انتشار موقت گروه Fraport – اولین نه ماهه 2020: درآمد و سود به شدت در میان بیماری همه گیر Covid-19 کاهش می یابد

در مجموع 280 میلیون یورو برای اقدامات كاهش هزینه های پرسنل در نظر گرفته شده است – نتیجه عملیاتی تعدیل شده (EBITDA) با حمایت اقدامات صرفه جویی در هزینه مثبت باقی مانده است – پیش بینی می شود كه كاهش مسافر فرودگاه فرانكفورت برای كل سال 2020 بیش از 70 درصد باشد

فرانکفورت ، آلمان، 4 نوامبر 2020 / PRNewswire / – FRA / gk-rap – طی 9 ماه اول سال 2020 ، عملکرد مالی Fraport AG به شدت تحت تأثیر همه گیری جهانی Covid-19 قرار گرفت. درآمد گروه بیش از نیم درصد در دوره گزارش کاهش یافت. با وجود اقدامات جامع صرفه جویی در هزینه ، گروه Fraport خالص خالص 537.2 میلیون یورو را ثبت کرد – که شامل هزینه های 280 میلیون یورویی است که برای اقدامات با هدف کاهش هزینه های پرسنل در نظر گرفته شده است. میزان تردد مسافران در فرودگاه فرانکفورت (FRA) 70.2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و 16.2 میلیون مسافر از ژانویه تا سپتامبر 2020.

رئیس هیئت اجرایی Fraport AG ، دکتر استفان شولته، گفت: “صنعت ما همچنان در یک وضعیت بسیار دشوار حرکت می کند. با افزایش نرخ عفونت در سراسر کشور اروپا در چند هفته گذشته ، دولت ها محدودیت های سفر را تا حد زیادی مجدداً وارد یا گسترش داده اند. شرکت های هواپیمایی برنامه های پرواز خود را حتی بیشتر کاهش می دهند. در حال حاضر ، ما انتظار نداریم که حداقل تا فصل تابستان سال 2021 بهبودی داشته باشیم. در پاسخ ، ما در حال تحقق بخشیدن به شرکت خود هستیم تا به طور قابل توجهی لاغر و چابک تر شویم – برای دستیابی به کاهش پایدار پایه ما. ما در رسیدن به این هدف به خوبی قرار داریم. اقدامات انجام شده در ما فرانکفورت پایگاه خانگی به ما کمک می کند تا هزینه های پرسنل و مادی را در میان مدت تا 400 میلیون یورو در سال کاهش دهیم. این مربوط به حدود 25 درصد از کل هزینه های عملیاتی ما است که در فرانکفورت مکان در سال تجاری 2019. “

نتیجه گروه (سود خالص) علی رغم اقدامات متقابل به وضوح در قلمرو منفی قرار می گیرد

در نه ماهه اول سال 2020 ، درآمد گروه با 53.8 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 1.32 میلیارد یورو رسیده است. با تنظیم درآمد حاصل از ساخت و ساز مربوط به هزینه سرمایه خازنی در زیرمجموعه های Fraport در سراسر جهان (بر اساس IFRIC 12) ، درآمد گروه 53.9 درصد کاهش یافت و به 1.15 میلیارد یورو رسید.

این شرکت پس از تعدیل هزینه های اقدامات کاهش کارکنان ، در دوره گزارش ، هزینه های عملیاتی (شامل هزینه مواد ، هزینه های پرسنل و سایر هزینه های عملیاتی) را یک سوم کاهش داد. با این وجود ، نتیجه عملیاتی یا Group EBITDA (قبل از موارد خاص) با کاهش 94.5 درصدی به 51.8 میلیون یورو رسید. هزینه های مربوط به اقدامات کاهش پرسنل در مجموع 280 میلیون یورو نیز تحت تأثیر گروه EBITDA قرار گرفت. با در نظر گرفتن این هزینه های اضافی پرسنل ، گروه EBITDA برای 9 ماه اول سال 2020 به منفی 227.7 میلیون یورو کاهش یافت (9 میلیون 2019: 948.2 میلیون یورو) ، در حالی که گروه EBIT به منفی 571.0 میلیون یورو سقوط کرد (9 میلیون 2019: 595.3 میلیون یورو) نتیجه گروه (سود خالص) منهای 537.2 میلیون یورو بود (9 میلیون 2019: 413.5 میلیون یورو)

سه ماهه سوم (جولای تا-سپتامبر 2020 ارقام به وضوح نشان می دهد که اقدامات کاهش هزینه قبلاً اثبات شده است. در حالی که گروه EBITDA در سه ماهه دوم هنوز منفی بود (منهای 107 میلیون یورو) ، یک گروه مثبت EBITDA 29.2 میلیون یورو (قبل از موارد خاص) در سه ماهه سوم حاصل شد. بهبود موقتی حجم مسافران نیز به این پیشرفت کمک کرده است. Fraport با در نظر گرفتن هزینه های در نظر گرفته شده برای اقداماتی با هدف کاهش هزینه های پرسنل ، نتیجه گروه (یا سود خالص) منفی 305.8 میلیون یورو را در سه ماهه سوم سال 2020 ارسال کرد.

