اکتشافات ناسا ، تحقیق و توسعه ، برنامه های اکتشافی ماه به مریخ در سال 2020 پایدار بمانند

واشنگتن، 21 دسامبر 2020 / PRNewswire / – در سال 2020 ، ناسا پیشرفت قابل توجهی در استراتژی اکتشاف ماه به مریخ آمریکا انجام داد ، اهداف مأموریت برنامه آرتمیس را برآورده کرد ، پیشرفت های علمی چشمگیری را به دست آورد تا به نفع بشریت باشد و قابلیت های پرواز فضایی انسان را به ایالات متحده، در حالی که تیم های آژانس برای کمک به پاسخ ملی COVID-19 به سرعت اقدام کردند.

مدیر ناسا گفت: “ناسا ملت را با مقاومت و پایداری ما در طی همه گیر تحت تأثیر قرار داده است.” جیم برایدنستین. “ما با یک شریک تجاری ایالات متحده تاریخ سازی کردیم ، کشف های چشمگیری انجام دادیم ، علوم پیشرفته ، تحقیقات هوانوردی و توسعه فن آوری را ادامه دادیم و حتی در مبارزه با COVID-19 نیز شرکت کردیم. ما یک سال فوق العاده پرچالش را با دستاوردهای باورنکردنی دیدیم و راهی برای ادامه کار ایجاد کردیم موفقیت “

کمک های آژانس فضایی به واکنش همه گیر فدرال شامل توسعه سیستم ضد عفونی سطح ، دستگاه تهویه هوا توسط مهندسان فقط در 37 روز و کلاه ایمنی اکسیژن برای درمان بیماران COVID-19 بود.

در سال 2020 ، فضانوردان برای اولین بار از سال 2011 و برای اولین بار با یک فضاپیمای تجاری آمریکایی از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کردند. بازگشت پرتاب های خدمه به سواحل ایالات متحده در طی بیستم سال حضور مداوم انسان در ایستگاه فضایی انجام شد ، و این امر باعث می شود تا علوم مهمتر بتوانند برای انجام مأموریت های آرتمیس در آینده آماده شوند.

ناسا طرح خود را برای بازگشت روباتیک و انسان به ماه تحت برنامه آرتمیس پیش برد ، در حال انجام اولین تحویل رباتیک خود در سال آینده است ، فضانوردان به تیم آرتمیس نامیده می شود ، و اولویت های علمی و فعالیت های مأموریت آرتمیس III را برای فرود مشخص کرد. اولین زن و مرد بعدی در سطح ماه در سال 2024.

اکتشافات رباتیک و انسانی دست به دست هم می دهند ، در حالی که اولی ها راهی برای انجام ماموریت های انسانی هوشمندتر و ایمن تر دارند. ناسا مأموریت خود را برای مریخ نورد Mars 2020 Perseverance به سیاره سرخ در ماه جولای راه اندازی کرد و اکنون بیش از نیمی از راه مقصد است. با استفاده از برنامه Eyes on the Solar System ، سفر مریخ نورد را در زمان واقعی پیگیری کنید.

ناسا با امضای توافقنامه آرتمیس بین ناسا و هشت کشور شریک گام بزرگی در تحکیم همکاری های بین المللی برای اکتشاف برداشت. این توافق نامه ها معاهده فضای خارج از کشور و سایر موافقت نامه های بین المللی را برای ایجاد مجموعه ای از اصول برای هدایت همکاری بین ملت های شرکت کننده در برنامه های کاوش ماه در آژانس ، مانند انتشار کامل ، به موقع و عمومی داده های علمی ، اجرا می کند. با تعهد به اصول توافقنامه آرتمیس ، ناسا و شرکای آن اطمینان حاصل می کنند که بشریت می تواند از آینده ای صلح آمیز و موفق در فضا برخوردار شود.

برای اولین بار برای ناسا ، مبدا ، تفسیر طیفی ، شناسایی منابع ، امنیت ، فضاپیمای Regolith Explorer (OSIRIS-REx) به طور خلاصه نمونه هایی از سیارک بنو را لمس و جمع آوری کرد 20 اکتبر. نمونه ها در سال 2023 به زمین برمی گردند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب ، رصدخانه بزرگ بعدی آژانس ، در سال 2021 که اکنون هدف 31 اکتبر.

ماه تا مریخ
در طول این دهه ، ناسا ابزارهای علمی و فناوری جدیدی را برای مطالعه ماه ارسال می کند ، فضانوردان را از ابتدای سال 2024 و تقریباً هر سال پس از آن به سطح ماه می فرستد و با شرکای تجاری و بین المللی ما اکتشاف پایدار ماه را ایجاد می کند. امسال ناسا:

• مرحله اصلی موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) را در اوایل ژانویه از تاسیسات مونتاژ میشود ناسا در نیواورلان به مرکز فضایی استنیس آژانس نزدیک است خلیج سنت لوئیس ، می سی سی پی، جایی که مهندسان در حال انجام سری آزمایش Green Run هستند.
  • یک سری آزمایش ساختاری را برای ارزیابی قسمت فوقانی موشک SLS و چهار ساختار اصلی انجام داد ، 18 موتور راکت اضافی RS-25 و بوسترهای اضافی سفارش داد ، ساخت راکت های ادامه دار برای Artemis II و III و اخراج کردن تقویت کننده پشتیبانی پرواز برای ماموریت های SLS آینده.
  • اصلاحات و به روزرسانی ها برای تهیه Launch Pad به پایان رسید 39B در مرکز فضایی کندی که در فلوریدا برای ماموریت های آرتمیس. تیم های Exploration Ground Systems همچنین بخشهایی از شمارش معکوس پرتاب را شبیه سازی کرده و برای فرآیند تانک سازی با پرتاب شبیه سازی شده آماده کرده و موشک را برای پرتاب Artemis I انباشته کردند.
  • یک کمپین آزمایشی دقیق را با فضاپیمای Orion به پایان رساند ، چهار بال آرایه خورشیدی نصب کرد و سه تابلوی سفارشی جتیسون آداپتور فضاپیما نصب کرد ، پوشش خلیج جلو را برای مأموریت Artemis I به فضاپیما متصل کرد و ساخت فضاپیما را برای آرتمیس دوم و III.
  • مجموعه ای از مطالعات فنی فرود را برای هموار کردن سیستم درخواست فرود انسان (HLS) به پایان رساند. از آن زمان ناسا برای پیشبرد طرح های HLS خود با سه شرکت – فدراسیون Blue Origin ، Dynetics و SpaceX همکاری کرد. هر سه شرکت اخیراً یک بررسی اولیه گواهینامه را گذرانده اند که نیازهای عملکردی و عملکردی را نهایی کرده است.

برنامه های توسعه Gateway در مدار ماه به چندین نقطه عطف رسیده است.

• این آژانس به نورتروپ گرومن قراردادی برای توسعه ایستگاه زیستگاه و لجستیک (HALO) اعطا کرد ، که یک کابین خدمه برای پاسگاه ماه خواهد بود. HALO و عنصر نیرو و پیشرانه با هم به عنوان پایه و اساس توانایی اولیه Gateway به فضا پرتاب می شوند.
  • هنگام راه اندازی ، Gateway دو ابزار آب و هوایی فضایی را برای کمک به پیش بینی هوا برای ماموریت های خدمه آینده حمل خواهد کرد. اسپیس ایکس ، اولین شرکتی که قرارداد تأمین مجدد کالا را دریافت کرده ، آزمایشات جدید و سایر تجهیزات را تحویل خواهد داد.
  • ناسا دو یا سه توافق پیش بینی شده با شرکای بین المللی را برای مشارکت های Gateway نهایی کرد و انتظار دارد که توافق نامه سوم طی یک ماه به پایان برسد. ESA (آژانس فضایی اروپا) بر اساس توافق نامه خود ، که در ماه اکتبر نهایی شد ، یک ماژول مسکونی بزرگ و همچنین یک ماژول سوخت گیری و ارتباطات پیشرفته را ارائه می دهد. آژانس فضایی کانادا ، که توافق خود را در ماه نوامبر نهایی کرد ، سیستم رباتیک خارجی Gateway ، از جمله بازوی رباتیک نسل بعدی ، Canadarm3 ، و رابط های رباتیک را برای ماژول های Gateway فراهم می کند تا نصب بار را امکان پذیر کند.

برای آمادگی برای ماموریت های خدمه آینده ، آژانس:

• در ژانویه اولین دانش آموختگی فضانورد عمومی خود را پذیرفت و از 11 عضو در سپاه خود استقبال کرد. چندین نفر از جدیدترین فضانوردان ناسا در میان 18 عضو آرتمیس آژانس در ماه دسامبر بودند.
  • تماس با نامزد #BeAnAstronaut را اعلام کرد و بیش از 12000 برنامه برای فضانوردان نسل بعدی Artemis جمع آوری کرد. ناسا در اواخر سال 2021 واجد شرایط ترین کاندیداها را انتخاب خواهد کرد.
  • اعضای خدمه مورد مطالعه در سه دوره مختلف ماموریت در داخل ایستگاه فضایی و ادامه استفاده از آنالوگها در ایالات متحده و در آلمان برای ارائه اطلاعات در مورد انزوا و سایر شرایط

پیشرفت علم و فناوری برای آرتمیس شامل موارد زیر است:

• آژانس به عنوان بخشی از ابتکار خدمات حمل بار ماه (CLPS) خود ، مجموعه ای از محموله ها را به دو تحویل تجاری ماه منتقل کرد که قرار است در سال 2021 روی ماه فرود آیند ، و دستورات کار را به سیستم های فضایی Masten ، ماشین های شهودی و Astrobotic اعطا کرد. .
  • ناسا و شرکا a یک بارگیری و بار اندازه گیری آب به نام PRIME-1 را برای تحویل ماه در سال 2022 بلوغ دادند ، ابزارهایی که بخشی از مریخ نورد VIPER آژانس نیز خواهند بود.
  • به دنبال اعلام قبلی ، ناسا اولین فراخوان خود را برای بارگذاری و تحقیقات تحقیقاتی در سطح ماه یا PRISM منتشر کرد و پاسخ ها را در اوایل دسامبر جمع آوری کرد.
  • معرفی مفهوم کمپ آرتمیس ، که نیاز به زیرساخت های ناسا و شرکای آن دارد ، برای ایجاد حضور پایدار انسان در ماه نیاز دارند.
  • ورودی صنعت در مفاهیم مریخ نورد برای انسان و ربات.
  • ناسا چهار شرکت را برای جمع آوری مقدار کمی سنگ قمر ماه از ماه و انتقال مالکیت آن به ناسا به عنوان نمایش اولیه مشارکت عمومی و خصوصی برای استفاده از منابع درجا انتخاب کرد.

این آژانس بیان کرد که چگونه سرمایه گذاری در ماه امروز برای اکتشاف فردا آماده می شود.

• مریخ نورد Mars 2020 Perseverance ، که در یک مسابقه مقاله نویسی نامگذاری شده است ، به دنبال نشانه هایی از حیات باستانی خواهد بود و نمونه هایی را برای ارسال به زمین جمع می کند.
  • استقامت حامل تعدادی از ابزارها و فن آوری های مهم است ، از جمله تحقیق برای مطالعه مواد لباس فضایی و روش جدید تولید اکسیژن از دی اکسید کربن. حسگرهای موجود در فضاپیما نیز هستند تهیه شده برای جمع آوری داده ها در هنگام فرود در حالی که یک فناوری خلبان اتوماتیک به نام ناوبری نسبی زمین به مأموریت برخورد مأموریت ایمن در سیاره سرخ کمک می کند فوریه 2021.
  • همچنین هواپیمای Ingenuity Helicopter روی مریخ نورد قرار دارد که اولین هواپیمایی خواهد بود که پرواز کنترل شده ای را روی یک سیاره دیگر انجام می دهد.

منظومه شمسی و فراتر از آن
در سال 2020 ، ناسا نیز یک تلسکوپ را به یک نماد فضایی تغییر نام داد و به تأیید آب مناطق جدید ماه کمک کرد. نکات برجسته سال شامل موارد زیر است:

• تلسکوپ فضایی جیمز وب یک سری آزمایشات دقیق زیست محیطی را به اتمام رسانده است – از جمله آزمایش های سیستم های جامع ، آزمایش قطعه زمین و آزمایشات محیطی و آکوستیک رصدخانه نهایی.
  • تلسکوپ فضایی هابل سی امین سالگرد تاسیس خود را در فضا جشن گرفت و در سال 2020 به کشف و تحولات پیشگامانه خود ادامه داد ، مانند سیاره فراخورشیدی “ناپدید” Fomalhaut b و بهترین شواهد در مورد سیاهچاله متوسط.
  • ستاره شناسان با استفاده از داده های TESS و تلسکوپ فضایی بازنشسته اسپیتزر اولین سیاره اطراف یک کوتوله سفید را تأیید کردند.
  • پس از بیش از 16 سال مطالعه جهان در نور مادون قرمز ، مأموریت تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا در ژانویه به پایان رسید.
  • برای اولین بار دانشمندان با استفاده از رصدخانه هوایی ناسا آب را در قسمت خورشید آفتاب کشف کردند سوفیا.
  • داده های تلسکوپ فضایی بازنشسته کپلر نشان داد که حدود نیمی از ستاره های خورشید مانند می توانند سیارات سنگلاخی را در منطقه قابل سکونت میزبانی کنند.
  • دانشمندان ناسا از شبیه سازی های رایانه ای برای نشان دادن اینکه ماه و زمین زمانی یک میدان مغناطیسی مشترک داشتند ، استفاده کردند.
  • تلسکوپ پیمایشی مادون قرمز Wide Field مجدداً به نام تلسکوپ فضایی رومی نانسی گریس نامگذاری شد ، پس از اولین ستاره شناس اصلی ناسا نانسی گریس رومن. این اسرار طولانی مدت نجومی ، مانند نیروی موجود در انبساط جهان ، و جستجوی سیارات دوردست فراتر از منظومه شمسی را بررسی خواهد کرد.
  • بیش از 15000 شرکت کننده از 150 کشور جهان در چالش Space Apps COVID-19 در ماه مه شرکت کردند. در ماه اکتبر ، بیش از 26000 شرکت کننده از سراسر جهان در چالش Space Apps مجازی شرکت کردند.
  • در هلیوفیزیک ، آژانس برای پرتاب یک ماهواره خورشیدی برای مطالعه قطب های خورشید ما به ESA پیوست. ESA در سپتامبر اولین داده های مدارگرد خورشیدی را برای جامعه علمی و عموم مردم منتشر کرد.
  • خورشید از آخرین خواب خود درحال تکان خوردن است. در حالی که لکه های خورشید و شعله های آتش از سطح خورشید حباب می زند ، نشانه های یک چرخه جدید خورشیدی است ، آژانس درباره شکل ظاهری چرخه 25 خورشیدی بحث کرد.
  • دانشمندان برای رصد و پیش بینی تغییرات آینده و کمک به آماده شدن برای چالش های آینده ماهواره ها و انسان ها در فضا ، یک نقطه ضعف غیر معمول در میدان مغناطیسی زمین را مشاهده و مدل سازی کردند.
  • در ماه اوت ، ناسا پنج پیشنهاد را برای مطالعات مفهومی مأموریت ها انتخاب کرد تا به درک بهتر پویایی خورشید ، تغییر محیط فضایی و تعامل با زمین کمک کند.
  • ناسا با افتتاح برنامه کنسرسیوم میان رشته ای خود برای برنامه تحقیقات نجوم ، از انتخاب هشت تیم تحقیقاتی میان رشته ای جدید داد.
  • ابزار فضاپیمای Juno ناسا Jovian Infrared Auroral Mapper (JIRAM) اولین تصویربرداری نقشه مادون قرمز از قطب شمال مشتری ماه گانیمد.
  • ناسا چهار تحقیق از برنامه کشف را برای توسعه مطالعات مفهومی برای مأموریت های جدید متمرکز بر اهداف جذاب و علمی که تحت پوشش ماموریت های فعال ناسا یا انتخاب های اخیر نیست ، انتخاب کرد.
  • فقط دو روز پس از لمس OSIRIS-REx به بنو ، تصاویر تأیید کردند که فضاپیما بیش از اندازه مواد را برای تأمین یکی از اصلی ترین نیازهای مأموریت خود جمع کرده است.
  • در این سال چندین رویداد با دید بالا برای دفتر هماهنگی دفاع سیاره ناسا ، از جمله نزدیک شدن سیارک نزدیک زمین به 2020 OR2 و پرواز Comet NEOWISE شامل شد.
  • ناسا با بررسی مفاهیم اولیه مشارکت با ESA برای بازگرداندن اولین نمونه ها از یک سیاره دیگر ، یک هیئت بررسی مستقل بازگشت نمونه Mars را ایجاد کرد. گزارش هیئت مدیره با پاسخهای ناسا در ماه اکتبر نشان داد که آژانس اکنون آماده انجام کار بازگشت نمونه مریخ خود است.
  • در این سال ، اداره ماموریت علمی ناسا بخش جدیدی را اضافه کرد ، علوم زیست شناختی و فیزیکی ، که بر کشف علمی در مدار پایین زمین و فراتر از آن متمرکز است.

