Jeep® Grand Cherokee کاملاً جدید 2021 در بخش SUV سایز کامل زمین جدید را شکست

تقریباً 30 سال پیش ، Jeep® Grand Cherokee میراث خود را به عنوان جایزه ترین SUV تاریخ آغاز کرد. امروز ، به دنبال چهار نسل پیشگام خودرو ، افتخارات بی شماری از صنعت و تقریباً 7 میلیون فروش جهانی ، برند جیپ همچنان با مدل جدید 2021 جیپ گرند چروکی L به شکستن انتظارات از بخش SUV در اندازه کامل ادامه می دهد.

جدیدترین تکرار طراحی و مهندسی شده است تا ترکیبی بی نظیر از توانایی افسانه ای 4×4 ، تصفیه برتر جاده ، سبک سازی عالی و ساخت داخل و خارج ، و مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته ایمنی و فناوری را ارائه دهد. نتیجه این کار جیپ گرند چروکی L کاملاً جدید 2021 است که برای اولین بار با شش یا هفت صندلی صندلی است.

وی گفت: “وقتی تصمیم گرفتید یک SUV به محبوبیت جیپ گرند چروکی را دوباره تصور کنید ، ساختن میراث تقریباً 30 ساله آن بعنوان یک دستگاه کنترل بیش از حد در هر تصمیمی که گرفته شود مهم است.” کریستین مونیر، رئیس جهانی برند جیپ – FCA. “با هدایت میراث تیم جیپ ، جدید 2021 جیپ گرند چروکی ساخته شده است تا بیش از حد انتظار باشد و آنچه را که هیچ SUV دیگری نمی تواند انجام دهد انجام دهد: ارائه افسانه ای جیپ 4×4 آفرود با قابلیت های عالی در جاده مخلوط شده است. معماری کاملاً جدید و پیچیده در یک طراحی خیره کننده جدید که میراث طراحی جیپ آن را ارج می نهد ، و در عین حال در ردیف سوم گسترش می یابد تا نیازهای روزافزون مشتریان جیپ ما را که برای فضای بیشتر و عملکرد بیشتری درخواست کرده اند برآورده کند. در بخش خود برجسته است و همچنان سطح توانایی ، عملکرد و لوکس بودن را افزایش می دهد و در عین حال زمینه های جدیدی برای قابلیت استفاده و عملکرد را فراهم می کند. “

پیشرفته ترین Jeep Grand Cherokee L 2021 از داخل و خارج طراحی شده است تا توانایی بی بدیل و پویایی رانندگی کاملی را ارائه دهد. سیستم های مشهور 4×4 (Quadra-Trac I ، Quadra-Trac II و Quadra-Drive II) ، سیستم تعلیق بادی Quadra-Lift و سیستم مدیریت کشش Selec-Terrain گرند چروکی L را با قابلیت افسانه ای 4×4 برند Jeep القا می کنند. یک معماری کاملاً جدید و سبک بدنه آیرودینامیکی مجسمه ای برای بهبود عملکرد خودرو ، ایمنی و قابلیت اطمینان ، ضمن کاهش چشمگیر وزن ، سر و صدا ، لرزش و سختی خودرو. Grand Cherokee L برای به حداکثر رساندن ایمنی ، راحتی و راحتی سرنشینان طراحی شده است و یک مشت قدرتمند با ویژگی ها و فن آوری های نسل جدید را ارائه می دهد که آن را در بخش SUV اندازه بزرگ برجسته می کند.

ساخته شده در مجتمع جدید دیترویت – گیاه ماک، جیپ گرند چروکی L 2021 در سه ماهه دوم سال 2021 وارد نمایندگی های فروش جیپ می شود و در چهار پیکربندی مختلف – Laredo ، Limited ، Overland و Summit در دسترس خواهد بود. قرار است نسخه کاملاً جدید دو ردیفه جیپ گرند چروکی و 4xe آن در اواخر سال 2021 در کارخانه مونتاژ ماک تولید شود.

قابلیت جیپ افسانه ای 4×4
2021 جیپ گرند چروکی L توانایی بی نظیر بهبود یافته همراه با پویایی رانندگی در جاده را ارائه می دهد. قابلیت افسانه ای آفرود از سه سیستم 4×4 – Quadra-Trac I ، Quadra-Trac II و Quadra-Drive II با دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی عقب (eLSD) آغاز می شود. هر سه سیستم به یک جعبه انتقال فعال مجهز هستند تا با حرکت گشتاور برای کار با چرخ با بیشترین چسبندگی ، باعث بهبود کشش شوند.

Quadra-Trac I یک مورد انتقال فعال تک سرعته است که از ورودی چندین سنسور در خودرو برای تنظیم پیش توزیع گشتاور استفاده می کند و در صورت لغزش لاستیک به اصلاح واکنش ها ادامه می دهد. وقتی لغزش چرخ تشخیص داده می شود ، حداکثر 100 درصد گشتاور موجود فوراً به سمت محور با بیشترین کشش هدایت می شود.

در مورد انتقال فعال دو سرعته Quadra-Trac II با کاهش دنده کم برد از ورودی سنسورهای متعدد در خودرو برای تنظیم پیش توزیع گشتاور استفاده می شود و در صورت لغزش لاستیک به اصلاح واکنش ها ادامه می دهد. وقتی لغزش چرخ تشخیص داده می شود ، حداکثر 100 درصد گشتاور موجود فوراً به سمت محور با بیشترین کشش هدایت می شود. کنترل فعال 4-گشتاور کم با نسبت دنده 2.72: 1 قدرت مانور خارج از جاده را بهبود می بخشد و عملکرد بدون سازش را ارائه می دهد.

Quadra-Drive II ، با یک جعبه انتقال فعال دو سرعته و eLSD عقب ، قابلیت کششی پیشرو در صنعت را ارائه می دهد. این سیستم بلافاصله لغزش لاستیک را تشخیص داده و به راحتی از توزیع گشتاور موتور بر روی لاستیک های دارای کشش عکس العمل نشان می دهد. در برخی موارد ، وسیله نقلیه کمبود نیروی موتور را پیش بینی کرده و به منظور جلوگیری یا از بین بردن لغزش لاستیک ، از قبل تنظیم می شود. Quadra-Drive II در صورت مجهز بودن به گروه آفرود و استاندارد در مدل های Summit ، در مدل Overland 4×4 در دسترس است.

کوادرا-لیفت
سیستم تعلیق بادی انحصاری کلاس جیپ Quadra-Lift ، اکنون با میرایی تطبیقی ​​الکترونیکی ، سطح زمین و تصفیه آب را در کلاس ارائه می دهد. این سیستم به طور خودکار تنظیم شوک را برای تغییر شرایط جاده برای افزایش راحتی ، پایداری و کنترل تنظیم می کند.

سیستم Quadra-Lift Jeep Grand Cherokee L 2021 به طور خودکار کار می کند یا ممکن است به صورت دستی با کنترل های کنسول کنترل شود و دارای پنج تنظیمات ارتفاع برای عملکرد مطلوب سواری است:

  • ارتفاع طبیعی سواری (NRH): فاصله 8.3 اینچی (212 میلی متر) باعث بهبود مصرف سوخت و همچنین بهبود آیرودینامیک هنگام رانندگی در جاده می شود
  • آفرود 1: وسیله نقلیه را برای افزایش ارتفاع در پاکسازی موانع (9/9 اینچ) 1.6 اینچ (40 میلی متر) اضافی از NRH بلند می کند
  • آفرود 2: قابلیت آفرود افسانه ای جیپ را ارائه می دهد و 2.4 اینچ اضافی (60 میلی متر ؛ 9 درصد برد بیشتر از نسل قبلی) از NRH را برای افزایش ، بهترین کلاس در سطح زمین 10.9 اینچ و تا 24 اینچ فراهم می کند عمق دفع آب (بهبود چهار اینچ نسبت به نسل قبلی)
  • حالت پارک: 1.8 اینچ (46 میلی متر) از NRH را برای ورود / خروج آسان کاهش می دهد ، که نسبت به نسل قبلی سرعت خودرو دو برابر سریعتر است. NRH و حالت پارک راننده قابل انتخاب است و به راننده امکان کنترل کامل ارتفاع سواری را می دهد. پیشرفت های تعلیق هوا شامل طراحی مخزن دوگانه برای امکان کنترل عملکرد سریعتر و سریعتر است
  • حالت Aero: وسیله نقلیه را 0.8 اینچ (21 میلی متر) از NRH کاهش می دهد. حالت Aero با سرعت خودرو کنترل می شود و برای عملکرد بهینه و مصرف سوخت تنظیم می شود. همچنین هنگام قرار گرفتن در حالت Sport ، این خودرو به حالت Aero پایین می آید

Quadra-Lift دهانه آسانسور را به 4.17 اینچ (106 میلی متر) اضافه می کند که توسط فنرهای چهار گوشه پشتیبانی می شود و یک سواری ممتاز با بالشتک هوا را فراهم می کند. نسبت خزش در Grand Cherokee L 44: 1 است.

با سیستم تعلیق بادی Quadra-Lift موجود ، جیپ گرند چروکی L 2021 از زاویه نزدیک 30.1 درجه ، زاویه خروج 23.6 درجه و زاویه شکست 22.6 درجه برخوردار است.

Selec-Terrain
سیستم مدیریت کشش Selec-Terrain مدل پیشرو در کلاس 2021 Grand Cherokee L به شما امکان می دهد تا تنظیمات درون و خارج جاده را برای عملکرد بهینه 4×4 انتخاب کنید. این ویژگی تا شش سیستم انتقال قدرت مختلف ، تقسیم گشتاور 4×4 ، سیستم ترمز و فرمان ، فرمان و سیستم تعلیق ، از جمله کنترل دریچه گاز ، تعویض دنده ، جعبه انتقال و کنترل کشش ، کنترل پایداری ، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و احساس فرمان را مختصات الکترونیکی می کند. .

سیستم Selec-Terrain پنج حالت زمینی موجود (خودکار ، ورزشی ، راک ، برف ، لجن / ماسه) را ارائه می دهد تا کالیبراسیون بهینه را برای هر سناریوی رانندگی ارائه دهد.

کنترل تپه نزولی به رانندگان این امکان را می دهد تا بدون نیاز به پدال گاز یا ترمز ، سرعت Grand Cherokee L را در پایین درجه های شیب دار ، ناهموار با استاندارد تعویض دنده الکترونیکی در همه مدل ها کنترل کنند. کنترل کاهش تپه در مدل های Overland و Summit استاندارد است و به دو صورت جلو و عقب کار می کند.

مدل Trail Rated Overland 4×4 هنگامی که به گروه آفرود موجود مجهز باشد ، از کشش درجه یک ، پاکسازی زمین ، قدرت مانور ، فن بیان و بهبود فشار آب (تا 24 اینچ) بهره مند می شود. گروه آفرود همچنین شامل صفحات کشویی فولادی با مقاومت بالا ، محور عقب دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی ، چرخ های آلومینیومی 18 اینچی و لاستیک های مقاوم و عملکردی در تمام فصل است.

معماری کاملاً جدید دینامیک رانندگی و دوام کلاس جهانی را ارائه می دهد
جیپ گرند چروکی L کاملاً جدید 2021 با به دست آوردن بسیاری از پیشرفت ها برای بهینه سازی سواری ، هندلینگ و صدای بی صدا ، ضمن کاهش وزن و بهبود مصرف سوخت. یک طراحی جدید تک بدنه به همراه سه سیستم 4×4 موجود (Quadra-Trac I ، Quadra-Trac II و Quadra-Drive II) ، سیستم تعلیق بادی Quadra-Lift و سیستم مدیریت کشش استاندارد Selec-Terrain در قابلیت افسانه ای 4×4 Grand Cherokee بهبود می یابد.

استفاده از بسته بندی های آلومینیومی سبک ، با استحکام بالا ، از جمله کاپوت و درب عقب ، به کاهش وزن و صرفه جویی در مصرف سوخت کمک می کند. تیم مهندسی جیپ با نصب محور مستقیم بر روی موتور ، همراه با یک پایه جلو آلومینیومی کاملاً نصب شده ، پایه های آلومینیومی و دنده فرمان ، یک پرتو کراس اتومبیل منیزیم ، برج های آلومینیومی شوک و یک ترمز اصلی جدید الکترونیکی وزن را کاهش دادند سیستم تقویت کننده برای کمک به پاسخگویی به وزن ، ضربه و بهبود دوام ، ساختار بدنه Grand Cherokee L از آخرین درجه های فولاد نسل 3 استفاده می کند. نسل بعدی فولاد به تیم های مهندسی و طراحی این توانایی را داد که قطعات پیچیده را از مواد با مقاومت بالاتر مهر و موم کنند ، که در گذشته امکان پذیر نبود ، ساختار بدنه قوی و ابتکاری بیشتری ایجاد می کرد.

مهندسان جیپ تأکید قابل توجهی بر طراحی ساختار بدنه ای دارند که هم قوی باشد و هم سبک ، متعادل و در عین حال کاربردی. برای رسیدن به این هدف ، Grand Cherokee L از بیش از 60 درصد فولاد پیشرفته با مقاومت بالا تشکیل شده است تا به شکل پذیری ، قابلیت استفاده و جذب انرژی کمک کند.

جیپ گرند چروکی به دلیل برجسته بودن سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب ، به دلیل برجسته بودن دینامیک رانندگی در جاده و سکوت آن بسیار مشهور است. برای سال 2021 ، Grand Cherokee L برای بهبود کنترل جانبی و سیستم تعلیق چند پیوندی عقب ، یک اتصال توپ مجازی جلو را که به تازگی واقع شده است ، به کار می گیرد که امکان بهبود راحتی سواری و هندلینگ معمول را فراهم می کند. جعبه پیشرفته موتور با مهاربند برج شوک به ضربه 125٪ سفتی جانبی موضعی را بهبود می بخشد. سیستم تعلیق فنر جدید با سرعت متغیر به طور مداوم سختی را به شرایط بارگیری تنظیم می کند تا از توانایی افسانه ای خارج از جاده خودرو تعریف کند. رفتارهای ممتاز فقط با حدود 6500 جوش فقط در بدنه افزایش می یابد.

سیستم تعلیق بادی Grand Cherokee L دارای چندین پیشرفت برای ارائه سواری نرم و راحت هم در جاده و هم خارج از جاده است:

  • سیستم تعلیق با حلقه بسته از هوای پاک مجدداً استفاده می کند و در نتیجه باعث افزایش دوام کمپرسور می شود
  • برای تغییر سریع ارتفاع سواری خودرو ، ویژگی Quick Down Leveling (QDL) از یک بلوک سوپاپ خارجی و مخزن هوا ثانویه استفاده می کند ، که به شما اجازه می دهد هر دو محور به طور همزمان پایین بیایند در مقایسه با کاهش تک محور در نسل های قبلی. QDL تنظیم سریعتر ورود سریع از ارتفاع نرمال را امکان پذیر می کند
  • شوک های نیمه فعال با کنترل الکتریکی در مدل های Grand Cherokee مجهز به سیستم تعلیق بادی به طور مداوم با شرایط جاده و سبک های رانندگی تنظیم می شوند تا راحتی سواری مطلوب را برای همه شرایط رانندگی ایجاد کنند

برای اولین بار در Grand Cherokee ، محور جلو مستقیماً به موتور پیچ می شود تا امکان مدیریت بهتر سر و صدا ، لرزش و سختی (NVH) و دینامیک برتر رانندگی به لطف بخشی از مرکز ثقل پایین آن فراهم شود. پایه های جدید فعال / الکترونیکی موتور هنگام بیکاری لرزش و حرکت بیشتری را به خود جذب می کنند ، اما در سرعت های بالاتر سفت می شوند تا سوار شدن بهینه شود. این ویژگی جدیدی است که در Grand Cherokee موجود است و سطح جدیدی از راحتی ، قابلیت کارایی و عملکرد را ارائه می دهد. یک سیستم تقویت کننده فعال حذف نویز ، همراه با یک بدنه دوتراش ، مهر و موم درب و شیشه صوتی ، پیشرفت هایی را که NVH و صدای باد را به زمزمه پایین می آورد دور می زند.

فرمان الکتریکی Grand Cherokee (EPS) با دقت کالیبره شده است تا احساس رانندگی برتر داشته باشد و انرژی کمتری مصرف کند. این موتور الکتریکی برای کنترل سرعت فرمان ، زاویه فرمان و سرعت خودرو با یک واحد کنترل موتور سازگار (ECU) کار می کند. این اجازه می دهد تا سطح متفاوتی از کمک فرمان استفاده شود ، به عنوان مثال ، در مواردی که در سرعت های پایین به مانور بیشتری احتیاج دارید ، مانند مانور در پارکینگ ، یا در سرعت های بزرگراه کمتر ، برای افزایش اطمینان کلی راننده. سیستم EPS با استفاده از نسبت نرخ متغیر برای بهبود قدرت مانور ضمن حفظ ثبات مرکز در تمام شرایط رانندگی.

پیشرانه های برنده جایزه
جیپ گرند چروکی L کاملاً جدید 2021 انتخاب دو موتور قدرتمند ، کم مصرف و تصفیه شده با عملکرد اثبات شده را برای هر شرایط رانندگی به خریداران ارائه می دهد.

استاندارد موتور تمام آلومینیومی 3.6 لیتری Pentastar V-6 است که 290 اسب بخار قدرت و 257 پوند دارد. گشتاور زاویه 60 درجه ای بین بانکهای سیلندر Pentastar V-6 که به دلیل قدرت و پالایش آن مورد ستایش قرار گرفته است ، عملکرد آن را ذاتاً روان می کند و با لوازم جانبی که مستقیماً به بلوک موتور پیچ می شوند ، تقویت می شود. موتور Pentastar V-6 که هفت بار برنده جایزه 10 بهترین موتور و پیشرانه Wards 10 شده است ، جمع و جور است و دارای ویژگی هایی مانند منیفولد های اگزوز در سرسیلندرها است.

میل بادامک های سربار دو زنجیره ای شامل بالابر سوپاپ متغیر دو مرحله ای و زمان بندی سوپاپ متغیر (VVT) است. این ترکیب به سرعت خروجی موتور را مطابق با خواسته های راننده برای بهترین تعادل عملکرد و صرفه جویی در سوخت تنظیم می کند.

فناوری توقف استارت موتور صرفه جویی در مصرف سوخت در Pentastar V-6 استاندارد است. سیستم ESS برای Grand Cherokee L به روزرسانی و اصلاح شده است. تغییرات شامل یک عنصر ذخیره فشار در جعبه دنده هشت سرعته است که مایع اختصاصی انتقال را به عناصر شیفت در هنگام راه اندازی مجدد موتور برای راه اندازی سریع ارائه می دهد. کنترل پیشرانه پیشرفته و فن آوری جدید استارت ، شروع مجدد اولیه موتور را از حرکات جزئی پای راننده روی پدال ترمز به حداقل می رساند. سر و صدا ، لرزش و سختی راه اندازی مجدد از طریق کنترل های تجدید نظر شده و نصب موتورهای قابل تغییر کاهش یافته است.

موتور 3.6 لیتری Pentastar V-6 برای ظرفیت یدک کشی تا 6200 پوند و برد رانندگی پیشرو در کلاس نزدیک به 500 مایل رتبه بندی شده است.

VVT با فاز بادامک دو مستقل ، بهره وری بهتر سوخت را در یک باند گشتاور گسترده در Pentastar V-6 امکان پذیر می کند. تقریباً 90 درصد حداکثر گشتاور موتور از 1800 تا 6400 دور در دقیقه در دسترس است – این نکته مهم هنگام یدک کشی یا حمل و نقل است.

خریدارانی که قدرت بیشتری می خواهند می توانند 5.7 لیتری V-8 برنده جایزه را انتخاب کنند که دارای قدرت 357 اسب بخار و 390 پوند است. گشتاور تحویلی بیش از یک باند قدرت گسترده.

V-8 ، دارای پایه بلوک چدن و ​​سر سیلندرهای آلومینیومی ، عملکرد و بازدهی را با VVT و Fuel Saver Technology (غیرفعال سازی سیلندر) ارائه می دهد. با استفاده از فناوری Fuel Saver ، رایانه کنترل کننده موتور سوخت و جرقه را خاموش کرده و دریچه های چهار سیلندر موتور را هنگام کار با بار سبک مانند کروز بزرگراه ، در صورت عدم نیاز به برق کامل ، می بندد. وقتی راننده روی پدال گاز فشار می دهد ، سیستم بلافاصله سیلندرهای غیرفعال شده را دوباره درگیر می کند.

ظرفیت یدک کش 5.7 لیتری V-8 تا 7200 پوند است.

موتور V-8 گرند چروکی L از فناوری خاموش کردن سیلندر استفاده می کند که چهار سیلندر را در هنگام شتاب نور یا شرایط کروز در بزرگراه غیرفعال می کند. این سیستم با توجه به نسل های قبلی در یک منطقه گسترش یافته فعال است و برای راننده قابل مشاهده نیست. این قدرت V-8 را برای شتاب و بارهای سنگین و عملکرد چهار سیلندر فراهم می کند که گشتاور مورد نیاز کمتر از حداکثر چهار سیلندر باشد. بسته به سناریو رانندگی ، خاموش شدن سیلندر می تواند مصرف سوخت را از 5 به 20 درصد افزایش دهد.

با استفاده از فناوری VVT که بعداً با بستن سوپاپ ورودی و با افزایش روند انبساط رویداد احتراق ، کار پمپاژ موتور کاهش می یابد ، میزان مصرف سوخت بیشتر می شود. این اجازه می دهد تا به جای اینکه در اثر گرما از اگزوز خارج شود ، انرژی بیشتری به چرخ ها منتقل شود. VVT همچنین تنفس موتور را بهبود می بخشد ، که باعث بهبود کارایی و قدرت موتور می شود.

هر موتور با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مقاوم و مقاوم TorqueFlite جفت می شود ، که باعث افزایش صرفه جویی در مصرف سوخت و ایجاد تغییرات دنده واضح و روان می شود. گستردگی نسبت دنده ها به شما کمک می کند تا دور موتور را در محدوده ایده آل برای کار – چه کروز در بزرگراه و چه کاوش در مسیرهای آفرود – حفظ کنید. تغییر روی نقشه هنگام پرواز ، سیستم انتقال قدرت را قادر می سازد تا به سرعت استراتژی شیفت خود را متناسب با خواسته های راننده بر اساس ورودی ها ، مانند تغییرات گشتاور موتور ، تشخیص تپه ، دما و شتاب طولی و جانبی تنظیم کند.

جدید برای 2021 Grand Cherokee L 4×4 قطع اتصال محور جلو است. اگر وسیله نقلیه احساس کند که شرایط جاده به چهار چرخ محرک نیازی ندارد ، قطع اتصال محور جلو به طور خودکار Grand Cherokee L را در دو چرخ محرک قرار می دهد ، باعث کاهش کشش در خط رانندگی و بهبود مصرف سوخت می شود. چهار چرخ محرک در صورت احساس نیاز خودرو توسط خودکار ، دوباره درگیر می شود.

