یک شکست تجاری ، گزارشات IDTechEx

بوستون، 11 نوامبر 2020 / PRNewswire / – گزارش IDTechEx “Advanced Electric Cars 2020-2040” ماشین های سلول سوختی را تا سال 2040 در سطح جهانی پیش بینی می کند ، و نشان می دهد که آنها برای دو دهه آینده همچنان یک شکست تجاری هستند. در حالی که وسایل نقلیه الکتریکی سلول سوختی (FCEV) به عنوان وسایل نقلیه با برد صفر با برد بلند برای به چالش کشیدن وسیله نقلیه الکتریکی باتری (BEV) روی میز بوده اند ، آنها دارای اشکالات عمده ای هستند:

  • در حال حاضر هزینه خرید اتومبیل های سلول سوختی بیش از 1.6 برابر و برای هزینه های سوخت تا سه برابر بیشتر بسته به موقعیت مکانی شما بستگی دارد (در مقایسه با موتور احتراق داخلی). در مقابل ، BEV ها امروزه به طور فزاینده ای با وسایل نقلیه ICE در بازارهای مختلف جهان به برابری TCO رسیده اند.
  • FCEV ها برای برداشتن انرژی و انرژی بالا و افزایش هزینه ها به باتری های لیتیوم یون متکی هستند (Nikola One دارای باتری 250 کیلووات ساعت است).
  • سلولهای سوختی دارای قطعات متحرک هستند ، این بدان معناست که هزینه های نگهداری می تواند از BEV بیشتر باشد.
  • باتری ها در این دهه با شارژ 2 – 4 درجه سانتیگراد به سمت عمر مایل و برد 1000 مایل می روند: تا زمانی که اتومبیل های سلول سوختی مقرون به صرفه باشند ، باتری ها گیر کرده و ارزان می شوند.
  • اساساً ، صرفه جویی در مصرف انرژی در هر مایل با استفاده از هیدروژن نسبت به باتری به دلیل کارایی 60٪ با اتلاف گرما ، علاوه بر استفاده از برق شبکه برای ایجاد هیدروژن سبز ، انرژی بیشتری را متحمل می شود.

یکی از بحث های رایج در مورد پیل های سوختی این است که آنها می توانند دامنه های الکتریکی خالص بیشتری را فراهم کنند: این مزیت با سرعت بالای نوآوری و تحقیقات باتری های لیتیوم یون در حال از بین رفتن است. همانطور که گزارش IDTechEx در مورد خودروهای پیشرفته الکتریکی برجسته است ، سه مدل اصلی سلول پیل سوختی عبارتند از Toyota Mirai ، با 300 مایل برد ، Hyundai Nexo ، با 413 مایل برد و Honda Clarity ، با 316 مایل برد. در اوایل سال 2020 ، تسلا یک مدل 400 مایل مدل S (EPA) را نشان داد که با رقابت سالم از سوی رقیب Lucid Motors که بعدا اعلام کرد سدان BEV ‘Lucid Air’ اولین اتومبیل تولیدی با 500 مایل برد الکتریکی خالص EPA است ( با فروش اولیه برای Q1 سال آینده برنامه ریزی شده). و این بدون در نظر گرفتن پتانسیل برای بدنه خورشیدی است: Lightyear One ، که سال آینده به فروش می رسد ، فقط با باتری 50 کیلووات ساعت به برد 463 مایل دست پیدا می کند.

در مورد موضوع اضطراب دامنه و دامنه ، توجه به استقرار فراگیر زیرساخت های شارژ نیز مهم است. در حال حاضر ، زیرساخت های سوخت رسانی مجدد هیدروژن کافی برای خرید وسایل نقلیه سلول سوختی حتی برای زودگذرها وسوسه انگیز وجود ندارد ، تا حدی به این دلیل که نصب آنها برای مرتبه ای بالاتر از شارژرهای برقی سریع ، مانند تصویر زیر ، گران تر است.

پس چرا باید به پیل های سوختی توجه کنیم؟ خوب ، آنها هنوز در برنامه های طولانی مدت مانند حمل و نقل آفرود ، دریایی و مسافت طولانی از جدول خارج نشده اند. مسئله این است که ، در مقایسه با اتومبیل ، همه اینها بازارهای نسبتاً کمی هستند و برای کاهش سریع هزینه ها تلاش می کنند. باتری ها نیز در این مناطق رقابت می کنند ، این بدان معناست که برنامه نیاز به نیازهای بسیار خاصی دارد که باتری را رد می کند. به عنوان مثال ، شارژ مجدد ظرفیت های عظیم انرژی (بیش از 1 مگاوات ساعت) در عرض چند دقیقه.

FCEV ها در کشورهای خاص با استراتژی برای اقتصاد هیدروژن گسترده تر ، جذب گسترده تری خواهند داشت ، اما این از نظر منطقه ای جدا خواهد بود و روند جهانی نخواهد بود. این همچنین یک ضرر برای خودروسازان است که مجبور به تولید وسایل نقلیه مختلف با میزان انتشار صفر برای مناطق مختلف هستند ، به ویژه اینکه شرکت های تازه کار فقط بر روی BEV ها تمرکز کرده و میله ها را بالا قرار می دهند. تحقیقات بیشتر در مورد اقتصاد هیدروژن را می توان در گزارش IDTechEx “اقتصاد هیدروژن ، سلول های سوختی و روش های تولید هیدروژن” یافت.

به طور خلاصه: اگر باتری این کار را انجام دهد ، در حال حاضر بهترین گزینه برای مصرف کننده و محیط زیست است. و یک باتری می تواند این کار را برای اتومبیل ها انجام دهد.

برای اطلاعات بیشتر ، IDTechEx بازارهای وسایل نقلیه الکتریکی ، روند ذخیره انرژی و تقاضا در زمین ، دریا و هوا را تجزیه و تحلیل می کند. این به طور خلاصه در گزارش اصلی بازار خودروهای الکتریکی موجود در www.IDTechEx.com/EV است. تجزیه و تحلیل عمیق بیشتر را می توان در نمونه کامل تحقیقات خودروهای الکتریکی موجود در www.IDTechEx.com/research/EV یافت.

IDTechEx از طریق محصولات تحقیقاتی ، اشتراک و مشاوره ، تصمیمات استراتژیک تجاری شما را راهنمایی می کند و به شما کمک می کند از فناوری های نوظهور سود ببرید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید [email protected] یا به سایت www.IDTechEx.com مراجعه کنید.

بارگیری تصویر: https://www.dropbox.com/sh/btlrnqtp9ndp1jz/AAB_QlP7w4tnem0CiLYs-Ezba؟dl=0

تماس با رسانه:

ناتالی مورتون
مدیر بازاریابی دیجیتال
[email protected]
+44 (0) 1223 812300

پیوندهای رسانه های اجتماعی:

توییتر: https://www.twitter.com/IDTechEx
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/idtechex/
فیس بوک: https://www.facebook.com/IDTechExResearch

منبع IDTechEx