انسانها در فضا
دسترسی به مدار کم زمین و ایستگاه فضایی بین المللی به تعداد بیشتری از افراد ، دانش بیشتر و فرصت های تجاری بیشتر گسترش یافت. در سال 2020:

• فضانوردان ناسا کریستینا کوچ، اندرو مورگان، جسیکا میر، کریس کسیدی، رابرت بهنکن، داگلاس هرلی، کیت روبینز، مایکل هاپکینز، ویکتور گلاور، و شانون واکر در داخل ایستگاه فضایی بین المللی زندگی و کار می کرد.
  • کوچ پس از انجام مأموریت طولانی به زمین بازگشت تا فرصت های بیشتری برای مشاهده تأثیرات سفر طولانی مدت به فضا فراهم کند که طی آن رکورد طولانی ترین پرواز فضایی منفرد توسط یک زن را ثبت کرد.
  • برای اولین بار ، هنگامی که بهنکن و هارلی در یک اژدهای SpaceX Crew Dragon در بالای موشک SpaceX Falcon 9 برای ماموریت SpaceX Demo-2 ناسا از زمین خارج شدند ، فضانوردان ناسا در یک ناو فضایی خدمه آمریکایی از خاک آمریکا به ایستگاه پرتاب کردند و به ایستگاه منتقل شدند ، یک موفقیت پرواز آزمایشی 64 روزه که راه را برای تأیید سیستم فضایی تجاری برای ناسا هموار کرد.
  • ماموریت SpaceX Crew-1 ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی آغاز شد و هاپکینز ، گلاور و واکر را به همراه فضانورد آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن (JAXA) تحویل داد. سوچی نوگوچی برای یک ماموریت علمی شش ماهه ، خدمه ایستگاه را برای یک مأموریت طولانی مدت به هفت نفر افزایش می دهد.
  • پنج فضانورد ناسا در هفت راهپیمایی فضایی شرکت کردند تا تعمیرات ابزاری را که بدنبال ماده تاریک ، ماده ضد ماده و انرژی تاریک است جستجو کند ، سیستم برق ایستگاه فضایی و سایر سیستم های ایستگاه را ارتقا دهد.
  • ناسا و بوئینگ پیش از پرواز فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا ، به سمت آزمایش دوم پرواز بدون سرنشین شرکت از فضاپیمای CST-100 Starliner خود پیشرفت کردند.
  • چهار مأموریت باری تجاری بیش از 26000 پوند تحقیقات علمی ، ابزار و تجهیزات مهم را به ایستگاه فضایی تحویل دادند و 3700 پوند تحقیقات و تجهیزات را به محققان روی زمین بازگرداندند. مأموریت های تأمین تجاری نیز شامل تحویل توالت فضایی جدید و سایر سیستم های پشتیبانی از زندگی برای آزمایش مأموریت های آینده ماه و اولین قفل هوایی تجاری با بودجه خصوصی و همچنین ایجاد ایستگاه فضایی برای تجارت با توافق نامه های تجاری بود.
  • تحقیقات ایستگاه های فضایی همچنین درک ما از علوم بنیادی مانند چگونگی تبدیل شدن فلز به شیشه و واکنش سلول ها به جاذبه را بهبود می بخشد. تحقیقات انجام شده برای آزمایشگاه ملی ایالات متحده با شناسایی روشهای درمانی هدفمند برای سرطان ، بهبود درک سلامت قلب و بهبود جریان آب در دوش آب ، بر زندگی کره زمین سودمند است.

پرواز
تیم هوانوردی ناسا در تلاشهای خود برای انجام سفرهای هوایی تجاری مافوق صوت از طریق زمین ، پیشبرد پرواز با انرژی الکتریکی ، بهبود تحرک هوا ، بهره مندی از مدیریت ترافیک هوایی و تکامل سایر فن آوری های هواپیمایی ، به نکات مهمی در تلاش خود دست یافت.

• مونتاژ هواپیمای X-59 Quiet Supersonic فناوری ناسا در طول سال 2020 ادامه یافت. X-59 در حال شکل گیری است ، کارهای قابل توجهی روی بالها ، کابین خلبان و سیستم دید eXternal انجام شده است. ناسا همچنین موتور F414-GE-100 را برای نصب در X-59 تحویل گرفت که اکنون در کارخانه Skunk Works لاکهید مارتین در دست ساخت است.
  • تحقیقات ناسا در مورد پرواز با انرژی الکتریکی به چندین موفقیت چشمگیر منجر شد ، از جمله طرح های پیشرفته ای که اولین هواپیمای X تمام برقی ناسا ، X-57 Maxwell را تحت فشار قرار می دهد ، در مرکز تحقیقات لانگلی آزمایش تونل باد انجام داد. ویرجینیا.
  • ناسا آزمایش های مونتاژ و صلاحیت X-57 را روی دو جز critical مهم تکمیل کرد: موتورهای الکتریکی کروز و بال با نسبت ابعاد بالا که در پیکربندی نهایی X-57 روی هواپیما پرواز خواهند کرد.
  • کمپین ملی تحرک هوایی پیشرفته در حال همکاری با اداره هوانوردی فدرال است تا تاکسی های هوایی ، هواپیماهای بدون سرنشین ، خدمات تحویل بسته ها و سایر هواپیماها در آینده بتوانند در کنار هواپیماهای خلبان هماهنگ در فضای هوایی ملی پرواز کنند. این مجموعه آزمایشات پرواز در اواخر سال 2020 با دویدن خشک آغاز شد تا یاد بگیرند که چگونه این وسایل نقلیه جدید را با ترافیک هوایی موجود ادغام کنند.
  • حق ثبت اختراع ناسا برای مدیریت ترافیک خودروهای سیستم هواپیماهای بدون سرنشین ، اختراع دولت سال 2020 را به دست آورد.
  • محققان ناسا آزمایشات هواپیمای بدون سرنشین (UAS) را با آزمایش هواپیماهای بدون سرنشین در مرکز تحقیقات ایمز ناسا انجام دادند تا امکان اجرای مفهومی بنام Time-based Conformance Monitoring را کنترل کند ، که به کنترل کننده های ترافیک هوایی یا خدمات مدیریت ترافیک کمک می کند تا هواپیما به مسیر پرواز اختصاصی خود پایبند باشد. .
  • یکپارچه سازی UAS در پروژه سیستم ملی هوایی در سال 2020 پس از 9 سال تحقیق و آزمایش موفق به اتمام رسید.
  • محققان ناسا در آزمایشگاه عملیات فضای هوایی در ایمز ، نرم افزار واقعیت افزوده را توسعه دادند تا اطلاعات مفید در مورد انواع وسایل نقلیه موجود در آسمان ما مانند هواپیماهای بدون سرنشین را به طور گسترده تری در دسترس قرار دهند.
  • یک فعالیت تحقیقاتی جدید ، تحت عنوان مدیریت ترافیکی مقیاس پذیر برای عملیات واکنش اضطراری یا STEReO ، کار بر روی ابزارهای مورد نیاز برای کمک به پاسخ دهندگان اضطراری در بلایای طبیعی مانند آتش سوزی و طوفان را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین آغاز کرد.
  • نوآوران هوانوردی ناسا تحقیقات در مورد فن آوری های پیشرفته را ادامه دادند که می تواند توسط نسل بعدی هواپیماهای مسافربری برای ساکت تر ، تمیزتر و کارآمدتر استفاده شود.
  • پروژه های تحقیقاتی که اطلاعات مربوط به سر و صدای هواپیما را جمع آوری کرده و یک ابزار ارتباطات دیجیتال مدیریت ترافیک هوایی را با یک بوئینگ 787 به پرواز درآورده اند.