سرمایه گذاری ها و هزینه های غیر کارکنان به طور محسوسی کاهش یافته است

با لغو یا به تعویق انداختن سرمایه گذاری هایی که برای عملیات ضروری نیستند ، Fraport می تواند هزینه های مربوط به سرمایه را در میان مدت و بلند مدت 1 میلیارد یورو کاهش دهد. به طور خاص ، این به سرمایه گذاری برای ساختمانهای ترمینال موجود و پیش بند در فرودگاه فرانکفورت اشاره دارد. در مورد ساخت ترمینال 3 جدید ، وضعیت تقاضای فعلی همچنین فرصتی را برای تمدید بازه زمانی لازم برای اقدامات خاص ساختمان یا اعطای قراردادهای ساختمانی فراهم می کند. Fraport در حال حاضر قصد دارد ترمینال 3 – شامل ساختمان اصلی ترمینال با Piers H و J و همچنین اسکله G – را برای برنامه تابستان 2025 افتتاح کند. با این حال ، تاریخ واقعی تکمیل و افتتاح پایانه جدید در نهایت به چگونگی توسعه تقاضا بستگی دارد.

به همین ترتیب ، سایر هزینه های غیر کارکنان (برای مواد و خدمات) به طور قابل توجهی کاهش می یابد – در حالی که هزینه های غیر ضروری عملیاتی حذف شده است. این به معنای صرفه جویی فوری در هزینه تا سقف 150 میلیون یورو در سال است.

برنامه کاهش نیروی کار به خوبی در حال انجام است

با کاهش حداکثر 4000 شغل تا پایان سال 2021 ، هزینه پرسنل فراپورت در این کشور است فرانکفورت محل سالانه 250 میلیون یورو کاهش می یابد. این کاهش نیروی کار تا آنجا که ممکن است با مسئولیت اجتماعی محقق شود: حدود 1600 کارمند توافق کرده اند که بر اساس یک برنامه ازادگری داوطلبانه متشکل از بسته های قطع خدمت ، برنامه های بازنشستگی پیش از موعد و سایر اقدامات ، شرکت را ترک کنند. بعلاوه ، از طریق بازنشستگی منظم و موافقت نامه های اضافی برای بازنشستگی ، تعداد پرسنل در حدود 800 کارمند در سراسر گروه کاهش می یابد. در طول سال جاری ، حدود 1300 شغل قبلاً با نوسان کارکنان یا انقضا قرارداد کار موقت کاهش یافته است.

به طور همزمان ، Fraport به کار یک طرح کاری کوتاه مدت ادامه خواهد داد. از سه ماهه دوم سال 2020 ، از حدود 22000 نفر شاغل در تمام شرکت های گروه در 18000 نفر فرانکفورت به صورت کوتاه مدت کار کرده اند که بسته به تقاضا به طور متوسط ​​50 درصد کاهش در زمان کار را شامل می شود. سهمیه کوتاه مدت در طول دوره سفر تابستانی تا حدودی کاهش یافت ، اما متناسب با کاهش تقاضای ترافیک ، این سهمیه دوباره در حال افزایش است.

ذخایر نقدینگی Fraport افزایش یافت

Fraport طی سال تجاری جاری حدود 2.7 میلیارد یورو بودجه اضافی جمع آوری کرده است. اقدامات برای دستیابی به این هدف شامل اوراق قرضه شرکتی بیش از 800 میلیون یورو صادر شده در سال بود جولای 2020، و جایگذاری اخیر سفته با حجم کلی 250 میلیون یورو در اکتبر 2020. بنابراین ، با بیش از 3 میلیارد یورو پول نقد و خطوط اعتباری متعهد ، شرکت در موقعیت مناسب برای پاسخگویی به بحران فعلی قرار دارد و – البته در مقیاس کاهش یافته – تمام سرمایه گذاری های لازم را برای آینده انجام می دهد.

چشم انداز

برای سال تجاری جاری ، هیئت اجرایی Fraport پیش بینی می کند که ترافیک مسافران در فرودگاه فرانکفورت بیش از 70 درصد نسبت به سال گذشته به طور تقریبی به 18 تا 19 میلیون مسافر کاهش یابد. انتظار می رود درآمد گروه (با توجه به IFRIC 12 تنظیم شود) تا 60 درصد در مقایسه با سال تجاری 2019 کاهش یابد. پیش بینی می شود گروه EBITDA (قبل از موارد خاص) به شدت کاهش یابد – اما با حمایت اقدامات پیش بینی شده یا برنامه ریزی شده برای صرفه جویی در هزینه ، هنوز کمی مثبت باقی می ماند. با در نظر گرفتن هزینه های پیش بینی شده برای اقداماتی با هدف کاهش هزینه های پرسنل ، گروه EBITDA Fraport به وضوح به ارقام منفی برای تمام سال 2020 خواهد رسید. به همین ترتیب ، هیئت اجرایی انتظار دارد که هم نتیجه گروه EBIT و هم نتیجه گروه (سود خالص) به طور قابل توجهی منفی باشد.

مدیر عامل شرکت شولت: “ما در حال حاضر انتظار داریم ترافیک مسافر فرودگاه فرانکفورت در سال 2021 فقط به 35 تا 45 درصد از سطح 2019 برسد ، به ویژه به دلیل پیش بینی بسیار ضعیف سه ماهه اول 2021. حتی در سال 2023/24 ، آمار مسافران احتمالاً فقط به 80 تا 90 درصد از سطح قبل از بحران. این بدان معنی است که ما سفر بسیار طولانی در پیش داریم. با این حال ، ما اطمینان داریم که اقدامات متقابل اخیراً آغاز شده Fraport را قادر می سازد تا با موفقیت مجدداً در مسیر طولانی مدت رشد پایدار خود قرار گیرد “

– پایان می یابد –

Fraport AG
Torben Beckmann تلفن: +49 69 690 70553
ایمیل شرکت ارتباطات: [email protected]
اینترنت با رسانه ها: www.fraport.com
60547 فرانکفورت، آلمان فیس بوک: www.facebook.com/FrankfurtAirport

برای اطلاعات بیشتر در مورد Fraport AG لطفا اینجا کلیک کنید.

SOURCE Fraport AG

لینک های مربوطه

fraport.com