طراحی: پالایش بی نظیر ، کاردستی بدون سازش
خارجی
از همان لحظه ای که جیپ در سال 1992 گراند چروکی را معرفی کرد ، چیزی را که قبلاً هرگز ندیده بود ، به جهان ارائه داد. مشهورترین SUV که تاکنون معیار جدیدی در صنعت ایجاد کرده است و به سرعت مترادف با طراحی مجلل و قابلیت سازش ناپذیر است. با سرعت چند دهه بعد ، جیپ گرند چروکی L کاملاً جدید 2021 همچنان میراث افتخارآمیز خود را ادامه می دهد ، در حالی که سطح لوکس و عملکرد را بالا می برد.

“تیم طراحی جیپ زیبایی مدرن را برای گرند چروکی L 2021 کاملاً جدید در نظر گرفتند – آنها برای ساختن آن کار کردند و به آن ظاهری برتر و تمیز و به روز ارائه دادند که متناسب با مشتری امروز باشد.” مارک آلن، رئیس طراحی خارجی جیپ ، FCA. “طراحی گراند چروکی برای اولین بار در سه ردیف به میراث آن احترام گذاشته و از ریشه های فایده گرایانه آن احترام می گذارد. نتایج بیانگر خصوصیات برتر آن ، سبک معاصر و توانایی افسانه ای آن است که گرند چروکی را از بدو تاسیس تعریف کرده است.”

نسبت گراند چروکی L کاملاً جدید از واگنیر اصلی ، اولین SUV لوکس تمام عیار جیپ الهام گرفته شده است. مشخصات نازک Grand Cherokee L از کاپوت و کابین بلندتری برخوردار است که خودرو را به عقب منتقل می کند تا حسی از حرکت را با یک واکنش آماده واکنش نشان دهد. یک جلوپنجره جلوتر باعث افزایش بیشتر درپوش کاپوت و تکان دادن احترام آمیز به طراحی نمادین واگنیر می شود. سقف مخروطی و مرتبه پایین ، عملکرد و کارایی آیرودینامیکی را بهبود می بخشد بدون این که فضای بار و سودمندی آن را از بین ببرد.

چهره برجسته Grand Cherokee L. که کاملاً تغییر شکل داده است ، چراغ های LED باریک کاملاً جدید نقطه کانونی اصلی هستند و ویژگی فنی خودرو را برجسته می کنند. جلو پنجره مشبک هفت شکاف به روز شده است تا با دهانه های بزرگتر بزرگتر ، عرض بیشتری داشته باشد و در تزئینات زیبایی که نور پیشرفته آن را برجسته می کند و عرض خودرو را تأکید می کند ، نشان داده شده است. در زیر مشبک ، جلو جدید جلو نسبتاً بزرگتر از نسل های قبلی است ، که برای عملکرد در حالی که زاویه رویکرد رقابتی که Grand Cherokee برای آن شناخته شده است ، طراحی شده است. شکل هندسی آن در حالی که تشریفات جزئی را به موضوع کلی جلویی می بخشد ، هدف را منتقل می کند. دهانه بزرگتر با عناصر بافتی یک رادار کاملاً جدید و دوربرد و سایر ویژگی های فن آوری پیشرفته ، از جمله کرکره های مشبک فعال را برای کمک به بهبود عملکرد جاده و بهره وری سوخت پنهان می کند.

از جانب ، یک کمربند کمربند و شیشه ای گسترده باعث ایجاد کابین جادارتر و افزایش دید می شود. به نظر می رسد خط سقف از طراحی جدید پنجره که از پایه آینه کناری شروع می شود و به طور مداوم به پنجره چهارم عقب و پایه چراغ عقب می رود ، منتقل شود. این روش اصلاح در هنگام انتخاب سقف Gloss Black که برای اولین بار در مدل های Overland موجود است و به صورت استاندارد در مدل های Summit ارائه می شود ، حتی بیشتر برجسته می شود. یک طرح جدید قفسه سقف از یک کلاهک ریلی جانبی منفرد تشکیل شده است تا ظاهری یکپارچه ایجاد کند. روکش بدنه و کارهای روشن به حداقل رسیده است تا با زیبایی مدرن و متناسب خودرو سازگار باشد.

یک مسیر گسترده (36 میلی متر افزایش) به موقعیت Grand Cherokee L اطمینان آرام می بخشد. شراره های چرخ به صورت محکم در اطراف لاستیک کشیده می شوند تا قامت Grand Cherokee L تقویت شود. لاستیک ها برای نشان دادن قوس های ذوزنقه ای امضا شده با کنار بدنه هم تراز هستند و برای اولین بار در Grand Cherokee ، چرخ های 21 اینچی به صورت استاندارد با Summit Reserve Package عرضه می شوند.

با تم مدرن خود ، قسمت عقب خودرو متناسب بوده و کمربند پایین آمده به شیشه عقب گسترده کمک می کند. چراغهای عقب براق و براق LED با هدف توزیع نسبت عقب و تقویت جنبه فنی خودرو طراحی شده اند. یک خط شخصیت منحصر به فرد در زیر چراغ های عقب ، شکاف بصری ایجاد می کند و به کنار خودرو منتقل می شود تا عقب و بدنه را به روشی هماهنگ متحد کند. فاسیای عقب و چراغ های مه شکن LED با تزئینات لهجه ای که مطابق با جلو هستند و عرض دید را در عقب فراهم می کنند ، نشان داده می شوند.

اسپویلرهای جدید ستون عمودی که به درب عقب اضافه می شوند به کاهش کشش در جاده کمک می کنند. یک دوربین دید عقب با واشر به آرامی در اسپویلر درب عقب قرار گرفته است ، که همچنین از یک چراغ توقف نصب شده در مرکز LED جدید برخوردار است. سایر عناصر عقب ، از جمله پوشش استاندارد کشنده یدک کش و نکات مربوط به اگزوز نصب شده بر روی فاشیا ، ظاهری سفارشی و تمام شده را ارائه می دهند. مدل های Overland و Summit به صورت استاندارد با یک بالابر برقی بدون دست و با پا فعال می شوند.

برای اولین بار ، یک مجموعه کامل و کامل از روشنایی LED در تمام سطح تر و تمیزهای Jeep Grand Cherokee استاندارد است ، که امکان انعطاف پذیری طراحی را فراهم می کند و به شکل گیری هویت خودرو کمک می کند.

چراغ های جلوی فوق العاده باریک و روشنایی با امضای منحصر به فرد که در حاشیه های Gloss Black تنظیم شده اند ، همراه با مه شکن های باریک و افقی ، بیانگر ماهیت جدی قسمت جلویی آن هستند و به Grand Grand Cherokee L اجازه می دهد بلافاصله هم در روز و هم در شب قابل تشخیص باشد.

در عقب ، چراغ های عقب فوق العاده باریک با امضاهای روشن منحصر به فرد ، داستان روشنایی را کامل می کنند. عناصر اضافی شامل دسته درب روشنایی نزدیک و روشنایی گودال از آینه دید عقب است که در مدلهای Overland و Summit استاندارد است.

داخلی
وقتی صحبت از طراحی داخلی 2021 Jeep Grand Cherokee L شد ، هدف این تیم ایجاد یکی از نفیس ترین و پیشرفته ترین فضاهای داخلی در صنعت بود. فضای داخلی نسل بعدی با ایجاد مواد دست ساز با توجه به جزئیات و امکانات رفاهی مدرن که بصورت یکپارچه با نمای بیرونی جدید و لاغر و متناسب آن ساخته می شود ، تکامل یافته و با استفاده از مصالح دست ساز ، جلوه ای تصفیه شده تر ایجاد می کند.

“هدف تیم طراحی داخلی ایجاد بیانیه ای منحصر به فرد برای 2021 جیپ گرند چروکی ال بود. ما روند کلی طراحی را از طریق یک لنز عریض مشاهده کردیم که به ما امکان استفاده از نسل جدیدی از فضای داخلی جیپ را داد.” کریس بنیامین، رئیس جیپ ، کرایسلر و طراحی داخلی پیشرفته ، FCA. “در حالی که فضای داخلی جیپ گرند چروکی مترادف با ظرافت است ، اما رویکرد ما به نسخه سه ردیف نمایش جزئیات برجسته ، مواد دست ساز و امکانات مدرن بود که به طور یکپارچه با نمای بیرونی متناسب آن جفت می شوند.”

بلافاصله پس از ورود ، راننده و سرنشین متوجه می شوند که چیدمان جدید Grand Cherokee L چگونه به بعد و تقارن می بخشد. صفحه ابزار متناسب و زاویه دار شده است تا فضایی را ایجاد کند که از طریق کنتراست رسا از مواد معتبر گرم و فناوری های مدرن براق جشن گرفته می شود.

زبان سطح هماهنگ توسط یک اپلیکیشن مجسمه و افقی منتقل می شود که در تمام طول صفحه جلویی اجرا می شود. تمرکز به یک تزئینات فلزی ساختاری کشیده شده است که طول پانل را کشیده و به سمت بالا جارو می کند تا دریچه های جدید باریک HVAC را جبران کند. تر و تمیز براق لهجه چوب طبیعی مجسمه سازی شده را ارائه می دهد که در بلوط مطلق منافذ باز در Summit و گردوی مومی منافذ باز در بسته ذخیره Summit ارائه می شود. لایه بندی چوب ، چرم و مواد فلزی بر موضوع افقی تأکید می کند و مسافران را با یک شاهکار بصری احاطه کرده است.

ترکیب پیچیده ای از مواد با اجرای پیچیده پشته مرکزی در تضاد است ، که دوباره تنظیم شده است و اکنون حتی برای راننده نیز قابل دسترسی تر است. یک عنصر ساختاری روشن و روشن ، صفحه نمایش 10.1 اینچی نسل جدید را برای سیستم جدید Uconnect 5 قاب می کند. همچنین یک خوشه سنج دیجیتال بدون قاب 10.25 اینچی با نزدیک به دو ده منوی مختلف که کاربر می تواند از طریق آن انتخاب کند ، شامل فناوری های کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی ​​، کمک بزرگراه ، دید در شب ، تشخیص خواب آلودگی راننده و نمایش علائم راهنمایی و رانندگی محدود کننده سرعت (در صورت مجهز بودن). برای کنترل خوشه دیجیتال ، Grand Cherokee L از یک فرمان کاملاً چند منظوره کاملاً جدید با شیفت دنده استفاده می کند. مدل های Summit با فرمان Absolute Oak با روکش چرمی ارائه می شوند و بسته Summit Reserve بسته به لهجه های چوبی Waxed Walnut اضافه می کند.

این کنسول از نو تصور شده است و اکنون از طرح کاملاً جدیدی برخوردار است که دارای پوشش براق Black Piano است. کنسول وسط توسط یک مرکز کنترل درایو کاملاً جدید با یک شیفت چرخشی فلزی با نور پس زمینه برجسته می شود که هنگام کار بازخورد لمسی ارائه می دهد. برای تأکید بر شخصیت جیپ اصیل آن ، تعویض دنده توسط ارتفاع سواری و کلیدهای Selec-Terrain انجام می شود. نگهدارنده های جام ساده و جدید امکان فضای بیشتر و ذخیره سازی در سطل جلو را فراهم می کنند ، که می تواند دو دستگاه بی سیم را در خود جای دهد و دارای یک شارژر بی سیم اختیاری است که می تواند دو دستگاه را به طور همزمان شارژ کند.

یک معماری کاملا جدید صندلی جیپ در Grand Cherokee L معرفی شده است که دارای بالشتک قابل تنظیم برای ردیف جلو در مدل های Overland و Summit است که اولین بار FCA است. صندلی های ردیف اول با موقعیت قابل تنظیم 16 جهته با حافظه و کمر در Overland و استاندارد در Summit در دسترس هستند. ماساژ صندلی عقب که شامل پنج پروفیل قابل تنظیم با سه سطح شدت فشار در مدلهای Overland و استاندارد در دسترس است. صندلی های گرم شده در دو ردیف اول ، با کنترل های تنظیم سه سطح برای راحتی شخصی مسافر ، در مدل های محدود و بالاتر استاندارد هستند. صندلی های تهویه ردیف جلو در مدل های محدود و استاندارد در مدل های Overland و Summit موجود است. صندلی های تهویه در ردیف دوم در بسته Summit Reserve به صورت استاندارد قرار می گیرند.

در کابین عقب مدل های Summit ، صندلی های کاپیتان استاندارد یک کنسول ردیف دوم جدید را در کنار خود دارند که فضای ذخیره سازی و جام نگهدارنده را فراهم می کند. این کنسول مشابه کنسول جلو طراحی شده است ، در حالی که برای عملکرد و فضای بدون سازش پا و پا برای سرنشینان ردیف سوم مجسمه سازی شده است. برای همه مدل ها ، کابین عقب دارای دسته های آرام دستی است که به صورت رنگی روی صندلی های چرمی ، فضای ذخیره سازی اضافی و نگهدارنده های لیوان ، به علاوه تعداد کلاس 12 درگاه USB نوع A و Type C برای دستگاه های بی سیم ، دارای کلاس پیشگام است.

مجموعه کاملی از نورپردازی LED داخلی کاملاً قابل تنظیم با تنظیمات روز / شب اکنون در همه مدل ها استاندارد است. نورپردازی واقعی محیط با انتخاب پنج رنگ ، ابتدا یک FCA ، در کل صفحه ابزار و همچنین درب های جلو و عقب درخششی جذاب ایجاد می کند. این ویژگی برای تجربه حسی شخصی در مدل های Overland و Summit استاندارد است.

راحتی مسافر در مدل های Summit با کنترل دمای خودکار چهار منطقه ای افزایش یافته است ، که این قابلیت را دارد که سطح و حالت های مختلف فن را برای مسافران جداگانه در ردیف اول و دوم انتخاب کنید. این سیستم همچنین چهار تنظیم مختلف دما را ارائه می دهد. برای اولین بار در یک وسیله نقلیه FCA ، دریچه های ردیف دوم و سوم ، که اکنون عریض تر و باریک تر هستند ، در ستون ها قرار می گیرند ، بر خلاف سربار ، برای هدف قرار دادن بهتر مناطق راحتی مسافران بدون به خطر انداختن فضای سر یا دید.

Grand Cherokee L بسته پرمیوم جدید Summit Reserve را معرفی می کند که معیار لوکس بودن در بخش SUV تمام اندازه را تعیین می کند. چرم پالرمو دست دوز ، مادون قرمز ، صندلی های تهویه دار جلو و ردیف دوم ، صندلی های جلویی حافظه و ماساژ و انتخاب رنگ داخلی جدید توپلو جزئیات قابل تفکیک را به مدل اضافه می کند. همچنین منحصر به فرد چوب گردوی مومی منافذ باز و ممتاز ، پارچه ای بسته بندی شده و جیر مانند روی ستون های A و تیترهای صفحه اصلی ، منحصر به بسته Summit Reserve Package است.

FCA که اولین بار در 2021 Jeep Grand Cherokee L موجود است ، در حال حاضر تنها تولید کننده خودرو در جهان است که سیستم صوتی صوتی McIntosh را حمل می کند. سیستم صوتی برتر McIntosh در مدل های Overland و Summit در دسترس است و به صورت استاندارد با Summit Reserve Package ارائه می شود. سیستم صوتی پیشرفته و با کارایی بالا از یک آمپلی فایر 17 کاناله با حداکثر توان 950 وات و 19 بلندگو ، از جمله ساب ووفر 10 اینچی ، برخوردار است تا سرنشینان خودرو را در صدایی با کیفیت بالا محصور کند. دیدگاه مشترک بین تیم های طراحی FCA و McIntosh منجر به ایجاد یک سیستم صوتی جیپ با همان سطح اصالت و کیفیت طراحی در محصولات صوتی خانگی McIntosh شد. این سیستم احساس به روز و برتر طراحی داخلی جدید خودرو را برجسته می کند. لهجه های فلزی روی سطوح Piano Black ، مارک تجاری روشن و کنتور برق آبی درخشان McIntosh بیشتر جلوه های مدرن لوکس بودن داخل کابین را نشان می دهد.