فناوری فضایی
امسال ناسا فناوری های دگرگونی پیشرفته ای برای ماه و سایر مقاصد دورتر به وجود آورد. این آژانس توانایی های جدیدی را ایجاد کرد و از توسعه فناوری تحت هدایت صنعت و دانشگاه برای پشتیبانی از ماموریت های آینده پشتیبانی کرد. موارد برجسته عبارتند از:

• فن آوری برای فعال کردن فرود دقیق و نرم در ماه و جهان های دیگر با موشک ساب اوربیتال نیو شپارد Blue Origin پرواز کردند. پرواز آزمایش شده دو سیستم حسگر فرود دقیق ، الگوریتم های پیشرفته و یک رایانه جدید ساخته شده توسط ناسا.
  • مهندسین نمایش بعدی ارتباطات لیزری ناسا را ​​برای پرتاب در اوایل سال 2021 آماده کردند. تیم ناسا تحویل داده شده محموله پرواز به Northrop Grumman برای ادغام در آزمایش آزمایش فضایی نیروی هوایی ایالات متحده ماهواره 6 (STPSat-6) و آزمایش نهایی. ناسا یک اپتیکال جدید نصب کرد ایستگاه زمینی در Haleakala ، هاوایی – یکی از دو مکانی که داده های مأموریت را دریافت می کند.
  • ناسا انتخاب شد 14 شرکت آمریکایی به عنوان شریک توسعه طیف وسیعی از فناوری های “نقطه اوج” که به ایجاد راهی برای فعالیت های پایدار در ماه کمک می کند.
  • مأموریت تزریق پیشرانه سبز پس از بیش از یک سال در فضا پیچیده شد و ثابت کرد که یک سیستم پیشرانه جدید و سوخت فضاپیمای کم سمی گزینه های مناسب برای ماموریت های آینده است.
  • ناسا به صدها مشاغل کوچک ایالات متحده قراردادهایی را برای پیشبرد هوانوردی و توانایی های فضایی اعطا کرد هفت جوایز جدید بودجه پیگیری شده برای تسریع در توسعه فن آوری های ماه.
  • این آژانس 17 شرکت آمریکایی را برای 20 مشارکت انتخاب کرد تا فن آوری های فضایی را برای صنعت و ماه توسعه دهد.
  • بیش از 4500 کاربر خارج از آژانس برنامه های نرم افزاری توسعه یافته ناسا را ​​بارگیری کردند تا از آنها برای تجارت و اهداف دیگر استفاده کنند ، سالانه بیشترین توافق نامه های صدور مجوز در تاریخ آژانس.
  • همکاری با شرکت فناوری ساخت ICON در زمینه تحقیقات اولیه و توسعه سیستم چاپ سه بعدی مبتنی بر فضا آغاز شد.
  • برنامه فرصت های پرواز را انتخاب کرد 31 فناوری برای آزمایش بر روی سیستم عامل های suborbital ، از جمله اولین انتخاب آن از a محموله مورد نظر محقق.
  • ناسا افزود نمایش فناوری به مأموریت On-Orbit Servicing ، Manufacturing و Assembly 1 (سابقاً Restore-L). محموله به صورت رباتیک یک آنتن ارتباطی را جمع می کند و یک پرتو فضاپیما را تولید می کند.
  • ناسا ساعت اتمی فضای عمیق تبدیل به یکی از ثابت ترین ساعت ها برای پرواز در فضا شد ، و آژانس ماموریت را از طریق آن گسترش داد آگوست 2021.
  • در اوایل کار محققان ناسا یک فضا را بالغ کردند فناوری بازیافت که می تواند مأموریت های اکتشافی انسان در فضای عمیق را از طریق آزمایش پرواز میکرو گرانش تقویت کند.
  • اداره مأموریت فناوری فضایی تاسیس کرد کنسرسیوم نوآوری سطح قمری، گردهم آوردن افرادی از بیش از 280 سازمان دانشگاهی ، تجاری ، غیرانتفاعی و دولتی برای کمک به شکل گیری فناوری های مورد نیاز برای کشف سطح ماه به روش های جدید.

زمین
در سال 2020 ، ناسا همچنان از چشم انداز جهانی خود برای دیدن زمین از فضا برای بهبود زندگی و ایجاد انقلابی در درک چگونگی تغییر سیاره استفاده کرد.

• پرتاب موفقیت آمیز Sentinel-6 مایکل فریلیچ ماهواره ، یک مأموریت اروپایی و آمریکایی برای پیشبرد بیش از 30 سال اندازه گیری مداوم سطح دریا در سراسر جهان ، یک سال دیگر از ابتکارات و اکتشافات را محدود کرد زیرا ناسا نحوه اتصال سیستم های زمین به یکدیگر و ما را بررسی می کند.
  • ناسا داشبورد آنلاین با کاربری آسان ایجاد کرده و تغییرات محیطی را در طی همه گیر COVID-19 ردیابی می کند. این آژانس همچنین با ESA و JAXA در داشبورد Earth Observing سه آژانس همکاری می کند ، که داده های تکمیلی مربوط به تغییرات محیطی مربوط به همه گیری را در خود جای داده است.
  • خطرات طبیعی – از جمله طوفان ، سیل ، امواج گرما ، آتش سوزی ، رانش زمین و حتی طوفان های گرد و غبار – در طول سال 2020 ایالات متحده و سایر نقاط جهان را تحت تأثیر قرار داده است. مشاهدات ماهواره ای و هوایی ناسا به پیش بینی و پیگیری وقایع و شدت آنها کمک می کند ، داده های مهم را برای اولین بار ارسال می کند پاسخ دهندگان و خدمات امدادی ، و کمک به تلاش های پس از آن.
  • ناسا یک سکوی آنلاین به نام OpenET راه اندازی کرد تا به مدیران آب اندازه گیری روزانه تبخیر و تعرق را بدهد ، فرایندی که از طریق آن آب از خاک و گیاهان به جو منتقل می شود. NeMO-Net ، یک برنامه جدید تلفن همراه ، با استفاده از ورودی مرجانی توسط کاربران ، رایانه ها را آموزش می دهد تا تصاویر مرجان های جمع آوری شده توسط هواپیماها و هواپیماهای بدون سرنشین را با استفاده از دوربین های مخصوص لنزهای سیال ، شناسایی کند.
  • اندازه گیری های مداوم علوم زمین از تغییرات آب و هوایی ، از یخ دریا به سطح ازن ، با اعلام ابزار Libera ، ابزاری جدید مبتنی بر فضا برای اندازه گیری تعادل تابش خورشید جذب شده و منتشر شده از جو زمین ، مجدداً پیشرفت کرد.
  • یک مدل سه بعدی ، با وضوح بالا از غلظت های متان ، از مجموعه داده های متعددی از موجودی های انتشارات زمینی و فضایی استفاده می کند ، ابزاری جدید برای درک متان ، دومین گاز گلخانه ای با نفوذ ، که مسئول 30-20 درصد از کره زمین است ، فراهم می کند. افزایش دما

نامزدی STEM
ناسا دانش آموزان را از طریق یادگیری مجازی و چالش ها در پاسخ به همه گیری جهانی COVID-19 درگیر کرد.

• از ماه مارس ، NASA STEM @ Home 1.3 میلیون بازدید به عنوان منبع جمع آوری شده برای کودکان و خانواده ها برای شرکت در فعالیت های سرگرم کننده STEM که به راحتی در خانه انجام می شود در حالی که درک خود را از کار و ماموریت های آژانس انجام می دهند ، دریافت کرده است.
  • آژانس تقریباً جایزه می دهد 2.4 میلیون دلار در تأمین بودجه به شش دانشگاه به عنوان بخشی از برنامه چالش های دانشجویی آرتمیس که تقریباً امسال انتقال یافت. ناسا ، Student Launch و Human Exploration Rover Challenge از داده ها ، امتیازات و گزارش هایی که قبلاً در طول سال مسابقه جمع آوری شده بودند ، برای اعطای جایزه به تیم ها بر اساس کارهایی که قبلاً انجام شده اند ، استفاده کرد.
  • چالش ناسا SUITS برای باقی مانده مسابقات 2020 به یک رقابت کاملاً مجازی منتقل شد و به تیم ها امکان می دهد طرح های خود را به صورت مجازی ارائه دهند. SUITS تنها مسابقه مجازی را برای سال 2021 ادامه خواهد داد.
  • تیم های Micro-g NExT از راه دور غواصان را برای آزمایش طرح های سال 2020 خود در آزمایشگاه شناوری خنثی راهنمایی کردند. غواصان آزمایش هایی را از ابزارهای ساخته شده توسط دانش آموزان انجام دادند که بر نیازهای مأموریت های آرتمیس در سطح ماه متمرکز بود.
  • ناسا 2011 دوره کارآموزی را انجام داد و کارآموزان جدید را در جامعه ناسا غرق کرد از طریق 20 رویداد مجازی در مقیاس بزرگ با کارشناسان و رهبران موضوعی ناسا و اولین downlink مجازی با فضانورد کریس کسیدی.

مشارکت عمومی
الهام بخش برنامه تعامل عمومی ناسا است. از آنجا که همه گیری ها رویدادهای حضوری در سراسر جهان را محدود می کرد ، رویدادهای مجازی و سیستم عامل های دیجیتالی ناسا فرصت های جدیدی را برای ارتباط مردم در سراسر جهان با محتوای آژانس فراهم کرد.

• ناسا در حال حاضر در سال 2020 بیش از 240 میلیون دنبال کننده رسانه اجتماعی دارد – 15 درصد بیشتر از 207 میلیون نفر در سال 2019.
  • میزان اشتراک در پست های رسانه های اجتماعی در سراسر آژانس با 12.7 میلیون نفر در سال 2020 49 درصد افزایش یافته است ، در حالی که 8.5 میلیون در سال 2019 بوده است.
  • حساب های برجسته توییتر و اینستاگرام امسال به بیشترین آژانس های دولتی در هر سیستم اجتماعی مربوطه تبدیل شدند. پرچمدار توییتر اکنون بیش از 42 میلیون فالوور دارد ، در حالی که پرچمدار اینستاگرام 61 میلیون فالوئر دارد. خبرنامه ایمیل آژانس از ابتدای سال 2020 میلادی 1.1 میلیون مشترک به دست آورده است. بیشترین رشد در این دوره رخ داده است 30 جولای، با 140،000 مشترک جدید تا حدی به دلیل علاقه به محتوای راه اندازی Mars 2020 Perseverance و محبوبیت بین المللی در طول پخش پرتاب است.
  • بیش از 10.5 میلیون بیننده پخش مستقیم پرتاب SpaceX Demo-2 ناسا را ​​تماشا کردند ، همچنین 1.7 میلیون بیننده اوج تماشاگر پخش مستقیم Splashdown Demo-2 بودند. جستجوی Google در Demo-2 منجر به بیش از 1.7 میلیون بازدید و 570،000 کلیک بر روی محتوای ناسا شد.
  • این آژانس حضور خود را در سرویس اشتراک ویدیوی Daily Motion ، تتا تی وی برقرار کرد. فیلترهای واقعیت افزوده با مضمون رویداد را برای رویدادهای با مشخصات بالا منتشر کرد. و اولین آژانس دولتی فدرال شد که از LinkedIn به صورت زنده استفاده کرد.
  • ناسا امسال 12 جایزه را در جوایز وبی 2020 دریافت کرد ، که یک رکورد برای آژانس است و در چهار دسته برنده پیشنهادهای مختلف دیجیتالی آژانس در وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی و برنامه ها در برنامه های گسترده آن ، یک رکورد است.

این آژانس با شروع سال میزبان رویدادهای حضوری بود ، از جمله 10 ژانویه مراسم فارغ التحصیلی در مرکز فضایی جانسون برای کلاس جدید فضانوردان. به دنبال محوری برای تعاملات مجازی در ماه مارس ، آژانس میزبان 66 رویداد پخش زنده در پرچمدار YouTube ناسا به همراه چندین رویداد دیگر بود:

• ناسا با تقریباً 30،000 بازدید از نمایشگاه مجازی قابل توجهی در کنگره بین المللی نجوم حضور داشت.
  • حضور ناسا در SciFest ، مجازی ایالات متحده آمریکا جشنواره علوم و مهندسی ، شامل 9 نمایشگاه مجزا و چندین سخنران بود.
  • این آژانس در زمینه توسعه سایر نمایشگاه های موزه پیشرفت چشمگیری داشته و در حال برنامه ریزی برای توسعه یک نمایشگاه مسافرتی زنان و فضا با خدمات نمایشگاه سفر سفر موسسه اسمیتسونیان و موزه ملی هوا و فضا است.
  • ناسا همچنین در زمینه توسعه نمایشگاه دوبی با اعطای وام چندین اثر از جمله نمونه های قمری و مریخی با وزارت امور خارجه یک شریک فعال است.
  • ناسا روز بزرگداشت سالانه خود را در ژانویه برگزار کرد ، از جمله مراسمی در قبرستان ملی آرلینگتون با حضور اعضای خانواده فضانوردان افتاده ما.
  • برنامه ماه تاریخ سیاه این آژانس ، Trailblazers – The Story of a Tuskegee Airman ، شامل سرتیپ افتخاری بود چارلز مک گی

با محدودیت COVID-19 که فعالیت های حضوری را برای رویدادهای آژانس محدود می کند ، ناسا با موفقیت به یک مدل ایمن و ترکیبی از عملیات حضوری و مهمان مجازی برای پرتاب متمرکز شد. تلاش های عملیات مهمان مجازی 204،603 شرکت کننده از راه دور را تا اوایل دسامبر ثبت کرده است.

• رویدادهای مهم شامل ماموریت SpaceX Demo-2 ناسا بود که شامل میزبانی رئیس و معاون رئیس جمهور بود ایالات متحده و سایر مقامات ارشد. فعالیت های پرتاب SpaceX Crew-1 ناسا شامل معاون رئیس جمهور و مقامات ارشد وزارت دفاع بود.

همکاری های جدید و مداوم نشان دهنده افزایش علاقه تجاری در سال جاری به ماموریت ها و محتوای ناسا است. برخی موارد برجسته عبارتند از:

• پشتیبانی از فضای تجاری با زنگ نمادین زنگ باز Nasdaq از ایستگاه فضایی بین المللی. فضانوردان کریس کسیدی، داگلاس هرلی، و رابرت بهنکن زنگ کاپیتان را در ایستگاه فضایی به صدا درآورد تا در بازارهای نزدک به صدا درآید 2 ژوئن. ویدئو از ایستگاه فضایی بر روی صفحه Times Square NASDAQ قرار گرفت.
  • نمایش پوستر 50 سالگی ناسا در روز زمین در میدان تایمز.
  • همکاری با LEGO در چالش ساخت سالگرد 50th Day Earth. این رویداد با بیش از 1500 ساخت و ساز ایجاد شده توسط کاربر ، جذاب ترین چالش ساخت LEGO در سال بود که چندین حساب رسانه اجتماعی ناسا به آن پیوستند.
  • بزرگداشت بیستمین سالگرد ایستگاه فضایی از طریق همکاری با Google در یک ویژگی ویژه سالگرد ایستگاه فضایی در بستر فرهنگ و فرهنگ Google.
  • ادامه همکاری ما با بادام زمینی در یک برنامه درسی جدید با مضمون ایستگاه فضایی و اتصال بادام زمینی با برنامه Storytime ، که منجر به خواندن کسیدی “شلیک برای ماه ، اسنوپی” از فضا در ماه اکتبر شد.
  • تقویت نقاط عطف ناسا و کمپین های رسانه های اجتماعی مانند #NASAMoonKit با مشارکت اسنوپی ، LEGO ، دختر پیشاهنگی ، MoonPie ، تیم فوتبال نیواورلئان مقدس ، Conservation International ، شخصیت های Sesame Street Elmo و Grover و دیگران.

تماشای امسال @ NASA ، در:

برای اطلاعات بیشتر در مورد ماموریت ها ، تحقیقات و اکتشافات ناسا ، به این آدرس مراجعه کنید: