راهنمایان معماری وسایل نقلیه هوشمند E / E در یک دوره ادغام درون دامنه

DUBLIN، 26 نوامبر 2020 / PRNewswire / – گزارش “گزارش تحقیقات فناوری و کاربرد فناوری کابین خلبان China Soce Cockpit SoC، 2020” به ResearchAndMarkets.com ارائه.

وسیله نقلیه هوشمند E / E معماری را در یک دوره ادغام درون دامنه به همگرایی فرا دامنه و به کامپیوتر مرکزی از یک توزیع شده آغاز می کند.

برای دامنه کابین خلبان ، یکپارچه سازی درون دامنه نیاز به کابین خلبان SoC قدرتمند دارد که نیازهای کابین خلبان فعلی را پشتیبانی می کند تا از نمایشگرهای بیشتر پشتیبانی کند ، ویژگی های هوش مصنوعی بیشتری را فراهم کند و با ADAS فیوز شود ، از قابلیت های دیگر برخوردار است.

پشتیبانی از نمایش بیشتر

برخلاف روند یک هسته ای که چندین صفحه نمایش را امکان پذیر می کند ، همچنان یک عامل تعیین کننده برای انتخاب توسط کاربر باقی می ماند که تعداد نمایشگرهای کابین خلبان SoC می تواند پشتیبانی کند. کابین خلبان نسل سوم کوالکام اسنپدراگون SoC مبتنی بر CPU و GPU همه کاره برای شش تا هشت نمایشگر فعال است.

پردازنده Exynos Auto V9 سامسونگ طرفدار حداکثر شش صفحه نمایش داخل خودرو و دوازده دوربین به طور همزمان است که قبلاً در کابین خلبان های هوشمند آئودی پیدا شده است.

سری SemiDrive X9 که برای کابین خلبان هوشمند طراحی شده است و توسط Nanjing Semidrive Technology Co.، Ltd در سال 2020 از هشت نمایشگر FHD و دوازده دوربین پشتیبانی می کند.

در CES2020 ، NXP راه حل چند نمایشگر خود را به نمایش گذاشت که از 11 صفحه پشتیبانی شده توسط i.MX 8QuadMax دوگانه پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از هوش مصنوعی

بدون شک NVIDIA به دلیل پشتیبانی از هوش مصنوعی از همتایان خود پیشی می گیرد. NVIDIA CUDA را در سال 2007 راه اندازی کرد و سپس فکر پرورش یک اکوسیستم را از طریق CUDA داشت ، که هم برای فروش سخت افزار و هم برتری آن در نرم افزار و هم برای وفاداری کاربر مفید است. علی رغم اینکه کابین خلبان SoC به خوبی در یادگیری عمیق ظاهر می شود ، NVIDIA به دلیل تمرکز کسب و کار خود در زمینه تراشه های رانندگی خودمختار ، سهم زیادی در بازار پردازنده کابین خلبان ندارد.

از طریق خرید Freescale ، NXP در اختیار یک تیم متخصص یادگیری ماشین است ، به عنوان مثال ، CogniVue ، یک تیم توسعه IP شناسایی تصویر (خریداری شده توسط Freescale در سپتامبر 2015) بر اساس اتاوا ، کانادا. جعبه ابزار یادگیری عمیق خودکار (DL) NXP توسعه دهنده را قادر می سازد الگوریتم های DL را به برنامه های کاربردی معرفی کند و از استانداردهای دقیق خودرو برخوردار است.

جدا از تلاش های خود در پرورش قابلیت های هوش مصنوعی ، NXP به نقایص AI نیز توجه داشته است. یادگیری عمیق احتمالاتی را برای شناسایی اشیا به کار می برد و نتایج غیرقابل توصیف است ، که برای خودروهایی که ایمنی زیادی را طلب می کنند فاجعه آور است. NXP در حال مطالعه روشی به نام “هوش مصنوعی قابل تبیین (xAI)” است که توانایی یادگیری ماشین و توانایی محاسبات احتمالی را از طریق افزودن روشهای تصمیم گیری منطقی تر و انسانی و ابعاد فوق قطعی گسترش می دهد ، و این همه مزایای هوش مصنوعی را با مکانیسم استدلال ترکیب می کند برای تقلید از واکنش انسان.

همجوشی با ADAS برای ایمنی عملکرد بالاتر

برخی از ویژگی های ADAS مانند پارک کردن نمای دور ، عابر پیاده و شناسایی موانع معمولاً در دامنه کابین خلبان ادغام می شوند و برای در نظر گرفتن قابلیت های مربوط به ADAS به SoC کابین خلبان احتیاج دارند.

به عنوان مثال R-Car H3 عمدتا در کابین خلبان مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین می تواند با عملکردهای پیچیده مانند تشخیص مانع ، تشخیص وضعیت راننده ، پیش بینی خطر و جلوگیری از آن کنار بیاید.

کابین خلبان هوشمند بیشتر و بیشتر با HUD اضافه می شود ، به خصوص جدیدترین AR-HUD با ADAS ، ارائه قابلیت هایی مانند زیر هشدار فاصله ، هشدار فشار خط ، نظارت بر چراغ های راهنمایی ، تغییر خط قبل از زمان ، هشدار عابر پیاده ، نمایش علامت جاده ، هشدار خروج از خط ، موانع پیش رو و نظارت بر وضعیت راننده.

با اضافه شدن SoC کابین خلبان با برخی از ویژگی های ADAS ، الزامات بالاتری در مورد ایمنی عملکردی وجود خواهد داشت ، که بدون شک ، چالش بیشتری را برای تامین کنندگان SoC کابین خلبان ایجاد می کند.

عناوین اصلی تحت پوشش:

1 Cockpit SoC و کاربرد آن
1.1 بررسی اجمالی Cockpit SoC
1.2 منبع تغذیه SoC کابین خلبان هوشمند پایین و متوسط ​​/ سطح بالا
1.3 تراشه کابین خلبان پایین تا متوسط ​​یک گوشه مبهم است اما یک پایه اصلی بازار است
1.4 مقایسه (I) بین SoC های کابین خلبان اصلی
1.5 مقایسه (II) بین SoC های کابین خلبان اصلی
1.6 رتبه بندی پردازنده های کابین خلبان توسط CPU Compute
1.7 رتبه بندی پردازنده های کابین خلبان توسط GPU Compute
1.8 سیستم عامل اصلی کابین خلبان در خارج از کشور و پردازنده های مورد استفاده
1.9 زنجیره تامین سرگرمی و سرگرمی خودرو

2 NXP و کابین خلبان آن SoC
پردازنده کابین خلبان 2.1 NXP
2.2 مشتری اصلی پردازنده NXP i.MX
2.3 انحصار i.MX6 یک بار در بازارهای پایین و متوسط
2.4 پارامترهای کلیدی سری i.MX8
2.5 برنامه کاربردی معمول تراشه های کابین خلبان NXP i.MX
2.6 آخرین پیشرفت در تراشه های کابین خلبان NXP
2.7 تراشه NXP i.MX
2.8 اکوسیستم شریک NXP i.MX
2.9 سیستم عامل NXP i.MX پشتیبانی می کند
2.10 الگوریتم های هوش مصنوعی پشتیبانی از NXP i.MX
2.11 محصولات NXP i.MX و سیستم های کابین خلبان آینده

3 Texas Instruments and its Cockpit SoC
3.1 تراشه کابین خلبان TI
3.2 TI در بازار پردازنده های کابین خلبان Mid-end جایگاهی کسب کرده است
3.3 پارامترهای خانواده Jacinto 6
3.4 راه حلها و شرکای کابین خلبان Jacinto

4 Renesas and its Cockpit SoC
4.1 مشخصات
4.2 طرح تجاری تراشه
4.3 خانواده R-CAR برای پردازنده کابین خلبان
4.4 خطوط تولید تراشه کابین خلبان
4.5 مقایسه عملکرد بین SoC های کابین خلبان
4.6 آخرین اخبار در مورد تراشه کابین خلبان
4.7 برنامه در MBUX
4.8 همکاری با فولکس واگن

5 کوالکام و کابین خلبان آن SoC
5.1 SoC های کابین خلبان نسل اول و دوم
5.2 کابین خلبان نسل سوم SoC
5.3 ویژگی های هوش مصنوعی پشتیبانی از 820A
5.4 کوالکام 855A
5.5 کوالکام SA8155p
5.6 وسایل نقلیه تولید انبوه با کوالکام 820 صبح
5.7 نصب شده با استفاده از تراشه های کابین خلبان کوالکام

6 اینتل و کابین خلبان آن SoC
6.1 پردازنده Intel A3900
6.2 مدل اصلی خودرو با خانواده Intel A3900

7 سامسونگ و کابین خلبان آن SoC
پردازنده های کابین خلبان 7.1
7.2 نقشه راه SoC خودرو
7.3 موارد کاربرد SoC خودرو

8 NVIDIA و Its Cockpit SoC
8.1 NVIDIA Parker
8.2 تراشه های NVIDIA و مرسدس بنز / آئودی
8.3 مرسدس بنز MBUX و تراشه های انویدیا

9 Telechips و کابین خلبان آن SoC
9.1 محصولات ویژه: تراشه های سطح پایین و ابزارهای LCD
9.2 مدل های کاربردی در بازار چین
9.3 تراشه کابین خلبان: خانواده دلفین ها
9.4 طرح های کاربردی کابین خلبان

10 مدیاتک و کابین خلبان آن SoC
10.1 تراشه های کابین خلبان
10.2 پیشرفت سریع در MT2712
10.3 MT2712 و ماشین های مجازی سبک

11 SemiDrive و Cockpit آن SoC
11.1 بلوک نمودار برنامه X9
11.2 خانواده X9
11.3 چهار هسته اصلی X9

12 روند توسعه Cockpit SoC و معماری
12.1 روند توسعه برای صنعت کابین خلبان هوشمند
12.2 معماری الکترونیکی کابین خلبان BMW
12.3 BMW TCB ، Gateway و Head Unit Architecture
12.4 آخرین واحد مدیریت BMW: MGU
12.5 مرسدس بنز NTG6 دارای معماری دوگانه است
12.6 آئودی MIB دارای معماری دو سیستم است
12.7 تراشه های میان رده از تک نمایشگر Linux + Android Dual System پشتیبانی می کنند
12.8 سیستم سخت افزار تک لندرور
12.9 820am سیستم برای Land Rover Defender
12.10 خلاصه

شرکت های ذکر شده

  • آئودی
  • بی ام و
  • اینتل
  • مدیاتک
  • مرسدس بنز
  • انویدیا
  • NXP
  • کوالکام
  • رنساس
  • سامسونگ
  • SemiDrive
  • تلفن های تلفنی
  • Texas Instruments

برای اطلاعات بیشتر در مورد این گزارش به https://www.researchandmarkets.com/r/i8ycop مراجعه کنید

Research and Markets همچنین خدمات تحقیق سفارشی را با ارائه تحقیق متمرکز ، جامع و متناسب ارائه می دهد.

تماس با رسانه:

تحقیقات و بازارها
لورا وود، مدیر ارشد
[email protected]

برای ساعات اداری E.S.T با شماره 1-917-300-0470 + تماس بگیرید
برای U.S./CAN می توانید با شماره تلفن رایگان + 1-800-526-8630 تماس بگیرید
برای ساعات اداری GMT ​​با +353-1-416-8900 + تماس بگیرید

نمابر ایالات متحده: 646-607-1907
نمابر (خارج از ایالات متحده): +353-1-481-1716

SOURCE تحقیق و بازارها

لینک های مربوطه

http://www.researchandmarkets.com