مدل های Overland و Summit شامل سانروف دوجداره CommandView با سایه بان آفتاب گیر قدرتمند (موجود در Limited) می باشد. مدل لاردو از یک سانروف یک جداره موجود برخوردار است.

سطوح جدیدی از ابعاد
جیپ گرند چروکی L کاملاً جدید 2021 که برای به حداکثر رساندن راحتی مسافران طراحی شده است ، ظرفیت ردیف سوم بی نظیر و افزایش حجم بار را ارائه می دهد. فاصله محوری 121.7 اینچی (3091 میلی متر) این وسیله نقلیه فضای داخلی سخاوتمندانه ای ایجاد می کند و فضای پا را در کلاس رده دوم و سرآمد کلاس به مسافران می دهد.

برای بهبود دسترسی به وسایل نقلیه ، Grand Cherokee L از درهای ردیف دوم بزرگتر نسبت به نسل های قبلی برخوردار است. آنها با یک پله سمت خارجی ورودی / خروج 64 درجه باز می شوند.

در داخل ، صندلی های ممتاز شامل اتاق برای شش یا هفت مسافر است. ردیف دوم دارای صندلی های سطل استاندارد “نوک و کشویی” (نیمکت اختیاری) ، 7 اینچ (180 میلی متر) سفر جلو / عقب و یک ردیف سوم تاشو قدرت است. صندلی های سطل ردیف دوم را می توان به راحتی جابجا کرد و گذرگاهی گسترده به ردیف سوم ایجاد کرد. صندلی های ایمنی کودک که در ردیف دوم نصب شده اند برای دسترسی به ردیف سوم نیازی به برداشتن نیستند. ردیف سوم جادار که با در نظر گرفتن راحتی مسافر طراحی شده است ، 373 اینچ (947 میلی متر) فضای اتاق را فراهم می کند.

برای راحتی و راحتی بیشتر راننده ، یک پدال مرده پلاستیکی قالب ماشین و سطل ذخیره سازی درب جانبی یکپارچه برای دستگاه بی سیم در همه مدل ها به صورت استاندارد ارائه می شود. برای راحتی بیشتر مسافران ، صندلی های ردیف دوم 18 درجه عقب می مانند.

Grand Cherokee L حجم بار عقب را در پشت ردیف دوم (46.9 متر مکعب) افزایش می دهد. صندلی ردیف سوم دارای شکاف 50/50 است و به راحتی از قسمت عقب خودرو جمع می شود. برای استفاده بیشتر ، صندلی های ردیف دوم و ردیف سوم به جلو در یک طبقه بار مسطح قرار می گیرند. وقتی صندلی های ردیف دوم و سوم صاف تا می شوند ، حداکثر فضای بار 84.6 متر مکعب است. فوت

The design of Grand Cherokee L allows increased visibility compared with previous generations, delivering best-in-class side-window visibility for all seating rows. Noticeable improvements were made to address and minimize side- and rear-view pillar obscurations (visibility improvement of seven degrees). The use of expansive glass allows for a more spacious cabin and also contributes to greater visibility.

The Grand Cherokee L is the first FCA vehicle to feature an electronic remote release in the rear cargo area to quickly and effortlessly fold the second row flat (standard captain’s chairs and optional bench). The feature is standard on Overland and Summit.

A programmable height feature that allows the liftgate opening to be set at a chosen degree is standard on Limited, Overland and Summit models and available on Laredo. Overland and Summit models come standard with a hands-free, foot-activated power liftgate.

Most advanced, high-tech safety and security features in its class
The all-new 2021 Jeep Grand Cherokee L offers more than 110 safety and security features, including innovative applications of technologies that refine the connection between driver, vehicle and the road.

Segment-leading innovation
The Grand Cherokee L arrives with a class-leading suite of features that deliver on the promise of driving confidence, for which the Jeep brand is renowned. These features enhance a driver’s field of vision, help make instrumentation easier to see and enable driver-assist capabilities that accommodate collision avoidance.

Active Driving Assist is FCA’s name for Level 2 (L2) automated driving capability and the technology affirms the company’s march toward an autonomous future. The Grand Cherokee L is available with Active Driving Assist for hands-on-wheel and eyes-on-road automated driving using lane-centering with adaptive cruise control. The system uses multiple sensors, including radars and cameras to dictate appropriate roads for the technology. Active Driving Assist is available on Overland and standard on Summit models.

Hands-free Active Driving Assistis FCA’s name for hands-free L2 assisted driving and will be available in late 2021 for 2022 model-year Grand Cherokee L Overland and Summit models. It offers hands-free driving at all speeds and lane centering on approved roadways for even greater driving convenience. The system also will predictively slow the vehicle down in tight curves and automatically resume control after the driver overrides and verifies that he or she is paying attention to the road.

Night Vision Camera, available on Overland and Summit models, uses thermographic technology to augment the reach of the Grand Cherokee L’s headlamps. Infrared sensors search for the heat signatures of pedestrians and animals in the road ahead, at distances up to 219 yards (200 meters). When located, an alert with their positions relative to the vehicle are outlined in the instrument cluster directly in front of the driver.

Ergonomics are a key benefit of the available, full-color Head-up Display (HUD). Available on Overland and Summit models, the system provides the driver with up to five different information elements, including Active Lane Management, adaptive cruise control, turn-by-turn navigation, current speed, current gear and speed limit.

Intersection Collision Assist helps detect vehicles approaching from the driver’s left and right when nearing a crossroad. Four radar sensors and one camera determine if a collision appears imminent, prompting the system to provide audible and visual alerts. If the driver does not respond, the system automatically activates the vehicle’s brakes. The feature is standard on Summit models.

Drowsy Driver Detection tracks vehicle movement, such as lane deviation, and interaction, such as steering-wheel input over time, for driving behavior consistent with that of a drowsy driver. When certain thresholds are reached, the system responds with audio and/or visual cautions for the driver to pull over. The feature comes standard on Summit models.

Digital Rearview Camera system, optional on Limited models and above, replaces the conventional rearview mirror with a 9.2-inch-wide Liquid Crystal Display (LCD) that shows real-time video from a rear-facing camera. Unlike a conventional rearview mirror, the new digital camera system offers a view that is unobstructed by the D-pillars or rear seats. When not in use as a display, the screen reverts back to a reflective mirror.

Traffic Sign Recognition, standard on Summit models, uses a forward-facing camera to identify speed limit and related traffic signs, such as those denoting school and construction zones.

An additional safety and security feature on Grand Cherokee L is Surround View Camera. Available on Limited and Overland, standard on Summit models, the system offers 360-degree, bird’s-eye views of the vehicle and its surroundings, enhanced by dynamic gridlines displayed on a 10.1-inch digital touchscreen. With front and rear lens washers, the system is enhanced by ParkSense front park assist, which helps the driver orient the vehicle.

Equipment levels on the Summit model are elevated even further with standard Parallel and Perpendicular Park Assist, which uses ultrasonic sensors to guide the driver into parking spaces. FCA is the first automaker to use this technology with a live, dedicated view on the infotainment screen for easy viewing.

Among the standard safety features across the Grand Cherokee L lineup are:

  • Full-Speed Collision Warning with Active Braking and Pedestrian/Cyclist Detection
  • Rear Cross Path detection
  • Adaptive Cruise Control with Stop and Go
  • Active Lane Management
  • LaneSense Lane Departure Warning with Lane Keep Assist
  • Advanced Brake Assist
  • Blind-spot Monitoring
  • ParkView rear back-up camera
  • ParkSense rear park assist sensors with stop
  • Switch-activated electric park brake
  • Tire-pressure monitoring

The Grand Cherokee L also offers a full suite of LED lighting. LED headlamps provide exceptional performance with a balanced beam of light that minimizes glare for oncoming traffic, while doubling the light output directly in front of the vehicle for improved illumination of the road ahead. Side lighting improves visibility while cornering and is activated by either steering wheel angle input or turn signal activations when the headlamps are on.

The Grand Cherokee L’s innovative engineering leverages the attributes of high-strength steel to help direct crash energy away from the cabin. It also features eight air bags, including full-length side-curtain air bags, which extend protection to front and rear outboard passengers, and seat-mounted side thorax air bags that enhance protection for the driver and front passenger.

Standard-equipment active head restraints help mitigate injury risks associated with rear collisions, while there are three LATCH positions for safety-seat placement when the vehicle is configured with a second-row bench.

Advanced technology: Segment-leading offerings
The most technologically equipped Jeep Grand Cherokee ever features significant next-generation innovations, including the advanced Uconnect 5 system, rear-seat monitoring camera, digital rearview mirror, windshield HUD, frameless digital cluster and a McIntosh 19-speaker premium audio system.

All-new Uconnect 5 system
The 2021 Jeep Grand Cherokee L features the latest, most advanced Uconnect system ever, with a 10.1-inch display and intuitive user experience. The all-new Uconnect 5 delivers operating speeds that are five times faster when compared to the previous generation. By using an Android operating system and over-the-air (OTA) updates, Uconnect 5 brings flexibility that will allow the system to continuously evolve to offer new content, features and services.

The Uconnect 5 system offers more connected services and features for unmatched ease of use. The suite of system highlights includes:

  • 8.4-inch or 10.1-inch digital touchscreen
  • Five user profiles plus a valet mode – customizable music preferences, apps, seat position, mirror angles and climate comfort levels
  • Wireless Apple CarPlay and Android Auto
  • Fully customizable home screen for quick access to frequently used features and one-touch operation
  • Simultaneous connectivity for two Bluetooth-enabled phones
  • Alexa “Home to Car” functionality to include in-vehicle Alexa virtual assistant with natural voice capability and “Car to Home” features
  • All-new Uconnect mobile app
  • SiriusXM 360L platform and new Personalized Stations Powered by Pandora
  • TomTom navigation with predictive search, natural speak and live traffic updates
  • Maps OTA updates at the push of a button for Uconnect NAV system
  • 4G LTE Wi-Fi hotspot to connect up to eight wireless devices

The Grand Cherokee L is well-equipped to keep vehicle occupants connected while on the go. Functionality is enhanced for front-row passengers with an available wireless charging pad, plus standard dual USB Type C ports that allow devices to charge up to four times faster. The Jeep Grand Cherokee L delivers a class-leading total of 12 USB Type A and Type C ports for all three rows. Third-row single USB ports are optional in Laredo and standard on Limited and up.

Rear-seat monitoring camera
The 2021 Jeep Grand Cherokee L includes an available rear-seat monitoring camera system, which projects a best-in-class, high-definition image and delivers several segment-exclusive features, including a clear view of second-row, rear-facing child seat occupants, a split-view display and a unique “zoom-to-seat” function.

Rear-seat camera views are accessible through the 10.1-inch Uconnect touchscreen and allow the driver to quickly view the entire cabin, as well as easily zoom in on each seat location. Memory setting functions keep the zoomed image focused on the most recent position viewed, aiding in ease of use and limiting driver distraction.

The camera is positioned on the headliner between the second- and third-row seats. Three infrared lights surround the camera and illuminate the cabin in low-light conditions. The system automatically switches between day and night modes for added visibility and convenience. The rear-seat monitoring camera is available on Limited, Overland and Summit models.

Digital firsts
The 2021 Jeep Grand Cherokee L is the first production Jeep vehicle to offer a fully digital rearview mirror. The digital rearview mirror displays video in real time from a rear-facing camera, offering an image that is unobstructed by the D-pillars or rear seats. It also reverts back to a traditional reflective mirror. The digital rearview mirror is available on Limited, Overland and Summit models and provides an unobstructed rear view that enhances safety and prevents accidents.

Additionally, the Grand Cherokee L is the first production Jeep vehicle to offer a windshield HUD. Available on Overland and above, the full-color display is configurable up to 10 inches and features three predefined configurations and a custom mode with a choice of four reconfigurable layouts. The HUD provides key vehicle information to the driver including, speed, speed limit, navigation and driver assist systems. All HUD settings can be personalized and saved within the driver profiles.

Also new for Grand Cherokee L is a standard 10.25-inch frameless digital gauge and cluster with nearly two dozen different menus from which the user can select, including driver-assist technologies, such as adaptive cruise control, Active Driving Assist, Night Vision, Drowsy Driver Detection and Traffic Sign Recognition (if equipped). Additional settings include media being played, caller identification, digital speed readout, drive modes or tire pressure. Also offered is a full-screen, turn-by-turn navigation map and off-road pitch-and-roll display. The full-color cluster features five reconfigurable tiles for at-a-glance data or quick and easy access to the most used information. Drivers may choose between analog or digital instrumentation. All cluster settings can be saved to a user profile as part of Grand Cherokee L’s full vehicle customization and automatically recalled for each driver. On-screen graphics are delivered in real-time, animated 3D.

Design-focused audio, pinnacle of premium sound
For more than 70 years, McIntosh has provided handcrafted, made-in-America, high-end home audio products to music lovers around the globe. McIntosh has also powered presidential inauguration speeches and some of the most iconic moments in music history. Available first in the 2021 Jeep Grand Cherokee L, FCA is currently the only automotive manufacturer in the world to carry a McIntosh sound system.

Superior audio performance is delivered through 19 custom-designed speakers, including a 10-inch subwoofer that are strategically placed throughout the interior cabin for a powerful, authentic and detailed surround-sound experience. A 17-channel, 950-watt amplifier was specifically designed to power the speakers to provide clean, crisp high notes and deep, low frequencies throughout the cabin.

The premium McIntosh audio system for the Grand Cherokee L has been professionally tested and tuned to compliment the vehicle’s unique interior volume and layout. To help prevent damage to the speakers, the audio system is equipped with McIntosh’s Power Guard® Technology. The position of the speakers within the vehicle cabin and other built-in technologies, including a Low Distortion/High Performance (LD/HP) design, helps lower distortion and provides an unparalleled listening experience.

In addition to an elegant sound quality, the McIntosh system for the Grand Cherokee L is designed to complement the vehicle’s high-end interior and incorporate notable McIntosh design cues. Special attention to detail was given to ensure that the audio system’s ornate controls replicated the look of McIntosh amplifier control knobs. The McIntosh logos on the door speaker grilles are LED backlit in the brand’s signature blue color to compliment the interior’s new custom ambient lighting. Similar to the look and feel of McIntosh home audio products, the Grand Cherokee L’s subwoofer grille is emblazoned with the McIntosh “Mc” logo as it appears in McIntosh Monogrammed Heatsinks™.

The premium McIntosh audio system is available on Overland and Summit models and comes standard when equipped with the Summit Reserve Package.

Jeep Wave customer care program
Jeep Wave is a premium owner loyalty program filled with exciting benefits and exclusive perks created to deliver Jeep owners the utmost care and dedicated 24/7 support. The Jeep Wave customer service program is available to the entire Jeep brand lineup, including the all-new 2021 Jeep Grand Cherokee L.

Jeep Wave program highlights include:

  • Three years of worry-free maintenance at Jeep dealerships, including oil changes and tire rotations
  • 24/7 support via phone or online chat
  • Trip interruption and first-day loaner coverage
  • VIP access to select, exclusive Jeep brand events

Manufacturing: Proudly built in the Motor City
The all-new 2021 Jeep Grand Cherokee L is built at the new Detroit Assembly Complex – Mack Plant, the city’s first new manufacturing facility in nearly three decades. FCA invested $1.6 billion to build a 790,000-square-foot paint shop and to convert the two original Mack Avenue engine plants into an entirely new assembly site. The investment also added 3,850 new jobs to support production of the first ever three-row Jeep Grand Cherokee, as well as the new two-row version and future electrified models. The plant is scheduled to launch in the first quarter of 2021.

Intricate route to superior quality
It’s one thing to reimagine the world’s most-awarded SUV on paper; it’s quite another to ensure it looks and performs the way it should on (and off) the road.

To launch the all-new 2021 Jeep Grand Cherokee L, FCA engineers leveraged decades of intellectual capital and allowed themselves to be guided by the adventurous spirit of Jeep customers.

“There’s a reason Jeep customers are so demanding,” says Mark Champine, Head of Quality, FCA – آمریکای شمالی. “They’ve grown accustomed to going wherever they want, whenever they want, with a spirit that’s unique to Jeep. It’s our job to deliver on those expectations.”

Gap and flush
While the all-new Jeep Grand Cherokee L leads its competitors by a wide gap, FCA is laser focused – literally – on minimizing gaps.

The newly constructed Detroit Assembly Complex – Mack, which is home to the Grand Cherokee L, features a measurement cell that combines laser light with radar to check body-panel geometry. Every vehicle built at the new site passes through this cell, which helps ensure fit and finish that is precise and uniform.

Previously employed by FCA in a body-shop application, the cell at Detroit Assembly Complex – Mack marks the first application of “gap and flush” technology at the end of a production line.

The technology affords greater repeatability and accuracy than conventional camera-based measuring systems. As a result, the distinctive silhouette of each and every Grand Cherokee L mirrors the thoughtful vision of Jeep designers.

More Chalma
FCA’s new manufacturing site also boasts a track where specially trained workers conduct confirmatory testing for high-priority attributes, such as cabin-quiet. But the 2021 Grand Cherokee L’s road to superior quality actually started inside a microprocessor and wound its way to Detroit from central Mexico, via FCA’s proving grounds in nearby Chelsea, Michigan.

Usage data was collected from owners of previous-generation Grand Cherokee vehicles. Once analyzed, the direction was clear: To further boost body/chassis durability, another key customer demand, FCA engineers called for “more Chalma

The name honors a route just south of Mexico City that was once so rugged as to be nearly impassable. Recreated in unforgiving concrete at FCA’s Chelsea Proving Grounds, “Chalma Road” is pocked with potholes, killer cobblestones and two kinds of treacherous trenches – diagonal and transverse.

The Grand Cherokee L’s design benefits from 1,000 hours of tortuous testing on this hostile highway. Which is only fitting, Champine says, because “the only things tougher than Jeep brand vehicles are their owners.”

Established legacy of luxurious, capable Jeep SUVs
Built on 80 years of legendary heritage, every Jeep vehicle has a remarkable lineage and unique personality. Each is authentic with class-leading capability and versatility. The Jeep Grand Cherokee is no exception. The initial debut of the Grand Cherokee set a new industry benchmark for luxury and capability and ushered in four celebrated generations that would lead to it becoming the most awarded SUV in history.

First- and second-generation Jeep Grand Cherokee (ZJ/WJ): 1993-2004
The Jeep Grand Cherokee made its infamous debut by crashing through the convention center glass at the North American International Auto Show in Detroit بر January 7, 1992. The first SUV equipped with a driver-side air bag, it set new standards for on-road ride, handling and comfort in an SUV. The 105.9-inch-wheelbase Grand Cherokee took refinement to a new level. A new Quadra-Coil suspension featured a coil/multilink configuration. A 5.2-liter V-8 engine was offered as an option and a Dana 44 rear axle was available for some models.

Third-generation Jeep Grand Cherokee (WK): 2005-2010
A complete redesign of the ZJ/WJ, the all-new Grand Cherokee combined power, luxury and a significantly quieter, more comfortable ride. Jeep engineers worked hard to improve on-road refinement by adding a short/long-arm independent front suspension. The ground-up transformation continued with a choice of three power plants, including the mighty 330-horsepower 5.7-liter HEMI® V-8 engine. The 2006 Jeep Grand Cherokee SRT8 featured a 6.1-liter HEMI V-8 with 420 horsepower and 420 lb.-ft. of torque, 20-inch lightweight forged wheels and four-piston Brembo brakes. The available full-time Quadra-Drive II 4×4 system featured front and rear limited slip differentials and a center differential-lock that operated in low-range.

Fourth-generation Jeep Grand Cherokee (WK2): 2011-present
All-new for 2011 and more than 4 million sales after the introduction of the first Grand Cherokee, Jeep improved the formula to deliver the perfect blend of on-road refinement and off-road capability, with improved fuel economy, a world-class interior, a sleek new exterior design and a host of safety and technology features. A Trailhawk model was introduced in 2017 with standard Quadra-Lift air suspension, the Quadra-Drive II 4×4 system, all-terrain tires and a Skid Plate Package. The new Trackhawk was released as the quickest and most powerful SUV ever. It boasted a supercharged 6.2-liter HEMI V-8 engine, modified engine cooling, high-performance Brembo brake system and Launch mode for an incredible track performance.

Unique Mopar options for Jeep Grand Cherokee L
Mopar will offer more than 75 factory-engineered, quality-tested parts and accessories for the all-new 2021 Jeep Grand Cherokee L. The first-ever three-row Grand Cherokee is set to continue its legacy as the most celebrated SUV ever with legendary 4×4 capability, improved on-road refinement, and premium styling and craftsmanship inside and out. Mopar offers more than 500 proven Jeep Performance Parts and accessories for the entire Jeep lineup.

Specifically developed for the all-new 2021 Jeep Grand Cherokee L, available Mopar products will feature active-lifestyle and personalization accessories, including new integrated side steps, new three-row all-weather floor mats and cargo mats, new rear-seat entertainment system, molded splash guards, paint-protection film, roof-rack cross bars, rock rails and unique 21-inch Mopar wheels. Additional detailed information on Mopar’s offerings for the all-new 2021 Jeep Grand Cherokee L will be made available closer to launch.

Unlike any other aftermarket offerings, Mopar parts and accessories are backed by a full factory warranty. Mopar products are created in close conjunction with the Jeep brand, engineering and product design-office teams for development, testing and validation. Strict standards and factory-exclusive data — information not available to the aftermarket — are used to seamlessly integrate Mopar performance parts and accessories in order to deliver proper fit, finish and quality right down to the color, grain and appearance of each product.

Jeep Brand
Built on 80 years of legendary heritage, Jeep is the authentic SUV with capability, craftsmanship and versatility for people who seek extraordinary journeys. The Jeep brand delivers an open invitation to live life to the fullest by offering a full line of vehicles that continue to provide owners with a sense of security to handle any journey with confidence. Jeep Wave, a premium owner loyalty and customer care program that is available to the entire Jeep lineup, is filled with benefits and exclusive perks to deliver Jeep owners the utmost care and dedicated 24/7 support.

The Jeep vehicle lineup consists of the Cherokee, Compass, Gladiator, Grand Cherokee, Renegade and Wrangler. To meet consumer demand around the world, all Jeep models sold outside آمریکای شمالی are available in both left- and right-hand drive configurations and with gasoline and diesel powertrain options. Jeep is part of the portfolio of brands offered by global automaker Fiat Chrysler Automobiles. For more information regarding FCA (NYSE: FCAU/ MTA: FCA), please visit www.fcagroup.com.

Follow Jeep and FCA news and video on:
Company blog: http://blog.fcanorthamerica.com
Media website: http://media.fcanorthamerica.com
Jeep brand: www.jeep.com
Facebook: www.facebook.com/jeep or https://www.facebook.com/FiatChrysler.NorthAmerica/
Instagram: www.instagram.com/jeep or www.instagram.com/FiatChrysler_NA
Twitter: www.twitter.com/jeep or www.twitter.com/FiatChrysler_NA
YouTube: www.youtube.com/thejeepchannel or www.youtube.com/fcanorthamerica

SOURCE FCA

لینک های مربوطه

http://www.fcanorthamerica.com