ظرفیت ، تولید وجه نقد و نقدینگی

سائو پائولو، 8 ژانویه 2021 / PRNewswire / – GOL Linhas Aéreas Inteligentes S.A. (NYSE: GOL and B3: GOLL4) ، (“GOL” یا “Company”)، مال برزیل امروز بزرگترین شرکت هواپیمایی است بروزرسانی سرمایه گذار برای ماه دسامبر سال 2020. تمام اطلاعات در Reais برزیل (R $) ارائه می شوند. اطلاعات زیر است مقدماتی و حسابرسی نشده.

از زمان آخرین به روز رسانی ماهانه در 7 دسامبر 2020، GOL ظرفیت خود را به طور متوسط ​​به 476 پرواز در روز افزایش داد که 29 درصد افزایش نسبت به 369 پرواز روزانه در ماه نوامبر است. در روزهای اوج ، شرکت تقریباً 610 پرواز روزانه در ماه دسامبر انجام داد تا پاسخگوی افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی باشد. در این ماه ، GOL به رکورد جدیدی از مسافران جابجا شده از ابتدای شیوع همه گیر با بیش از 89،000 مشتری در یک روز خدمات رسیده است. درآمد ناخالص تلفیقی GOL برای ماه بود 852 میلیون دلار R و میانگین ضریب بار 81.0٪ بود ، که نسبت به ماههای گذشته بسیار سازگار است.

با ادامه روند خود برای حفظ نقدینگی ، شرکت برای دومین ماه متوالی وجه نقد خالص (“درآمد”) تولید کرد 6 میلیون دلار R/ روز در دسامبر. این در مقایسه با پیش بینی مصرف خالص نقدی GOL از یک پیشرفت قابل توجه است 3 میلیون دلار R/ روز برای این دوره

پائولو کاکینف ، مدیر عامل شرکت گفت: “در این سال فوق العاده چالش برانگیز برای شرکت های هواپیمایی ، ما افتخار می کنیم که GOL در مدیریت ترازنامه ، شبکه ، قیمت گذاری و ظرفیت خود عالی عمل کرده است.” “با تشکر از تیم وفادار عقاب ها ، مدیریت و سهامداران ، این شرکت به طور مداوم رهبری خود را در بخش هواپیمایی تأیید می کند که توسط توانایی ما در انطباق سریع و نوآوری در برابر مشکلات اثبات می شود. همانطور که به آینده نگاه می کنیم ، ما این را باور نداریم رویکرد انعطاف پذیر همان چیزی است که GOL را برای دستیابی به رشد و موفقیت حتی بیشتر در سال 2021 سوق خواهد داد. “

در طول 4Q20 ، در مقایسه با 3Q20 ، 46٪ در جستجو برای بلیط هواپیما GOL افزایش یافته است. در تاریخ های مشخص این معیار بالاتر از همان روز در سال 2019 بود ، که نشانه مهمی از بازگشت اعتماد مصرف کننده است. به دلیل این علاقه بیشتر ، شرکت در مقایسه با 3Q20 با تمرکز مستمر بر بهبود کیفیت کرایه ، در 24 ماهه افزایش فروش در همه کانال ها را ثبت کرده است.

شبکه فصل بالا ، در حال کار بین 18 دسامبر 2020 و 31 ژانویه 2021، به طور متوسط ​​558 پرواز روزانه برای تأمین تقاضای مشتریانی که مایل به پرواز برای تعطیلات و تعطیلات تابستانی هستند ، ارائه می دهد. در این دوره ، GOL همچنان یکی از بزرگترین محرکهای رشد را پیاده سازی می کند: اتصال. مسیرهای جدید در سائو پائولو (GRU و CGH) ، برازیلیا (BSB) ، ریودوژانیرو (GIG و SDU) ، فورتالزا (برای) و سالوادور (SSA) اجزای مهم رشد شبکه هستند و توانایی جذب تقاضا در سراسر کشور را از طریق مراکز توزیع شده در سراسر کشور به ارمغان می آورند. در دسامبر ، GOL جریکواکوارا (ایالت Ceará) را اضافه کرد ، کالداس نواس (ایالت Goiás) و کابو فریو (ریودوژانیرو ایالت) به مقصد پرواز خود ، به این معنی که اکنون 100٪ پایگاههای شبکه داخلی خود را اداره می کند.

کاکینف افزود: “ما با بازگرداندن همه پایگاه های داخلی خود به یک مرحله مهم رسیده ایم. این به ما کمک می کند تا با ارائه جامع ترین شبکه به مسافران خود ، هدف خود را” اول برای همه “قرار دهیم. برزیل همانطور که تقاضا برای سفر هوایی برمی گردد. “

ابتدا پرواز MAX دوباره

در ماه دسامبر ، GOL اولین شرکت هواپیمایی در جهان بود که مجدداً بوئینگ 737 MAX را به پرواز درآورد. پرواز تاریخی در 9 دسامبر 2020، عزیمت از Guarulhos (GRU) به مقصد پورتو آلگره (POA) ، با حداکثر ضریب بار از آن زمان ، این شرکت با انتقال 100000 مشتری در ماه دسامبر ، به ادغام مجدد هفت هواپیمای MAX خود در ناوگان عملیاتی خود ادامه داده است.

کاکینف نتیجه گیری کرد: “ما خلبانان خود را آموزش داده و پروازهای فنی را برای بازگشت هواپیمای MAX انجام داده ایم و اطمینان داریم که یکی از ایمن ترین و کارآمدترین هواپیماها در جهان است. MAX یک تقویت مهم برای ناوگان ما برای این فصل بالا ، ما را قادر می سازد تا به طور موثرتری شبکه خود را مدیریت کنیم و در عین حال از مزایای بهره وری سوخت 15٪ آن در NG و مسافت پرواز طولانی تر بهره مند شویم. “

بازگشت MAX GOL را قادر می سازد تا از هواپیما استفاده مجدد کرده و شبکه خود را که عمدتا در آن متمرکز شده است ، گسترش دهد برزیل. علاوه بر این ، GOL همچنان به اقدامات برای تقویت ترازنامه و افزایش سودآوری خود ، كاتالیزور اصلی كاهش هزینه واحد در سالهای آینده خواهد بود.

نقدینگی موجود برای بازیابی

GOL ماه را تقریباً به پایان رساند 2.5 میلیارد دلار R در نقدینگی کل با احتساب مبالغ قابل تأمین سپرده ها و دارایی های بدون بار ، منابع بالقوه نقدینگی شرکت بیش از حد است 5 میلیارد دلار R. در حین دسامبر 2020، GOL بدهی کوتاه مدت خود را در کل کاهش داد 790 میلیون دلار R. متوسط ​​سررسید بدهی بلند مدت شرکت ، به استثنای اجاره هواپیما و اسکناس های دائمی ، تقریباً سه سال است.

بر اساس مفروضات محافظه کارانه و با افزایش حجم عملیاتی و فروش ، GOL تعادل عملکرد جریان نقدی خود را بهبود بخشیده است. این شرکت تخمین می زند که نقدینگی کافی برای تأمین سرمایه در گردش ، هزینه ها و خدمات بدهی خود در این مرحله رشد داشته باشد. برای سه ماهه اول سال 2021 ، شرکت مصرف خالص نقدی را تخمین زده است 2 میلیون دلار/ روز

“ما به تمام تعهدات مالی مربوطه که در جریان نقدینگی ما پیش بینی شده پرداخته ایم و با ارائه دهندگان اصلی سرمایه در گردش مشارکت خوبی داریم. مدیریت مالی از ابتدای این همه گیری نشان دهنده تعهد و تمرکز GOL بر داشتن یک ساختار سرمایه سالم است. ، به حداقل رساندن هزینه سرمایه ما و تقویت ترازنامه از طریق بهبودی مستمر ، “افزود ریچارد لارک، مدیر مالی

در ماه دسامبر ، شرکت یادداشت های ارشد امن را به علت 2026 ، از طریق شرکت تابعه GOL Finance ، به مبلغ اصلی صادر کرد 200 میلیون دلار آمریکا (1.0 میلیارد دلار پوند) ، با 8.00٪ p.a. نرخ بهره ، تضمین شده توسط دارایی های خاص شرکت ارزیابی شده در 4.5 4.5 میلیارد دلار پوند و توسط GOL و GOL Linhas Aéreas S.A. (GLA) تضمین شده است. این جایگزینی اولین صدور برنامه جدید بدهی وثیقه ای است که به منظور ایجاد انعطاف پذیری برای شرکت در افزایش فرصت اضافی بدهی pari passu اضافی در مقابل همان وثیقه طراحی شده و ساختار سرمایه شرکت را متنوع تر می کند. یادداشت های امن ارشد توسط مودی رتبه B2 / Stable را کسب کردند که یک درجه بالاتر از رتبه بندی شرکت های بزرگ خانواده Moody’s B3 / Stable است.

ریچارد نتیجه گیری کرد: “این برنامه جدید بدهی تضمین شده ، دسترسی GOL به سرمایه را نشان می دهد ، وجود گزینه های جذاب تأمین مالی برای شرکت را برجسته می کند ، برنامه مالی ما را بدون ضمانت تکمیل می کند و انعطاف پذیری مالی GOL را افزایش می دهد.”

تنظیم ساختار ناوگان برای افزایش کارآمد ظرفیت پاسخگویی به تقاضا

برنامه ناوگان این شرکت همیشه شامل انعطاف پذیری برای تنظیم اندازه ناوگان یا به هواپیماهای برگشتی یا تمدید اجاره های هواپیما برای مطابقت با نوسانات تجارت سفرهای هوایی بوده است. این انعطاف پذیری بسیار حیاتی است زیرا GOL اندازه ناوگان خود را از طریق بیماری همه گیر مدیریت می کند. از زمان ابتلا به بیماری همه گیر و تا ژانویه سال 2021 ، GOL ناوگان خود را با 14 هواپیمای اجاره ای بوئینگ 737 کاهش داده و تحویل بوئینگ 737 MAX 2020-2022 خود را با 34 هواپیما کاهش داده است.

این شرکت به پایان رسید دسامبر 2020 با ناوگان کل 127 فروند B737 که هفت فروند از آنها مدل B737-MAX است. با 95 هواپیما در شبکه خود ، پروازهای روزانه 29٪ افزایش یافته است نوامبر 2020 و معادل 60٪ مدت مشابه سال گذشته بود. در طول ماه ، GOL فرکانسهای خود را در مراکز خود در سائو پائولو افزایش داد ، ریودوژانیرو، فورتالزا، سالوادور و برازیلیا. شبکه فعلی حتی با مقصد بیشتر و اتصالات سریعتر ، حتی در مقایسه با ابتدای سال ارتباطات حتی بالاتر است. در نتیجه ، شرکت برای رشد در بازارهای عمده و منطقه ای قرار دارد.

افزایش مزیت GOL

تطابق ظرفیت با تقاضا همیشه یک مزیت رقابتی در مدیریت ناوگان شرکت بوده و به GOL اجازه می دهد انعطاف پذیری قابل توجهی را برای پاسخگویی به روند تقاضای غالب حفظ کند. دسامبر سال 2020 روند بهبود تقاضا را نشان داد نوامبر 2020 GOL انتظار دارد 1Q21 را تقریباً در 70٪ سطح ظرفیت و تقاضا همانطور که در پایان 1Q20 داشت ، با ضریب بار متوسط ​​ثابت و سودآور ، بالاتر از 80٪ ، خاتمه دهد.

که در ژانویه 2021، GOL ظرفیت خود را به تقریباً 550 پرواز در روز و تقریباً 620 پرواز روزانه در روزهای اوج افزایش می دهد و فعالیت های شرکت را بیش از 65٪ برنامه پروازهای داخلی در ژانویه 2020. در این ماه جاری ، GOL 92 هواپیما را در شبکه خود اداره خواهد کرد.

قراردادهای هواپیمایی این شرکت برای تأمین تقاضای بهبودی تقاضا در سال 2021 تنظیم شده و همچنین کاهش م inثر هزینه های عملیاتی واحد GOL را فراهم می کند. بعلاوه ، این شرکت با تبدیل بخشی از پرداخت های اجاره ماهانه خود به توان متغیر به ساعت ، هزینه های ثابت خود را کاهش داده است.

برای 4Q20 ، GOL انتظار دارد هزینه های پرسنل را تا 40٪ از سطح قبل از همه گیری کاهش دهد. شرکت با تبدیل بخش قابل توجهی از هزینه های ثابت حقوق و دستمزد و ناوگان به هزینه های متغیر ، از موقعیت خوبی برخوردار است تا رهبری هزینه واحد خود را گسترش دهد.

“مدل عملیاتی ناوگان تک نوع ما ، ساختار هزینه متغیر و موقعیت غالب در مال برزیل مراکز ترافیکی با تراکم بالا ما را قادر می سازد تا مسیرها را برای تأمین تقاضا به سرعت اضافه کنیم ، ضمن حفظ انضباط در ظرفیت و سودآوری ، ” سلسو فرر، معاون رئیس جمهور

این عملکردهای ذینفعان GOL که در طول این بحران جهانی از شرکت پشتیبانی کرده اند ، این مزیت های رقابتی را بیشتر نشان می دهیم. مدیریت GOL به طور کامل از تعهدات خود در بازارهای جهانی سرمایه احترام می گذارد و این شرکت تنها شرکت هواپیمایی در این کشور است آمریکای لاتین GOL انتظار دارد که این اقدامات در تعریف شرکت ادامه داشته باشد ، و این بر ادامه حمایت و اعتماد سهامداران و شرکای خود برای سرمایه گذاری در بهبود بازار برزیل حساب می کند.

پیشنهادی برای ترکیب GLA و لبخندها

GOL و GLA با داشتن دید بیشتر در مورد آنچه برای مدیریت کارآمد مشاغل GOL و موقعیت گروه GOL برای پاسخگویی به یک فضای عملیاتی که به طور فزاینده ای رقابتی است ، مورد نیاز است ، پیشنهاد جدیدی را برای ترکیب دو شرکت تابعه عملیاتی GOL به هیئت مدیره Smiles ارائه دادند. ، GLA ، بزرگترین شرکت هواپیمایی داخلی در برزیل، و لبخند ، برنامه وفاداری و مسافت پیموده شده. این شرکت معتقد است معامله پیشنهادی یک نقطه عطف مهم برای به حداکثر رساندن ارزش آینده سهامداران GOL و Smiles است. سازماندهی مجدد شرکت پیشنهاد شده ، در صورت لزوم ، برای تصویب به سهامداران GOL و Smiles ارسال خواهد شد.

پائولو کاکینف اظهار داشت: “ما معتقدیم که این سازماندهی مجدد رقابت مداوم شرکت هواپیمایی و برنامه وفاداری را تضمین می کند ، حکومت را ساده می کند ، ساختار سرمایه ترکیبی را تقویت می کند ، و هزینه های عملیاتی ، اداری و مالی را کاهش می دهد ، که همچنین باعث کاهش ناکارآمدی های مالیاتی ، حداکثر ارزش برای تمام سهامداران گروه GOL. “

به از سرگیری سفر اعتماد کنید

در طول سال 2020 ، این شرکت بالاترین امتیاز را در پورتال Consumidor.gov.br کسب کرده و در شاخص راه حل ، شاخص رضایت و میانگین زمان پاسخگویی پیشرو بوده است.

“از طریق ارزش خدمات و ایمنی ، مشتریان ما در پرواز اطمینان دارند. ما در همه جبهه ها کار می کنیم ، از جمله فروش بلیط ، خدمات مشتری ، سوار شدن به هواپیما ، تجربه در پرواز و خدمات پیاده سازی ، تا اطمینان حاصل شود که مسافران ما با کل تجربه پرواز. ما معتقدیم مشتریان خواهان پرواز با خطوط هوایی هستند که بیشترین اطمینان را از نظر سرویس و ایمنی دارند ، چه در طول بیماری همه گیر و چه پس از آن. ” ادواردو برناردس، معاون فروش و بازاریابی.

معیارهای کلیدی – دسامبر 2020 (مقدماتی و حسابرسی نشده)

نقدینگی

دسامبر / 2020

∆ نوامبر / 2020

نقدینگی کل

سپرده ها

دارایی های بدون سنگین

2.5 میلیارد دلار R

2.1 میلیارد دلار R

1.3 میلیارد دلار R

+ 3٪

-3٪

خالص نقدی تولید شده است

دسامبر / 2020

∆ نوامبر / 2020

ورودی های نقدی

خروج وجه نقد¹

وجه نقد خالص (“کسب”)

59 دلار RM در روز

R $ (53) میلی متر در روز

6 دلار RM در روز

+ 96٪

+ 95٪

+ 101٪

ناوگان

دسامبر / 2020

∆ نوامبر / 2020

معدل کل)

هواپیمای عملیاتی (متوسط)

پروازها در روز (به طور متوسط)

مقصد شبکه – Total²

127

95

476 (60٪ از 2019)

63 (84٪ از 2019)

0

0

+ 29٪

نتایج عملیاتی

دسامبر / 2020

∆ نوامبر / 2020

صندلی – داخلی و کل (000)

ASK – داخلی و کل (میلیون)

ضریب بار – داخلی و کل

درآمد ناخالص تلفیقی (R $ MM)

2591

3،123

81.0٪

852

+ 33٪

+ 38٪

-3.5 p.p.

+ 52٪

  1. از جمله پرداخت کامل هزینه های مالی ؛
  2. مقصد های اشتراک کد و بین خطی را شامل نمی شود.

تفسیر 4Q20

  • GOL انتظار دارد از دست دادن هر سهم (EPS) و ضرر هر سهم سپرده گذار آمریکایی (EPADS) با قیمت 4Q20 تقریباً 1.75 $ R1 و 0.65 دلار آمریکا1، به ترتیب.
  • EBITDA2 پیش بینی می شود حاشیه سه ماهه چهارم به استثنای هزینه های غیر عملیاتی و غیر تکراری 30 تا 32 درصد باشد که نسبت به سه ماهه منتهی به دسامبر 2019 کاهش دارد (39 درصد2)
  • انتظار می رود درآمد واحد مسافر (PRASK) برای 4Q20 تقریباً 15٪ کمتر از سال گذشته باشد. GOL انتظار دارد درآمد واحد (RASK) 13 درصد کمتر از 4Q19 باشد.
  • انتظار می رود هزینه های واحد غیر سوخت (CASK سوخت قبلی) برای 4Q20 به استثنای هزینه های غیر عملیاتی و غیر تکراری تقریباً 7٪ افزایش یابد4 در مقایسه با 4Q19 سوخت قبلی CASK گزارش شده است ، اساساً به دلیل کاهش 42 درصدی ASK و 32٪ کاهش ارزش واقعی برزیل در مقابل دلار آمریکا. انتظار می رود هزینه های واحد سوخت (سوخت CASK) تقریباً 12٪ نسبت به سال کاهش یابد ، که این کاهش 17 درصدی قیمت متوسط ​​سوخت را تحت تأثیر قرار می دهد و با استهلاک BRL در برابر USD تا حدی جبران می شود.
  • اهرم مالی GOL ، همانطور که با بدهی خالص اندازه گیری می شود3/ نسبت LTM EBITDA ، در پایان سه ماهه دسامبر 2020 تقریبا 5 برابر بود. شرکت در این سه ماهه تقریباً 1.1 میلیارد دلار کل بدهی را استهلاک کرد و نقدینگی کل نیز 2.5 میلیارد دلار استرالیا بود که متشکل از 1.8 میلیارد دلار وجه نقد و سرمایه گذاری و 0.7 میلیارد دلار RR از مطالبات قابل دریافت است. منابع نقدینگی GOL با احتساب مبالغ قابل تأمین سپرده ها و دارایی های بدون سنگین بیش از 5 میلیارد دلار استرالیا است.

پیش بینی های مقدماتی و حسابرسی نشده

حاشیه EBITDA2

حاشیه EBIT4

درآمد دیگر (بار ، وفاداری ، سایر موارد)

متوسط ​​قیمت سوخت در هر لیتر

نرخ متوسط ​​ارز

درآمد واحد مسافر (PRASK)

عامل CASK سوخت قبلی4

تقاضای داخلی – RPK

ظرفیت داخلی – بپرسید

ظرفیت داخلی – صندلی ها

تقاضای کل – RPK

ظرفیت کل – بپرسید

ظرفیت کل – صندلی ها

4Q20

30٪ – 32٪

18٪ – 20٪

8٪ از درآمد

2.31 دلار R – 2.37 دلار R

5.44 دلار R

4Q20 در مقابل 4Q19

پایین 15 ~

7 ~ افزایش

پایین 35 ~

پایین 34 ~

پایین 43 ~

پایین 42 ~

پایین 42 ~

پایین 46 ~

  1. به استثنای سود و زیان ارز و یادداشت های ارشد قابل مبادله.
  2. به استثنای هزینه های غیر عملیاتی و استهلاک مربوط به بیکاری ناوگان تقریباً 530 میلیون دلار R در 4Q20 و هزینه های غیر تکراری تقریباً 310 میلیون دلار R در 4Q19.
  3. به استثنای یادداشتهای دائمی و یادداشتهای ارشد قابل مبادله.
  4. بدون احتساب استهلاک و هزینه های غیر عملیاتی تقریباً 530 میلیون دلار R در 4Q20 و هزینه های غیر تکراری تقریباً 310 میلیون دلار R در 4Q19.

روابط سرمایه گذار
[email protected]
www.voegol.com.br/ir
+55 (11) 2128-4700

روابط رسانه ای
بکی نای، Montieth & Company
[email protected]

درباره GOL Linhas Aéreas Inteligentes S.A.

GOL سالانه به بیش از 36 میلیون مسافر خدمات ارائه می دهد. با مال برزیل بزرگترین شبکه ، GOL روزانه بیش از 750 پرواز به بیش از 100 مقصد را به مشتریان خود ارائه می دهد برزیل و در آمریکای جنوبی، کارائیب و ایالات متحده. GOLLOGحمل و نقل کالا و تجارت لجستیک به بیش از 3400 شهرداری برزیل و بیش از 200 مقصد بین المللی در 95 کشور خدمات ارائه می دهد. لبخندها به بیش از 16 میلیون مشتری ثبت شده اجازه می دهد تا مایل ها را جمع آوری کرده و بلیط های بیش از 700 مقصد را در سراسر جهان در شبکه شریک GOL خریداری کنند. دفتر مرکزی GOL در سائو پائولو مستقر است ، تیمی تقریباً 15000 نفره از متخصصان هواپیمایی بسیار ماهر را دارد و ناوگان متشکل از 127 هواپیمای بوئینگ 737 را با تحویل مال برزیل عملکرد به موقع و سابقه ایمنی 19 ساله در صنعت. GOL میلیاردها ریال در امکانات ، محصولات و خدمات و فناوری سرمایه گذاری کرده است تا تجربه مشتری را در هوا و زمین افزایش دهد. سهام GOL در NYSE (GOL) و B3 (GOLL4) معامله می شود. برای اطلاعات بیشتر ، به سایت www.voegol.com.br/ir مراجعه کنید.

سلب مسئولیت

اطلاعات مندرج در این اطلاعیه مطبوعاتی تحت هیچگونه ممیزی یا بازبینی مستقلی قرار نگرفته است و شامل بیانیه ها ، برآوردها و پیش بینی های “آینده نگر” است که مربوط به رویدادهای آینده است ، که به دلیل ماهیت آنها ، در معرض خطرات و عدم قطعیت های قابل توجه است. کلیه اظهارات غیر از اظهارات واقعیت تاریخی موجود در این بیانیه مطبوعاتی شامل ، بدون محدودیت ، اظهارات مربوط به وضعیت مالی آینده GOL و نتایج عملیات ، استراتژی ، برنامه ها ، اهداف ، اهداف و اهداف ، تحولات آینده در بازارهایی که GOL فعالیت می کند یا است به دنبال فعالیت ، و هر عبارتی که قبل از آن ، به دنبال آن یا شامل کلمات “باور” ، “انتظار” ، “هدف” ، “قصد” ، “اراده” ، “ممکن است” ، “پروژه” ، “برآورد” ، ” پیش بینی “،” پیش بینی “،” جستجو “،” باید “یا کلمات یا اصطلاحات مشابه ، عبارات آینده نگر هستند. وقایع آینده اشاره شده در این بیانیه های آینده نگر شامل خطرات شناخته شده و ناشناخته ، عدم قطعیت ، شرایط غیرمترقبه و سایر عوامل است ، که بسیاری از آنها خارج از کنترل GOL هستند ، که ممکن است باعث شود نتایج واقعی ، عملکرد یا رویدادها از آنچه بیان شده یا ضمنی است متفاوت باشد این اظهارات این اظهارات آینده نگرانه بر اساس پیش فرض های زیادی در مورد استراتژی های تجاری GOL در حال حاضر و آینده و محیطی است که GOL در آینده در آن فعالیت خواهد کرد و تضمینی برای عملکرد آینده نیست. چنین اظهارنظرهای آینده نگرانه فقط در تاریخ ارائه آنها صحبت می کنند. هیچ یک از GOL یا هر یک از شرکتهای وابسته ، افسران ، مدیران ، کارمندان و نمایندگان هیچ وظیفه یا تعهدی را در قبال به روزرسانی یا بازنگری اظهارات آینده نگر ، چه در نتیجه اطلاعات جدید ، حوادث آینده یا غیر آن ، به جز در حد مورد نیاز ، انجام نمی دهند. قانون هیچ یک از GOL یا هر یک از شرکتهای وابسته ، افسران ، مدیران ، کارمندان ، مشاوران و نمایندگان حرفه ای ارائه دهنده ، ضمانت یا پیش بینی نمی کنند که نتایج پیش بینی شده توسط چنین اظهارنظرهای آینده نگر محقق خواهد شد ، و این اظهارات آینده نگر در هر مورد ، فقط یکی از سناریوهای ممکن است و نباید به عنوان محتمل ترین یا سناریوی استاندارد مشاهده شود. اگرچه GOL معتقد است که تخمین ها و پیش بینی های موجود در این اظهارات آینده نگر منطقی است ، اما ممکن است از نظر مادی نادرست باشد و نتایج واقعی ممکن است تفاوت اساسی داشته باشد. در نتیجه ، نباید به این جملات آینده نگر اعتماد کنید.

اقدامات غیر GAAP

برای انطباق با رویه صنعت ، GOL اقدامات مالی به اصطلاح غیر GAAP را که تحت IFRS یا GAAP ایالات متحده شناخته نشده اند ، از جمله “بدهی خالص” ، “بدهی خالص تنظیم شده” ، “نقدینگی کل” و “EBITDA” را افشا می کند. مدیریت شرکت معتقد است که افشای اقدامات غیر GAAP در بررسی عملکرد عملیاتی آن و مقایسه عملکرد عملیاتی آن با عملکرد عملیاتی سایر شرکت های همان صنعت و سایر صنایع ، اطلاعات مفیدی را به سرمایه گذاران ، تحلیل گران مالی و مردم ارائه می دهد. . با این حال ، این موارد غیر GAAP معنای استاندارد ندارند و ممکن است مستقیماً با موارد مشابه با عنوان مشابه دیگر شرکتها قابل مقایسه نباشند. سرمایه گذاران بالقوه در تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری نباید به اطلاعاتی که تحت IFRS به عنوان جایگزینی برای اندازه گیری سود یا نقدینگی GAAP شناخته نمی شوند ، اعتماد کنند.

SOURCE GOL Linhas Aéreas Inteligentes S.A.