بررسی مستقل نشان می دهد که ناسا برای کمپین بازگشت نمونه مریخ آماده شده است

واشنگتن، 10 نوامبر 2020 / PRNewswire / – ناسا روز سه شنبه گزارش مروری مستقل را منتشر کرد که نشان می دهد آژانس اکنون آماده است تا برای بازگرداندن نمونه های بکر از مریخ به زمین برای انجام تحقیقات علمی ، از کمپین بازگشت خود به عنوان نمونه بازگشت مریخ (MSR) استفاده کند. این آژانس برای ارزیابی مفاهیم اولیه خود برای مشارکت پیشگامانه و بین المللی با ESA (آژانس فضایی اروپا) برای بازگرداندن اولین نمونه ها از سیاره دیگر ، هیئت بررسی مستقل MSR (IRB) را تأسیس کرد.

پس از بررسی برنامه بلند پروازانه آژانس برای بازگشت نمونه مریخ ، گزارش هیئت مدیره نتیجه گیری می کند که ناسا برای این کارزار آماده شده است ، و براساس چندین دهه پیشرفت علمی و پیشرفت فنی در اکتشاف مریخ است.

کمپین MSR به سه وسیله نقلیه فضایی پیشرفته نیاز دارد. اولین ، مریخ نورد Mars 2020 Perseverance ناسا ، پس از پرتاب در ماه جولای ، بیش از نیمی از راه مریخ است. Aboard Perseverance یک سیستم نمونه گیری پیشرفته با مته سوراخ کن و لوله های نمونه است که تمیزترین سخت افزاری است که تاکنون به فضا ارسال شده است. Perseverance با ورود به مریخ قصد دارد نمونه های سنگ و سنگ سنگ را در لوله های جمع آوری خود ذخیره کند. سپس برخی از آنها را روی سطح مریخ می گذارد تا یک مریخ نورد “واکشی” تهیه شده توسط ESA برای جمع آوری و تحویل یک وسیله نقلیه صعود مریخ تهیه شده توسط ناسا ، که سپس نمونه ها را به مدار مریخ پرتاب کند. سپس یک مدارگرد Earth Return تهیه شده توسط ESA با نمونه هایی که در مدار مریخ قرار دارند قرار ملاقات می گذارد و آنها را در یک کپسول مهارکننده بسیار امن برای بازگشت به زمین در دهه 2030 می برد.

مدیر ناسا گفت: “بازگشت نمونه مریخ کاری است که ناسا به عنوان یکی از اعضای برجسته جامعه جهانی باید انجام دهد.” جیم برایدنستین. “ما می دانیم که چالش هایی در پیش رو است ، اما به همین دلیل است که ما به دقت به این معماری ها نگاه می کنیم. و به همین دلیل است که در پایان ، ما به موفقیت های بزرگ دست می یابیم.”

بازگشت نمونه از اولویت های مهم نظرسنجی علوم سیاره آکادمی های ملی برای سال های 2013-2022 است و ناسا برای به دست آوردن توانایی های مهم و مفهوم کلی MSR طی سه سال گذشته تلاش کرده است. هیئت مدیره همکاری طولانی مدت بین ناسا و ESA در اکتشافات فضایی رباتیک و انسان را به عنوان سرمایه ای برای این کمپین قوی تأیید کرد و از تجزیه و تحلیل اولیه و عمیق هر دو آژانس از رویکردهای اجرای MSR برای اطلاع رسانی برنامه ریزی و توسعه آینده تقدیر کرد.

وی گفت: “ناسا متعهد به موفقیت در انجام مأموریت و پذیرفتن چالشهای بزرگ به نفع بشریت است و یكی از راههای انجام این كار اطمینان از این است كه برای موفقیت هرچه سریعتر آماده شده ایم.” توماس زوربوشن، معاون علمی ناسا در دفتر مرکزی آژانس در واشنگتن. “من از اعضای این هیئت بخاطر ساعتها کارشان که منجر به بررسی بسیار دقیق شد تشکر می کنم. ما مشتاقانه منتظر ادامه برنامه ریزی و تدوین مأموریت در همکاری نزدیک با ESA هستیم. در نهایت ، من معتقدم که این بازگشت نمونه ارزش تلاش و تلاش را خواهد داشت. به ما کمک کنید تا به س keyالات اصلی نجوم در مورد سیاره سرخ پاسخ دهیم – ما را یک قدم به هدف نهایی خود یعنی اعزام انسان به مریخ نزدیک می کند. “

ناسا IRB را در اواسط ماه آگوست آغاز کرد تا اطمینان حاصل کند که مأموریت مدتها در انتظار موفقیت است. این اولین بررسی مستقل از هر ماموریت بزرگ راهبردی اداره ماموریت علمی ناسا است. از نظر تاریخی ، چنین بررسی هایی در مراحل بعدی توسعه برنامه اتفاق نیفتاده است.

دیوید تامپسونرئیس جمهور و مدیر عامل بازنشسته Orbital ATK ، ریاست IRB را بر عهده داشت که 10 رهبر باتجربه از حوزه های علمی و مهندسی را تشکیل می داد. هیئت مدیره ، که طی 25 جلسه از اوت تا اکتبر سال جاری تشکیل جلسه داد ، با کارشناسان در سراسر ناسا و ESA ، و همچنین در صنعت و دانشگاه مصاحبه کرد و 44 توصیه برای رسیدگی به زمینه های احتمالی نگرانی در مورد دامنه برنامه و مدیریت ، رویکرد فنی ارائه داد ، برنامه و مشخصات بودجه.

تامپسون گفت: “کارزار MSR یک برنامه اکتشافات سیاره ای بسیار جاه طلبانه ، از نظر فنی و چند وجهی است که دارای پتانسیل علمی خارق العاده ای برای کشف جهان است.” “پس از بررسی دقیق برنامه ریزی آژانس طی چند سال گذشته ، سازمان بین الملل با اتفاق آرا معتقد است که ناسا اکنون آماده اجرای برنامه MSR است ، گام بعدی برای اکتشاف رباتیک مریخ.”

IRB دریافت که ناسا یک مفهوم عملی و یک مجموعه گسترده از گزینه های معماری را برای اطلاع از برنامه ریزی کمپین MSR طی چند سال آینده ایجاد کرده و ادامه برنامه MSR را توصیه می کند. همچنین برجسته پیشرفت عالی آژانس طی چند سال گذشته و تأکید بیشتر بر پتانسیل این برنامه برای فعال کردن اکتشافات علمی در مقیاس تمدن با تأکید بر اینکه اکنون این فناوری در دسترس است.

مدیر تحقیقات انسان و رباتیک ESA می گوید: “بررسی مستقل از MSR پشتیبانی شدیدی کرده است ، که خبر خوبی برای این کمپین است.” دیوید پارکر. “این دیدگاه مشترک ما را تقویت می کند تا با استفاده از ابزارها و تکنیک های آزمایشگاهی که هرگز نمی توانستیم به مریخ ببریم ، قطعات بکر سیاره سرخ را در اختیار دانشمندان جهان قرار دهیم.”

IRB یافته ها و توصیه های خود را برای بررسی موقعیت بهتر برنامه برای موفقیت در اختیار ناسا قرار داد. ناسا موافقت کرده است تا در سال آینده با پیگیری در تلاش برای فرمول بندی اولیه ، بسیار پیش از تصمیم تأیید آژانس ، تمام توصیه های هیئت مدیره را بررسی و مطالعه کند.

برای خواندن گزارش کامل ، به این قسمت بروید: