمریکا) (1) (3) (5)

6.75

6.36

6.1٪

سوخت CASM سابق (سنت) (1) (5)

96/4

111.3

77.5

43.6٪

سوخت CASM سابق (سنت آمریکا) (1) (3) (5)

5.03

3.99

26.1٪

مسافران رزرو شده (هزاران نفر) (1)

3،470

5620

(38.3٪)

عزیمت ها (1)

24،721

35،777

(30.9٪)

ساعت بلوک (1)

62،678

90،323

(30.6٪)

گالن سوخت مصرف شده (میلیون ها)

9/44

64.9

(30.8٪)

متوسط ​​هزینه سوخت اقتصادی در هر گالن (5)

1.8

40.2

9/44

(10.5٪)

هواپیما در پایان دوره

84

80

5.0٪

میانگین استفاده از هواپیما (ساعت بلوک)

10.6

13.2

(19.8٪)

نرخ متوسط ​​ارز

22.11

19.42

13.9٪

نرخ ارز پایان دوره

22.46

19.64

14.4٪

* مبالغ پزو فقط برای سهولت در نرخ ارز پایان دوره به دلار آمریکا تبدیل شد.

(1) شامل برنامه و منشور. (3) مبالغ دلار با میانگین نرخ ارز هر دوره تبدیل شد.

(2) شامل برنامه است. (4) شامل “سایر درآمدهای مسافر” و “درآمد غیر مسافری” است.

(5) ابزارهای مالی غیر مشتقه را شامل نمی شود.

Controladora Vuela Compañía de Aviación ، S.A.B. de C.V. و شرکتهای تابعه

شاخص های مالی و عملیاتی


حسابرسی نشده

نه ماه

30 سپتامبر 2020 به پایان رسید

نه ماه
30 سپتامبر 2020 به پایان رسید

نه ماه تمام شد

30 سپتامبر 2019

واریانس

(در پزوی مکزیک ، به جز موارد دیگری که مشخص شده باشد)

(دلار آمریکا)*

(٪)

کل درآمد عملیاتی (میلیون ها)

627

14،074

25،023

(43.8٪)

کل هزینه های عملیاتی (میلیون ها)

814

18،287

22،635

(19.2٪)

EBIT (میلیون ها نفر)

(188)

(4،213)

2،388

NA

حاشیه EBIT

(29.9٪)

(29.9٪)

9.5٪

(39.4) ص

استهلاک و استهلاک

196

4402

3990

10.3٪

هزینه اجاره متغیر هواپیما و موتور

60

1،338

769

74.1٪

درآمد خالص (ضرر) (میلیون ها دلار)

(231)

(5،191)

1،352

NA

حاشیه درآمد خالص (ضرر)

(36.9٪)

(36.9٪)

5.4٪

(42.3) ص

(ضرر) درآمد هر سهم:





پایه (پزو)

(0.23)

(5.13)

1.34

NA

رقیق شده (پزو)

(0.23)

(5.13)

1.34

NA

(ضرر) درآمد هر ADS:





پایه (پزو)

(2.28)

(51.30)

13.36

NA

رقیق شده (پزو)

(2.28)

(51.30)

13.36

NA

سهام متوسط ​​توزین شده:





پایه ای

1،011،876،677

1،011،876،677

0.0٪

رقیق شده

1،011،876،677

1،011،876،677

0.0٪

مایل های صندلی موجود (ASM) (میلیون ها نفر) (1)

12،295

18،199

(32.4٪)

داخلی

9،140

12،549

(27.2٪)

بین المللی

3،156

5650

(44.2٪)

مایل مسافر درآمد (دور در دقیقه) (میلیون) (1)

9800

15511

(36.8٪)

داخلی

7،307

10983

(33.5٪)

بین المللی

2،493

4،528

(44.9٪)

ضریب بار (2)

79.7٪

85.3٪

(5.6) ص

داخلی

79.9٪

87.5٪

(7.6) ص

بین المللی

79.0٪

80.2٪

(1.2) ص

کل درآمد عملیاتی به ازای هر ASM (TRASM) (سنت) (1) (5)

5.2

116.4

137.7

(15.5٪)

کل درآمد جانبی به ازای هر مسافر (4) (5)

26.3

591

524

12.8٪

کل درآمد عملیاتی برای هر مسافر (5)

64.7

1،453

1،544

(5.9٪)

هزینه های عملیاتی برای هر ASM (CASM) (سنت) (1) (5)

6.7

151.4

124.6

21.5٪

هزینه های عملیاتی برای هر ASM (CASM) (سنت آمریکا) (1) (3) (5)

6.9

6.5

7.4٪

سوخت CASM سابق (سنت) (1) (5)

5.0

111.2

76.8

44.8٪

سوخت CASM سابق (سنت آمریکا) (1) (3) (5)

5.10

3.99

27.9٪

مسافران رزرو شده (هزاران نفر) (1)

9852

16،237

(39.3٪)

عزیمت ها (1)

66،167

102،823

(35.6٪)

ساعت بلوک (1)

168.789

260،858

(35.3٪)

گالن سوخت مصرف شده (میلیون ها)

119.9

186.6

(35.7٪)

متوسط ​​هزینه سوخت اقتصادی در هر گالن (5)

1.8

41.2

46.6

(11.6٪)

هواپیما در پایان دوره

84

80

5.0٪

میانگین استفاده از هواپیما (ساعت بلوک)

11.1

13.0

(14.7٪)

نرخ متوسط ​​ارز

79/21

26/19

13.1٪

نرخ ارز پایان دوره

22.46

19.64

14.4٪

* مبالغ پزو فقط برای سهولت در نرخ ارز پایان دوره به دلار آمریکا تبدیل شد.

(1) شامل برنامه و منشور. (3) مبالغ دلار با میانگین نرخ ارز هر دوره تبدیل شد.

(2) شامل برنامه است. (4) شامل “سایر درآمدهای مسافر” و “درآمد غیر مسافری” است.

(5) ابزارهای مالی غیر مشتقه را شامل نمی شود.

Controladora Vuela Compañía de Aviación ، S.A.B. de C.V. و شرکتهای تابعه

بیانیه تلفیقی عملیات


حسابرسی نشده

سه ماه به تاریخ 30 سپتامبر 2020 به پایان رسید

سه ماه

پایان یافت

30 سپتامبر

2020

سه ماه

پایان یافت

30 سپتامبر

2019

واریانس

(در میلیون پزوی مکزیک)

(دلار آمریکا) *

(٪)

درآمد عملیاتی:





درآمد مسافر

207

4،640

9271

(50.0٪)

درآمد کرایه

123

2764

6،501

(57.5٪)

سایر درآمدهای مسافران

84

1،876

2770

(32.3٪)






درآمد غیر مسافری

11

255

260

(1.8٪)

سایر درآمدهای غیر مسافری

9

206

208

(1.3٪)

بار

2

49

51

(3.8٪)






ابزارهای مالی غیر مشتقه

(8)

(171)

(29)

> 100٪






کل درآمد عملیاتی

210

4،724

9502

(50.3٪)






سایر درآمد عملیاتی

(12)

(267)

(141)

89.5٪

هزینه سوخت ، خالص (1)

73

1،648

2،884

(42.8٪)

استهلاک دارایی های حق استفاده

57

1،278

1،186

7.7٪

هزینه های فرود ، پرواز و ناوبری

46

1028

1،304

(21.2٪)

هزینه های فروش ، بازاریابی و توزیع

43

964

417

> 100٪

حقوق و مزایا

39

865

909

(4.8٪)

هزینه اجاره متغیر هواپیما و موتور

24

537

226

> 100٪

هزینه های نگهداری

14

315

406

(22.4٪)

سایر هزینه های عملیاتی

16

352

432

(18.4٪)

استهلاک و استهلاک

10

231

177

30.8٪

هزینه های اجرایی

310

6،951

7،799

(10.9٪)






درآمد عملیاتی (ضرر)

(99)

(2،227)

1،703

NA






درآمد مالی

1

17

79

(79.0٪)

هزینه مالی (2)

(32)

(730)

(591)

23.5٪

سود (ضرر) مبادله ای ، خالص

8

186

(173)

NA

نتیجه مالی جامع

(23)

(527)

(684)

(22.9٪)






(ضرر) درآمد قبل از مالیات بر درآمد

(123)

(2،754)

1019

NA

سود مالیات بر درآمد (هزینه)

26

579

(306)

NA

درآمد خالص (ضرر)

(97)

(2،175)

713

NA






* مبالغ پزو فقط برای سهولت در نرخ ارز پایان دوره به دلار آمریکا تبدیل شد.

(1) ارقام 3Q 2020 و 3Q 2019 به ترتیب با سود 153.5 میلیون دلاری و 26.26 میلیون نفری از ابزارهای مالی غیر مشتقات سود می برند.

(2) در طول سه ماهه سوم سال 2020 ، در نتیجه کاهش ظرفیت ناشی از COVID-19 ، شرکت قسمت ناکارآمد مربوط به ابزارهای مالی مشتق را با مبلغ 19/6 میلیون Ps. ثبت کرد که به عنوان بخشی از هزینه های مالی ارائه می شود.

Controladora Vuela Compañía de Aviación ، S.A.B. de C.V. و شرکتهای تابعه

بیانیه تلفیقی عملیات


حسابرسی نشده

نه ماه به پایان رسید

2020

نه ماه

پایان یافت

30 سپتامبر

2020

نه ماه

پایان یافت

30 سپتامبر

2019

واریانس

(در میلیون پزوی مکزیک)

(دلار آمریکا) *

(٪)

درآمد عملیاتی:





درآمد مسافر

607

13،624

24،286

(43.9٪)

درآمد کرایه

378

8،491

16،562

(48.7٪)

سایر درآمدهای مسافران

229

5133

7،724

(33.5٪)






درآمد غیر مسافری

31

688

778

(11.6٪)

سایر درآمدهای غیر مسافری

25

555

613

(9.4٪)

بار

6

132

165

(19.8٪)






ابزارهای مالی غیر مشتقه

(11)

(237)

(40)

> 100٪






کل درآمد عملیاتی

627

14،074

25،023

(43.8٪)






سایر درآمد عملیاتی

(25)

(568)

(264)

> 100٪

هزینه سوخت ، خالص (1)

205

4،614

8654

(46.7٪)

استهلاک دارایی های حق استفاده

167

3،752

3،522

6.5٪

هزینه های فرود ، پرواز و ناوبری

131

2،943

3،725

(21.0٪)

حقوق و مزایا

110

2470

2،648

(6.7٪)

هزینه های فروش ، بازاریابی و توزیع

67

1506

1038

45.0٪

هزینه اجاره متغیر هواپیما و موتور

60

1،338

769

74.1٪

هزینه های نگهداری

32

714

1،128

(36.7٪)

سایر هزینه های عملیاتی

39

869

948

(8.3٪)

استهلاک و استهلاک

29

650

468

38.9٪

هزینه های اجرایی

814

18،287

22،635

(19.2٪)






درآمد عملیاتی (ضرر)

(188)

(4،213)

2،388

NA






درآمد مالی

4

93

153

(39.0٪)

هزینه مالی (2)

(112)

(2،523)

(1،594)

58.3٪

سود (ضرر) مبادله ، خالص

(19)

(419)

985

NA

نتیجه مالی جامع

(127)

(2،849)

(457)

> 100٪






(ضرر) درآمد قبل از مالیات بر درآمد

(314)

(7،062)

1،931

NA

سود مالیات بر درآمد (هزینه)

83

1،872

(579)

NA

درآمد خالص (ضرر)

(231)

(5،191)

1،352

NA






* مبالغ پزو فقط برای سهولت در نرخ ارز پایان دوره به دلار آمریکا تبدیل شد.

(1) ارقام 3Q YTD 2020 و 3Q YTD 2019 به ترتیب با سود 3.24.9 میلیون و 40.4 میلیون Ps. از ابزارهای مالی غیر مشتقات سود می برند.

(2) در طول سه ماهه سوم سال 2020 ، در نتیجه کاهش ظرفیت ناشی از COVID-19 ، شرکت قسمت ناکارآمد مربوط به ابزارهای مالی مشتقه را با مبلغ 448/6 میلیون Ps. ثبت کرد که به عنوان بخشی از هزینه های مالی ارائه می شود.

Controladora Vuela Compañía de Aviación ، S.A.B. de C.V. و شرکتهای تابعه
سازگاری کل درآمد جانبی برای هر مسافر

جدول زیر جزئیات اضافی سه ماهه در مورد اجزای کل درآمد جانبی را نشان می دهد:

حسابرسی نشده

سه ماه به تاریخ 30 سپتامبر 2020 به پایان رسید

(دلار آمریکا)*

سه ماه به تاریخ 30 سپتامبر 2020 به پایان رسید

سه ماه به تاریخ 30 سپتامبر 2019 پایان یافت

واریانس

(٪)

(در میلیون پزوی مکزیک)






سایر درآمدهای مسافران

84

1،876

2770

(32.3٪)

درآمد غیر مسافری

11

255

260

(1.8٪)

کل درآمد جانبی

95

2،131

3،030

(29.7٪)






مسافران رزرو شده (هزاران نفر)

3،470

5620

(38.3٪)






Total ancillary revenue per passenger

27

614

539

13.9%






* Peso amounts were converted to U.S. dollars at end of period exchange rate for convenience purposes only.

The following table shows the September YTD additional detail about the components of total ancillary revenue:

Unaudited

Nine months ended September 30, 2020

(US Dollars)*

Nine months ended September 30, 2020

Nine months ended September 30, 2019

Variance

(%)

(In millions of Mexican pesos)






Other passenger revenues

229

5,133

7,724

(33.5%)

Non-passenger revenues

31

688

778

(11.6%)

Total ancillary revenues

259

5,820

8,502

(31.5%)






Booked passengers (thousands)

9,852

16,237

(39.3%)






Total ancillary revenue per passenger

26

591

524

12.8%






* Peso amounts were converted to U.S. dollars at end of period exchange rate for convenience purposes only

.

Controladora Vuela Compañía de Aviación, S.A.B. de C.V. and Subsidiaries

Consolidated Statement of Financial Position


(In millions of Mexican pesos)

30 سپتامبر 2020
Unaudited

September 30, 2020 Unaudited

December 31, 2019 Audited

(US Dollars)*

Assets




Cash and cash equivalents

365

8,202

7,980

Accounts receivable

108

2,416

2,320

Inventories

11

254

302

Prepaid expenses and other current assets

36

803

781

Financial instruments

1

134

Guarantee deposits

64

1,444

600

Total current assets

584

13,120

12,117

Rotable spare parts, furniture and equipment, net

334

7,498

7,385

Right of use assets

1,512

33,957

34,129

Intangible assets, net

7

167

167

Financial instruments

1

3

Deferred income taxes

160

3,596

1,543

Guarantee deposits

388

8,709

7,644

Other assets

5

106

166

Other long- term assets

12

278

141

Total non-current assets

2,418

54,311

51,178

کل دارایی

3,003

67,430

63,295

Liabilities




Unearned transportation revenue

293

6,572

3,680

Accounts payable

120

2,700

1,656

Accrued liabilities

105

2،359

2,532

Lease liabilities

334

7,498

4,721

Other taxes and fees payable

106

2,383

2,102

Income taxes payable

2

141

Financial instruments

19

429

Financial debt

104

2,328

2,086

سایر تعهدات

3

75

407

Total short-term liabilities

1,084

24,346

17,324

Financial debt

155

3,486

2,890

Accrued liabilities

3

70

91

Lease liabilities

1,875

42,096

35,797

سایر تعهدات

117

2,638

1,470

Employee benefits

2

46

38

Deferred income taxes

7

156

156

Total long-term liabilities

2,159

48,493

40,441

کل بدهی

3,243

72,839

57,765

Equity




Capital stock

132

2,974

2,974

Treasury shares

(9)

(198)

(170)

Contributions for future capital increases

Legal reserve

13

291

291

Additional paid-in capital

82

1,839

1,880

Retained (losses) earnings

(212)

(4,752)

438

Accumulated other comprehensive income (losses) (1)

(248)

(5,562)

116

مجموع حقوق صاحبان سهام

(241)

(5,409)

5,530

کل بدهی ها و حقوق صاحبان سهام

3,003

67,430

63,295





Total shares outstanding fully diluted


1,011,876,677

1,011,876,677

* Peso amounts were converted to U.S. dollars at end of period exchange rate for convenience purposes only.

(1) As of September 30, 2020 and as of December 31, 2019 the figures include a negative foreign exchange effect of Ps.5,265 million and a positive foreign exchange effect of Ps.14 million, respectively, related to non-derivatives financial instruments.

Controladora Vuela Compañía de Aviación, S.A.B. de C.V. and Subsidiaries

Consolidated Statement of Cash Flows – Cash Flow Data Summary


Unaudited

Three
months

ended
30 سپتامبر 2020

Three months

ended September 30, 2020

Three months ended September 30, 2019

(In millions of Mexican pesos)

(US Dollars)*





Net cash flow (used in) generated by operating activities

(5)

(113)

2,207

Net cash flow used in investing activities

(8)

(179)

(1,072)

Net cash flow used in financing activities**

(60)

(1,357)

(1,606)

Decrease in cash and cash equivalents

(73)

(1,649)

(470)

Net foreign exchange differences

(7)

(163)

156

Cash and cash equivalents at beginning of period

446

10,013

8,124

Cash and cash equivalents at end of period

365

8,202

7,810

* Peso amounts were converted to U.S. dollars at end of period exchange rate for convenience purposes only.

**Includes aircraft rental payments of Ps.1,724 million and Ps.1,657 million for the three months ended period September 30, 2020 and 2019, respectively.






Unaudited

Nine months

ended September 30, 2020

Nine months

ended September 30, 2020

Nine months ended September 30, 2019

(In millions of Mexican pesos)

(US Dollars)*





Net cash flow generated by operating activities

146

3,290

7,465

Net cash flow used in investing activities

(6)

(145)

(1,280)

Net cash flow used in financing activities**

(196)

(4,405)

(4,239)

(Decrease) increase in cash and cash equivalents

(56)

(1,260)

1,946

Net foreign exchange differences

66

1,482

453

Cash and cash equivalents at beginning of period

355

7,980

5,863

Cash and cash equivalents at end of period

365

8,202

7,810

* Peso amounts were converted to U.S. dollars at end of period exchange rate for convenience purposes only.

**Includes aircraft rental payments of Ps.4,350 million and Ps.4,787 million for the nine months ended period September 30, 2020 and 2019, respectively.






SOURCE Volaris