پیشروی به عنوان الگوی شهرهای چین

طبق آمار ، در سال 1980 ، ارزش خروجی گردشگری از شنژن فقط بود 5.1 میلیون یوان، در حالی که در سال 2019 ، درآمد کل صنعت گردشگری این شهرستان رسیده است 171.5 میلیارد یوان، با افزایش نزدیک به 33000 برابر. در سال 2019 ، شنژن توسط مجله بین المللی سفر Lonely Planet به عنوان یکی از 10 شهر برتر جهان در مقصد سفر انتخاب شد.

شنژن گردشگری یک قسمت بسیار مهم و بسیار مشخص در است گوانگدونگ و حتی در چین جهانگردی برای سالهای زیادی ، شنژن صنعت جهانگردی ایده نوآوری بی وقفه ، سازوکار نوآوری ، محصولات نوآورانه ، توسعه گردشگری خود را از محدودیت های منابع عبور داده و در ردیف اول ملی قدم گذاشته است. ” ژانگ هیون ، مدیر دفتر فرهنگ ، رادیو ، فیلم ، جهانگردی و ورزش شنژن.

صنعت نوآورانه گردشگری

وقتی صحبت از چین شهرهای معروف توریستی ، مردم معمولاً به شهرهایی با فرهنگ ، تاریخ و میراث ، از شهر باستان فکر می کنند شیان به نانجینگ و پکن، پایتختی برای چندین سلسله. چهل سال پیش ، شنژن، دهکده ماهیگیری خواب آلود ، فقط یک ایستگاه پذیرش امور خارجه ، دو آژانس مسافرتی ، هفت مسافرخانه و چند هتل رد و بدل دارد. آمار نشان می دهد که در سال 1979 ، شنژن کمتر از 1000 بازدید کننده یک شبه خارج از کشور دریافت کرد.

با این حال ، اکنون میزبان تعداد بیشتری از گردشگران چینی و خارجی است که برای بسیاری از افراد تعجب آور است. در سال 2017 ، تعداد گردشگران ورودی به شنژن بیش از 12 میلیون نفر ، حتی از شهرهایی مانند پکن، شانگهای و گوانگژو.

دلیل این امر این است که این شهر تلاش می کند تا از منظرهای مختلف مانند نوآوری در مدل کسب و کار ، در محصول و قالب ، در محتوا ، در رابط کاربری و در فرآیند مدیریت ، نوآوری ایجاد کند.

اول از همه، شنژن اولین منظره ساخته شده توسط بشر را در چین، ایجاد یک سری از بهشت ​​ساخته دست بشر. به عنوان مثال ، اولین پارک Splendid China of Overseas China Town (OTC) است که در سال 1989 ساخته شده است و کل خوشه پارک موضوعی (شامل Splendid China ، Cultural Folk Villages ، Happy Valley و Window of the World و غیره) هنوز 8 میلیون دریافت می کند. بازدید کنندگان در سال گروه پارک تفریحی OCT در اینجا متولد شد ، اما همچنین به کل کشور پیاده روی کنید. طبق گزارش پارک های موضوعی جهانی و جاذبه های سال 2019 ، دو تا از سه پارک موضوعی برتر کشور — OCT ، هوآکیانگ فونته و Chimelong Group – از آغاز شد شنژن.

“صنعت جهانگردی از شنژن همراه با منطقه ویژه اقتصادی رشد و توسعه یافته است. این یک روند توسعه را از ابتدا ، از کوچک به بزرگ و از بزرگ به قوی طی کرده است “ ژانگ گفت.

توسعه سریع شنژن صنعت گردشگری از سرعت بخشیدن به ساخت سازوکار بازاریابی گردشگری شهری ، تنظیم مفهوم بازاریابی سیستماتیک و بازاریابی سه بعدی و بهبود جامع محبوبیت و شهرت صنعت گردشگری با استفاده از ارتقا تصویر شهری ، ارتقا cooperation همکاری منطقه ای و گردشگری جدا نیست. تبلیغات جشنواره

برای افزایش شدت ارتقا image تصویر شهری ، شنژن یک سیستم تبلیغاتی و تبلیغاتی چند بعدی و بسیار نفوذ پذیر شامل راه آهن سریع السیر ، مترو ، رادیو ، تلویزیون و اینترنت همراه در داخل و خارج از کشور ساخته است.

به جز تدوین نسخه های جدید بروشورهای گردشگری و ساختن نسخه جدید فیلم های گردشگری شهر هر ساله ، این شهر برای تبلیغ خود با رسانه های خارجی مانند CNBC همکاری نزدیک دارد.

شنژن در حال استفاده کامل از منابع CNBC ، رسانه شماره 1 مالی جهان است ، تا خود را برای رویدادهای تبلیغاتی آفلاین ، مانند رویداد در نیویورک دفتر Nasdaq ، برای معرفی “شهر شگفتی ها” به قدرتمندترین افراد جهان از نظر اقتصادی.

سرمایه خلاق

از آنجا که شنژن شهری جوان با تنها 40 سال قدمت است ، “کویر فرهنگی” همیشه اصطلاح منحصر به فرد آن بوده است. اما اکنون ، صحرا به واحه ای تبدیل شده است. صنعت فرهنگی و هنری شنژن، با خلق و خوی منحصر به فرد و نوآورانه شهر ، وضعیتی از رشد شدید را نشان داده است و شهر تجاری به “مرکز خلاقیت شهری” تبدیل شده است.

Lonely Planet شهری را توصیف کرد که در آن گشودگی های طراحی جدید و نوآوری در فناوری وجود دارد: “شنژن مجموعه ای از مکانهای هنری و طراحی ، از جمله نمایشگاه موزه هنر معاصر و برنامه ریزی اخیراً تاسیس شده و OCT-Loft که همیشه محبوب شده است ، به ایجاد یک طعم بصری در سطح شهر کمک می کند “، و همچنین به” صحنه پرتلاش موسیقی موسیقی محلی “اشاره می کند ، کافه های خنک ، یک گروه کوچک از کارگران آبجو سازی و یک منطقه کاملاً جدید هنری از بقایای انبارهای قبلی برخاسته اند. “به همین دلیل” دره سیلیکون چین“به عنوان یک مقصد اصلی گردشگری شناخته می شود.

نزدیک بودن شهر به هنگ کنگ همچنین در انتخاب حساب شده است. با راه اندازی رسمی هتل ، مسافرت بین دو کلانشهر حتی راحت تر شده است گوانگژوقطار سریع السیر شنژن-هنگ کنگ ماه گذشته.

که در دسامبر 2017، شنژن مدرک طراحی درحال رشد توسط Design Society ، یک ساختمان شیک و سفید و شیشه ای در بندر لطیف Shekou ، تاج گذاری کرد. توسط معمار ژاپنی برنده جایزه پریتزکر طراحی شده است فومیهیکو مکی، این مرکز طراحی – با همکاری لندن موزه ویکتوریا و آلبرت و گروه بازرگانان چین – دارای گالری ها ، استودیوهای هنرمندان و فضای باز عمومی گسترده است.

شنژن فرهنگ ، هنر و خلاقیت را در توسعه کل شهر ادغام می کند و بخشی از زندگی شهری می شود به جای اینکه فقط شهر را به عنوان یک مقصد گردشگری در نظر بگیریم ، که بزرگترین تفاوت بین شنژن و سایر شهرهای توریستی در چین، مطابق مقاله منتشر شده در نشنال تجارت روزانه ، یک روزنامه تجارت در چین.

محیط دلپذیر

شنژن برای آسمان صاف و آبی مشهور است. امسال، شنژن کمترین تعداد روز مه را در 26 سال گذشته ثبت کرده و در میان کیفیت هوا در رتبه اول قرار دارد چین 20 شهر برتر در تولید ناخالص داخلی برای چهار سال متوالی.

علاوه بر این ، پس از سه سال توسعه ، شنژن عنوان “شهر جنگلی ملی” را در سال 2018 به دست آورد. امروز ، شنژن دارای سطح پوشش جنگل 40.68٪ ، میزان پوشش سبز 45.1٪ در مناطق ساخته شده ، 942 پارک در شهر ، با سرانه سطح سبز 15.95 متر مربع است.

از شکو تا فوتیان ، تفرجگاه ساحلی 15.6 کیلومتری در شنژن خلیج تبدیل شده است چین زیباترین خط ساحلی شهر.

منطقه جدید داپنگ از سه طرف در کنار دریا قرار دارد و با 76٪ پوشش گیاهی و 133 کیلومتر خط ساحلی از محیطی بی نظیر برخوردار است. این بزرگترین و بهترین محیط زیست خالص زیست محیطی در است شنژن و برای آخرین سرزمین شکوفه هلو “در” شناخته شده است شنژن. گذرگاه شرقی-غربی آن زمانی به عنوان یکی از ده مسیر زیبا برای پیاده روی نامیده می شد چین توسط مجله National Geographic. Jinsha Wan یکی از سواحل با بهترین کیفیت آب ، زیباترین مناظر و کاملترین برنامه های ورزشی در سواحل شرقی شنژن.

منبع دفتر شنژن ، فرهنگ ، رادیو ، فیلم ، جهانگردی و ورزش شنژن